Kondomi ehkäisynä seuraavat 9 vuotta?
Onko ihan mahdoton ajatus löytää itselleen seurustelukumppaniksi mies, joka suostuu käyttämään kondomeja niin kauan kunnes täytän 30 ja saan piuhat poikki? Oon 21-vuotias enkä oo koskaan seurustellut koska ne muutamat miehet joiden kanssa olisin halunnut seurustella, kaikkosivat saatuaan tietää että en voi käyttää pillereitä tai muita hormonivalmisteita. Pärjään kyllä yksinkin, ei siinä mitään, mutta haluaisin kyllä rakkautta ja läheisyyttä, eli pitääkö tässä vielä viettää 9 vuotta yksin...
Kommentit (12)
Todennäköisesti kaikkoavat siksi ettet halua lapsia. Yleensä miehet haluavat jatkaa sukuaan.
Tosin on niitäkin jotka eivät lapsia halua, mutta ovat valmiita käyttämään kumia tai laitattamaan omat piuhansa poikki.
Mulla on aina ollut kortsu ehkäisynä (25 vuotta), ei ole miehillä ollut mitään vaikeuksia.
Kuparikierukka on hormoniton ehkäisy.
Tuskinpa se pelkästään siitä on kiinni. En itse kyllä ainakaan seurustelisi miehen kanssa, jolle tuo olisi jokin kynnyskysymys. Meillä kumi käytössä eikä olla harkittu muuta ehkäisykeinoa. Ihan okä molemmille. Kaikissa ehkäisymenetelmissä on omat huonot puolensa, pitää vain löytää se mikä on itselle vähiten hankala. Voihan joku ajatella niinkin että turvavyön käyttäminen pilaa autolla ajamisen nautinnon, mutta silti on aika helvetin tyhmää olla sitä käyttämättä.
Sitäkin oon miettinyt että etsinkö miestä ihan turhaan, jos kerran kaikki haluaa lapsia.. Vietänkö siis mahdollisesti seuraavat 60 yksin, jos elän 81-vuotiaaksi? Hrr, pelkkä ajatuskin kylmää... miten velanaiset löytää puolison, en käsitä?!?!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja helvetin epävarma + menkat muuttuu runsaammiksi. Ei ole vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi et voi käyttää hormonaalista ehkäisyä? Hormonikierukka on yhtä varma kuin steri ja hormonia erittyy kohtuullisen paikallisesti, eli sivuvaikutukset ovat ihan eri luokkaa kuin vaikka e-pillereissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi et voi käyttää hormonaalista ehkäisyä? Hormonikierukka on yhtä varma kuin steri ja hormonia erittyy kohtuullisen paikallisesti, eli sivuvaikutukset ovat ihan eri luokkaa kuin vaikka e-pillereissä.
Ylläri, että alapeukkua tulee taas ennen kuin kysymykseen on vastattu. On vaan niin nähty tämä "en voi käyttää"=en halua käyttää. Se ei ole sama asia. Aloituksesta saa sen kuvan, että on olemassa selkeä lääketieteellinen syy hormonaalisen hylkäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin oon miettinyt että etsinkö miestä ihan turhaan, jos kerran kaikki haluaa lapsia.. Vietänkö siis mahdollisesti seuraavat 60 yksin, jos elän 81-vuotiaaksi? Hrr, pelkkä ajatuskin kylmää... miten velanaiset löytää puolison, en käsitä?!?!?
Ap
Mä seurustelin alle 30v monenkin miehen kanssa (2 pitkää suhdetta, muita ns. huvin vuoksi siinä välissä). Siinä iässä miehetkään ei vielä halua lapsia, joten pitävät kyllä ehkäisystä hyvin kiinni. 30-vuotiaana löysin sitten elämäni miehen, jolla oli jo yli 10-vuotiaat lapset. Pikkulapsia en olisi kestänyt, ja olihan lukioikäisenkin kanssa asumisessa haasteensa, mutta kun sen tiesi kestävän vain pari vuotta...
Mulla ei ole ratkaisua, mutta vaikka mulla ei ole terveydellisiä syitä olla käyttämättä hormoneita (tai siis nuorena ei ollut, nyt 38-vuotiaana iän puolesta kyllä) niin kaduttaa että aikanaan käytin pillereitä 8 vuotta. Ilman niitä olen ollut paljon halukkaampi ja kokenut voimakkaampia tunteita. Mun mies on ainakin nyt lasten välissä ja jälkeen käyttänyt mukisematta kondomeja yhteensä n. 5 vuotta, mutta pitkässä suhteessa asia on ehkä eri kuin suhteen alussa. Mutta siis pointtini on, että hormoneja ei todellakaan kannata käyttää jos ei halua, vaikka lääketieteellistä syytä ei olisikaan.
Naisena ymmärtäähän tuon kun tuntu on sama. Miehellä asia onkin sitten aivan eri.
Otin vähän vanhemman miehen, kestimme pari vuotta kumeja ja sitten vasektomia ratkaisi ongelmat.