Muistatteko tv-sarjan "Safiiri ja Teräs"? Miksi se oli niin kamalan jännä?
Muistatteko tv-sarjan "Safiiri ja Teräs"? Miksi se oli niin kamalan jännä?
klo 20:49 | 30.5.2016
Muistan että se oli huiman jännittävä ja pelottava. Mutta en kyllä oikein muista sitä juttua itsessään. Jotain sci-fi:iä siinä oli, ja Safiiri ja Teräs itse avaruudesta, vai olivatko.
Jotain pahaa oli tulossa maailmaan, ja sitä vastaan taisteltiin.
Muistan vaan sen valopisteen jossain portailla ja lattialla, joka eteni ja se sitten oli tosi jännittävää.
Nykysilmillä ja tekniikkaan tottuneella se näyttäisi varmaan tosi säälittävältä.
Mutta ehkä tarina ja draama oli osattu tehdä niin, että jännitys pysyi ja oli tiivistä.
Hassua, mistähän mulle tuli koko sarja mieleen? En tiedä.
T. Nainen 53v.
Sivut
Kyllä muistan, oli jännittävä sarja.
Tosi tylsähän se oli, eikä mitään kunnon juonta vaan turhaa lässytystä.
Muistan sen tunnelman. Olisipa kiinnostavaa nähdä se vielä. Joanna Lumley oli Safiiri, mutta kuka oli Teräs?
David Mc Callum
Youtubesta voi fiilistellä, Sapphire and Steel!
Ostin sarjan DVD:nä jokunen vuosi sitten ja se sai kyllä tyylillään hymyn nousemaan huulille, oli oikein nostalginen kokemus mutta ei mitenkään säälittävä. Minulle oli siitä jäänyt lapsena mieleen kohtaus, jossa Joanna Lumleyn silmät muuttuivat umpimustiksi, hui! Ei se kauheasti pelottanut enää nykyään :) Terästä esitti David McCallum.
t. toinen 53-vuotias nainen
Todella hyvä. Jotenkin pelottavan jännittävä.
David joku. Esitti myöhemmin patologia jossain poliisisarjassa.
Muistan jakson, jossa oli joku rinnakkaistodellisuus, josta joku paha yritti siirtyä.
Hui, oli pelottava.
Aivan upea oli myös aikoinaan brittisarja Dempsey ja Makepeace? Muistatteko? Kaunis vauhtipari on oikeastikin naimisissa, ilmeisesti ovat edelleen, ja säilyttäneet upeutensa.
Minäkin muistan sen kohtauksen, oli kamalan pelottavaa!
Tuli uusintana joku aika sitten ja kyllä aika oli vienyt jännityksen. Mutta omalla tavallaan viehättävä se oli yhä. Sci-fiähän tuo sarja oli ja jännitys perustui johonkin muuhun kuin hienoihin efekteihin. Itse muistan pelottavana sen "mustuuden" joka levisi.
Jossain jaksossa oli Safiirin ja Teräksen lisäksi Lyijy. Nää oli siis jotain alkuaine-superolentoja.
juu, mä muistan sarjasta myös ne valopisteet, jotka tulivat huoneeseen oven alta. Olivat mielestäni todella pelottavia ja isäni piti saattaa minut nukkumaan joka kerta, kun sarjaa olin katsonut:) Muuta kyseisestä sarjasta ei oikeastaan ole mieleeni jäänyt. Ikää mulla 46v.
:D
oliko siinä se "upsstairs downsstairs"? vai miten se nyt kirjoitetaankaan
Britit hallitsevat kauhun/jännityksen perinteet: tuntematon ja mystinen on aina kaikkein pelottavinta, eivät amerikkalaisten suurella rahalla animoimat hirviöt ja räjähdykset. Olen 50-vuotias ja katson yhä Safiiria ja Terästä mielelläni. Myös esimerkiksi Doctor Who -sarjassa osataan sama: pieni musta kuutio tai seinän takaa kuuluva koputus voi olla paljon pelottavampi kuin iso ja ruma hirviö.
Tämän minäkin muistan, samoin tuon pahan siirtymisen toisesta ulottuvuudesta. Ja sen karrrmaisevan tunnelman.
Nainen 27.
Miten vanha pitää olla että se olisi pelottanut? Me katsottiin sitä jotain 6v. 9v. ja 11v. ja meidän kaikkien mielestä se oli tylsä.
Siis mulle tuli nämä heti mieleen myös. Muistan sen kemian pääparin välillä, ja Makepeacen hiukset.
Kauniita naisia molemat, Makepeace eli Glynis ja Safiiri eli Joanna L.
Minä taisin olla 9-10 v ja veljeni 11-12 v, molemmat pidimme tosi paljon, vaikka pelottikin.
Mikä teidän mielestä oli sitten hyvä sarja?
Sivut