Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies on ottanut viikon sisällä muutamia Antabus-tabletteja (en tiedä tarkkaan, kuinka monta), jotta pysyisi erossa alkoholista. Edellisen pillerin hän on ilmeisesti ottanut eilisiltana noin klo 23. Sitä edellisen tabletin käsittääkseni paria päivää aikaisemmin. Säännöllisestä kuurista ei ole kyse.

Tänään hän on kuitenkin juonut 3-4 lasia viiniä ja yhden siiderin. Sen jälkeen hän oksensi ja meni nukkumaan. Itse en ole ollut ihan perillä näistä lääkkeistä tai niiden otoista, Antabustakin on kokeiltu moneen kertaan. Aloitettu, lopetettu ja aloitettu jossain vaiheessa uudestaan.

Nyt olen kuitenkin huolissani. Mitä haittavaikutuksia voi olla Antabuksen ja alkoholin yhteiskäytöstä? Pitäisikö mies toimittaa lääkäriin?

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei luulis sydämelle tekevän hyvää.

No ei varmasti. Jatkuvaa huolta tämä alkoholistin kanssa eläminen. Siitä alkoholista kun vain ei voi olla erossa, vaikka mikä olisi. :-( Ap

Vierailija

Mun alkoholistimies oli joskus antabus-kuurilla (oli ihon sisäinen)  ja oppi juomaan sen kanssa,,,eli en usko et on kerrasta vaarallinen, mut tietty jos huolettaa niin soita 10023. Ja siis en ole hänen kanssa ollut vuosiin.

Vierailija

Vaikutus on yksilöllinen, mutta sen pelotevaikutus juomiseen johtuu seuraavasta: (lainaus päihdelinkin infosta)

alkoholi voi aiheuttaa disulfiraamin kanssa otettuna elinvaurioita ja johtaa jopa kuolemaan"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Persumiehen kanssa seurustelu on terveydelle haitallista.

Voi kuule. Tietäisitpä ensinnäkin, kuinka monenlaisiin ihmisiin alkoholismi voi iskeä. Se on ihan koko kansakunnan sairaus, ikään, sukupuoleen, puoluekantaan tai sosioekonomiseen asemaan katsomatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Persumiehen kanssa seurustelu on terveydelle haitallista.

Natsikin paikalla. Onko muita mielipiteitä, uskontoja, värejä, rotuja, mitkä haittaavat hyvinvointiasi?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat