Vierailija

Muistan että se oli huiman jännittävä ja pelottava. Mutta en kyllä oikein muista sitä juttua itsessään. Jotain sci-fi:iä siinä oli, ja Safiiri ja Teräs itse avaruudesta, vai olivatko.
Jotain pahaa oli tulossa maailmaan, ja sitä vastaan taisteltiin.
Muistan vaan sen valopisteen jossain portailla ja lattialla, joka eteni ja se sitten oli tosi jännittävää.

Nykysilmillä ja tekniikkaan tottuneella se näyttäisi varmaan tosi säälittävältä.
Mutta ehkä tarina ja draama oli osattu tehdä niin, että jännitys pysyi ja oli tiivistä.
Hassua, mistähän mulle tuli koko sarja mieleen? En tiedä.
T. Nainen 53v.

• ylös 20
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muistan sen tunnelman. Olisipa kiinnostavaa nähdä se vielä. Joanna Lumley oli Safiiri, mutta kuka oli Teräs?

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistan sen tunnelman. Olisipa kiinnostavaa nähdä se vielä. Joanna Lumley oli Safiiri, mutta kuka oli Teräs?

David Mc Callum

Vierailija

Ostin sarjan DVD:nä jokunen vuosi sitten ja se sai kyllä tyylillään hymyn nousemaan huulille, oli oikein nostalginen kokemus mutta ei mitenkään säälittävä. Minulle oli siitä jäänyt lapsena mieleen kohtaus, jossa Joanna Lumleyn silmät muuttuivat umpimustiksi, hui! Ei se kauheasti pelottanut enää nykyään :) Terästä esitti David McCallum.

t. toinen 53-vuotias nainen

Vierailija

David joku. Esitti myöhemmin patologia jossain poliisisarjassa.

Muistan jakson, jossa oli joku rinnakkaistodellisuus, josta joku paha yritti siirtyä.
Hui, oli pelottava.

Vierailija

Aivan upea oli myös aikoinaan brittisarja Dempsey ja Makepeace? Muistatteko? Kaunis  vauhtipari on oikeastikin   naimisissa, ilmeisesti ovat edelleen,  ja säilyttäneet upeutensa.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostin sarjan DVD:nä jokunen vuosi sitten ja se sai kyllä tyylillään hymyn nousemaan huulille, oli oikein nostalginen kokemus mutta ei mitenkään säälittävä. Minulle oli siitä jäänyt lapsena mieleen kohtaus, jossa Joanna Lumleyn silmät muuttuivat umpimustiksi, hui! Ei se kauheasti pelottanut enää nykyään :) Terästä esitti David McCallum.
t. toinen 53-vuotias nainen

Minäkin muistan sen kohtauksen, oli kamalan pelottavaa!

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Tuli uusintana joku aika sitten ja kyllä aika oli vienyt jännityksen. Mutta omalla tavallaan viehättävä se oli yhä. Sci-fiähän tuo sarja oli ja jännitys perustui johonkin muuhun kuin hienoihin efekteihin. Itse muistan pelottavana sen "mustuuden" joka levisi.

Jossain jaksossa oli Safiirin ja Teräksen lisäksi Lyijy. Nää oli siis jotain alkuaine-superolentoja.

Vierailija

juu, mä muistan sarjasta myös ne valopisteet, jotka tulivat huoneeseen oven alta. Olivat mielestäni todella pelottavia ja isäni piti saattaa minut nukkumaan joka kerta, kun sarjaa olin katsonut:) Muuta kyseisestä sarjasta ei oikeastaan ole mieleeni jäänyt. Ikää mulla 46v.

Vierailija

Britit hallitsevat kauhun/jännityksen perinteet: tuntematon ja mystinen on aina kaikkein pelottavinta, eivät amerikkalaisten suurella rahalla animoimat hirviöt ja räjähdykset. Olen 50-vuotias ja katson yhä Safiiria ja Terästä mielelläni. Myös esimerkiksi Doctor Who -sarjassa osataan sama: pieni musta kuutio tai seinän takaa kuuluva koputus voi olla paljon pelottavampi kuin iso ja ruma hirviö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
oliko siinä se "upsstairs downsstairs"? vai miten se nyt kirjoitetaankaan 

Tämän minäkin muistan, samoin tuon pahan siirtymisen toisesta ulottuvuudesta. Ja sen karrrmaisevan tunnelman.

Nainen 27.

Vierailija

Miten vanha pitää olla että se olisi pelottanut? Me katsottiin sitä jotain 6v. 9v. ja 11v. ja meidän kaikkien mielestä se oli tylsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan upea oli myös aikoinaan brittisarja Dempsey ja Makepeace? Muistatteko? Kaunis  vauhtipari on oikeastikin   naimisissa, ilmeisesti ovat edelleen,  ja säilyttäneet upeutensa.

Siis mulle tuli nämä heti mieleen myös. Muistan sen kemian pääparin välillä, ja Makepeacen hiukset.

Kauniita naisia molemat, Makepeace eli Glynis ja Safiiri eli Joanna L.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten vanha pitää olla että se olisi pelottanut? Me katsottiin sitä jotain 6v. 9v. ja 11v. ja meidän kaikkien mielestä se oli tylsä.

Minä taisin olla 9-10 v ja veljeni 11-12 v, molemmat pidimme tosi paljon, vaikka pelottikin.

Mikä teidän mielestä oli sitten hyvä sarja?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.