Vierailija

Niin mitäs sitten? Esim. itse olen vieraalla paikkakunnalla, enkä tunne täältä ketään. Olen ainoa työntekijä suojatyöläisen lisäksi, enkä todellakaan voi pyytää esimiestäni. Ketään muuta en tunne, ei siis ole edes puhelinnumeroita kellekään. Olen kerran joutunut täällä sairaalaan, mutta pääsin onneksi itsenäisesti pois, tosin mulla oli hakija tulossa toiselta paikkakunnalta - aina ei hän pääse. Mutta tietääkseni joskus on tilanteita, että saattaja vaaditaan?

• ylös 18
  • alas 0

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kyllä ne sut ulos ajaa, oli saattaja tai ei. Ei niitä kiinnosta. Pistetäänhän muistisairaita aivoinfarktivanhuksiakin kotiin yksin.

• ylös 28
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kukaan tarkista tuleeko sulle saattaja tai ei. Sanot et se odottaa kahvilassa tai autossa ym.

• ylös 21
  • alas 3
Vierailija

Luultavasti tuossa tilanteessa pidetään, jos katsotaan että tarvitset vielä "vahtia" tai sitten taksi kotiin riittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taksikuski.

Jäisiköhän yöksi, jos vähän maksaisi ekstraa? :D

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Ok, kiitos vastauksista. Ajattelin tässä, että varmaan monella vanhuksellakin tosiaan  on ihan sama tilanne, vaikka olisivat paikkakunnaltakin. Aloittaja

Vierailija

Kyllä ne sairaalasta sinulle saattajan hoitavat kun kysyt. Joku komea lääkintävahtimestari tms.

• ylös 3
  • alas 10
Vierailija

Päiväkirurgisessa piti nimetä saattaja ja päästivät pois vasta kun oli paikalla. Ilman saattajaa pidetään yön yli osastolla

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tarkista tuleeko sulle saattaja tai ei. Sanot et se odottaa kahvilassa tai autossa ym.

Kyllä sen saattajan pitää tulla henk. koht. hakemaan potilas yksiköstä. Ei voi päästää potilasta parkkipaikallekaan yksin.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Yleensä edellytetään lisäksi, että saattaja vahtii potilasta matkan jälkeen kotona ?tuntia.

Vierailija

Olen itsekin tuota pohtinut kun useampi päiväkirurginen leikkaus takana mutta tuurilla on löytynyt hakija joka kerta. Ymmärtäähän sen että potilaan hyvinvointi on hoitotahon vastuulla, jos tulee vaikkapa joku viivästynyt reaktio puuduteaineista tms.

Viimeksi kun osastolla olin sain ihan vapaasti pyöriä käytävällä, vaihtaa vaatteet vahtimatta yms. Entä jos olisi vaan kävellyt/juossut ovesta ulos? Lähtisikö kukaan perään vai täyttäisivätkö vaan jotkut selvityslomakkeet?

Vähän naurattaa koko ajatus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taksinkuljettaja esimerkiksi käy.

Tuskin se kotiin tulee vahtimaan. Mulla ainakin on pitänyt olla seuraavan yön joku aikuinen mun seurana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen saattajan pitää tulla henk. koht. hakemaan potilas yksiköstä. Ei voi päästää potilasta parkkipaikallekaan yksin.

Kyllä minut ainakin päästettiin. Taksikuski odotti alhaalla ja silloinen poikaystävä tuli töistä sitten minun luokseni yöksi. Päiväkirurginen leikkaus kyseessä, yksityinen sairaala.  En tiedä ovatko yksityisellä sitten lepsumpia, mutta ei sitä ainakaan kukaan tarkistellut.

Vierailija

Sairaalassa huonekaveri sanoi käyttävänsä noissa tilanteissa jotain taksikuskia. Oisko niin, että jos sanoo jonkun saattajan tulevan hakemaan ja vaikka se ois taksikuski, joka vaan vie kotiin, ei osastolla aleta ristikuulustella saattajasta? "Onko tämä taksikuski a) miehesi b) veljesi c) isäsi?"
.
Mullakaan ei ole ketään, jota pyytää hakemaan pois ja taas tulossa päiväkirurginen toimenpide. Ärsyttävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin mitäs sitten? Esim. itse olen vieraalla paikkakunnalla, enkä tunne täältä ketään. Olen ainoa työntekijä suojatyöläisen lisäksi, enkä todellakaan voi pyytää esimiestäni. Ketään muuta en tunne, ei siis ole edes puhelinnumeroita kellekään. Olen kerran joutunut täällä sairaalaan, mutta pääsin onneksi itsenäisesti pois, tosin mulla oli hakija tulossa toiselta paikkakunnalta - aina ei hän pääse. Mutta tietääkseni joskus on tilanteita, että saattaja vaaditaan?

On ollut kahden leikkauksen jälkeen, mutta ei siellä kukaan katsonut perään, oliko sitä saattajaa oikeasti. Kummallakin kerralla ajoin itse kotiin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.