Kommentit (6)

Vierailija

Tuntuupa pahalta lukea tämmöistä artikkelia kun oma äiti on sössinyt kaikessa missä tuossa käytännössä voi sössiä ja on yhä tänäkin päivänä sitä mieltä, että en saisi pitää puoliani missään. Miten mä sanon oman mielipiteeni rauhallisesti, kun sitä ei ole koskaan noteerattu? En kai mä nyt voi omien lasteni kanssa sellaista opetella, etteivät ne ala sitten määrätä ja päättää kotona siitä miten asiat tehdään?

Vierailija

Itse olen ollut kiltti tyttö, ja nyt mulla on kaksi kovatahtoista poikaa. Nämä ovat aikuisellekin niitä isoja kasvun paikkoja. Viime kädessä kasvatuksessa on kysymys koko elämänfilosofiasta, minuudesta ja maailmasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuntuupa pahalta lukea tämmöistä artikkelia kun oma äiti on sössinyt kaikessa missä tuossa käytännössä voi sössiä ja on yhä tänäkin päivänä sitä mieltä, että en saisi pitää puoliani missään. Miten mä sanon oman mielipiteeni rauhallisesti, kun sitä ei ole koskaan noteerattu? En kai mä nyt voi omien lasteni kanssa sellaista opetella, etteivät ne ala sitten määrätä ja päättää kotona siitä miten asiat tehdään?

No, kyllä sä voit harjoitella omien lastesi kanssa. Sulla on kuitenkin se viimeinen määräysvalta. Otat sen silloin kun haluat, käyttöön." Minä määrään loppujen lopuksi. Nyt ,määrään minä. No, sinä tahdot noin, mutta äiti määrää nyt näin."

Näytät sen silloin, kun haluat ja silloin se juttu on juuri niin. Silloin lapset oppivat, että äidillä on se viime en sana. Se ei silloin lipsu.
Ei haittaa,vaikka joskus lipsuu tai joskus lapset määrää.

Joo se kannattaa pitää itsellä se viimeisen sanan mahdollisuus. Ihna hyvä on lasten välillä saada se tunne, että määrää. Ja lapset voivat määrätä sitä mitä saavat...vaikka kumpi paita näistä kolmesta?

vaatimukset muille

Nykyään ihanne on narsisti, joka osaa pitää puolensa paskaakaan välittämättä muista. Tähän kasvatetaan psykologien toimesta, joilta koko ajan tulee uusia käskyjä, miten enemmän palvoa ja miten lapsi traumatisoituu.

Käytännössä hoitotyön tekee nainen. Kun nuori mies joutuu yhden yön yli hoitamaan vauvaansa, hän ravistelee tätä. Jos miehet hoitaisivat puolet, eli myös miespsykologit joutuisivat hoitaa työnsä niin, että laki määräisi, että jos punnerrat jälkikasvua, sinä saat lain mukaan tehdä vain vaikkapa 5-6 tuntia duunia, ja penikka on sinun vastuullasi 12 tuntia vuorokaudessa, myös nämä suositukset ehkä ottaisivat huomioon ne hoitajatkin. eikä aina niin, että mitä uutta ja kivaa ja hauskaa nyt lapsille, joka on pois hoitajalta. Jotkut hoitajat, eli vanhemmat tekevät tässä tilanteessa niin, että kun miespuoliset tutkijat yliopiston kammarin rauhassaan määräävät, että nyt pitää liikkua 3 tuntia, osa vanhemmista vain pistää penikan ulko-ovesta ulos, välittämättä mitä haittaa siitä seuraa muille. Esim jos penikka ei mahdu tontilleen, hänet voi laittaa ajotielle, aamusta iltaan viikosta viikkoon kuukaudesta kuukauteen vuodesta vuoteen. Laumana. Muita eli lähintä naapuria ei oteta huomioon vaan tahallisesti ollaan ikinämenemättä vahingossakaan kentälle tai puistoon.

Kummallista, että 70-luvulla ei puhuttu tuollaisesta mitään, lapset viettivät maalla aikaa ja ei lihottu. Muut otettiin huomioon.

Jalkapallobisneksen johto on narsisteja, aivan täysin avoimesti varastetaan kiinteistöjä ym ja valehdellaan, kiinteistöjä, ym. eikä edes vaivauduta peittelemään jälkiään. Ajatellaan, että kun on rahaa, kaikki on sallittua, heille.

Todella häikäilemättömimmät, röyhkeimmät, narsistisimmat, jotka opetetaan raiskaajiksi ja häiriköiksi jo lapsena, ovat näiden jalkapallo-ja jääkiekkojutuissa mukana.

Jos miehet hoitaisivat lain mukaan puolet, alkaisivat nämä kasvatusohjeet ottaa huomioon muutkin ihmiset. Se aikuinenkin on ihminen. Hänkin väsyy ja hänellä on tunteet. Jos liikkuu, tai harrastaa jotain, se ei voi lähtökohtaisesti olla joltain toiselta pois. Hänen kotirauhastaan.

Lapsilta voi vaatia jotain.

Ehkä suurin osa vanhemmista vielä ottaa huomioon muut, mutta kaikki eivät, vaan koko elämä rakennetaan niin, että joku muu maksaa. Esim ei asuta niin, että oma asuminen olisi mahdollista sillä tavalla muut eivät kohtuuttomasti kärsi.

Pitäisi myöntää, että keskimäärin urheilijat ovat nykyään kieroimmat, röyhkeimmät narsistit ja he syrjäyttävät muunlaisia. Erilaisia. Kiusaamalla.

näin

Ihminen syö, paskoo ja sotkee ja silti tämän duunin käytännössä hoitaa nainen meidän yhteiskunnassa.

Jos miehet pakotettaisiin hoitamaan vanhempansa, lapsensa ehkä myös nämä vaatimukset vähenisivät, joita tulee psykologeilta ja tutkijoilta, oman kammarin rauhasta?

Suurin osa kasvattaa tällä hetkellä narsisteja, vain kakaralla on oikeuksia, äidin pitäisi olla täydellinen.

Jos haluaa liikkua, ei siihen tarvita seuroja, vaan kengät jalkaan ja lähimetsään, menoksi. Näin tehtiin ennen. Illalla kotiin.

Nykyään ei ole syöpähoitoihin rahaa, mutta pelaamiseen riittää.

Se on hirveän helppoa vaatia muilta, jos se onkin sinkkosen vaimo tai se päiväkoti, jonka on nämä kaikki liikunta ym tarjottava.  Jotkut vanhemmat tarjoavat sen niin että se o muilta pois ja valtava uupumus, kun asfalttia hakattu 10 vuotta 10 metrin päässä kodin seinästä aamusta iltaan. Ja jokainen perhe vuorollaan. Eikä jakseta viedä puistoon tai opettaa menemään. Kun psykoloogi tai tutkija on kammiossaan se on helppoa kasvattaa!. Oikeasti.

Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että tämän kasvatustieteen pitäisi ottaa muutkin ihmiset huomioon lapsen +palvonnassaan.

Ja samoin ne jotka moittivat omaishoitajia, sairaanhoitajia, jne josta ei ole itsellänikään kokemusta, mutta voin kuvitella, ensin nyt edes muutamaksi vuodeksi laittamaan sitä sapskaa 5 kertaa päivässä jajoka välissä itsekin pihalle ja kyllähän ne siivot ja tiskit tulee.

Miehet kantamaan vastuuta ja lapset (pojat) mukaan, Hoitamaan mummoja ulos, sillä lailla liikuntaa. Koululainen pystyy jo ulkoiluttaa parit mummot.

Ei voi mennä niin että poikien kesätyöt ovat päälläistuttavalla ruohonleikkurilla pärryyttämistä ja muuta vaan pesemään mummojen pyllyjä.

Vierailija

Kunpa nuo taidot olisi opetettu puoli vuosisataa sitten, pahaa ei olisi tapahtunut. Mutta silloin suomen korvessa oltiin rajattomia: alistaminen ja nöyryyttäminen oli kasvatuskeino.
En myöhemminkään osannut yhtään pitää puoliani, minua hyväksikäytettiin, ryöstettiin ja raiskattiin toistuvasti. Syrjäydyin ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ennen aikojani. En osaa edes kuvitella miten mukavaa normaali elämä voisi olla ilman traumoja. Mutta hyvä jos maailma on mennyt eteenpäin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat