Vierailija

En uskalla ottaa taloudellista riskiä, enkä myöskään kehtaisi sillä perusteella purkaa sopimusta koeajankaan aikana :( Olen sisimmässäni feministi ja ajatuksen tasolla kampanjoin tämän asian puolesta, mutta yrityksessäni asiakaskontaktien täytyy olla mahdollisimman neutraaleita, eikä työntekijän henkilökohtainen vakaus saisi näkyä tilanteessa. Onko hyviä vinkkejä? En myöskään halua esim tummaihoisesta huivipäisestä naisesta mitään nähtävyyttä tai hyväntekeväisyyskohdetta, tuntuu että asiakaspohja on sen verran vanhoillista että kovin progressiivinen hr-politiikka söisi tulosta huomattavasti. En uskalla keskustella tästä missään ja olen siis mukana julkisessa toiminnassa jossa pyritään juuri esim maahanmuuttajanaisia työllistämään. Tuntuu tekopyhältä :(

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä boikotan sellasia yrityksiä jossa on maahantunkeutujia töissä

No sinunkaltaisten ihmisten takia joudun tekemään arvovalintoja oman taloudellisen toimeentuloni, en niinkään eettisten arvojeni pohjalta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä boikotan sellasia yrityksiä jossa on maahantunkeutujia töissä

No sinunkaltaisten ihmisten takia joudun tekemään arvovalintoja oman taloudellisen toimeentuloni, en niinkään eettisten arvojeni pohjalta. ap

Ja hyvä niin. Pysyy edes joku roti tässä maassa.

Vierailija

Olen ymmärtänyt, että maahanmuuttajilla on korkeampi työmoraali. Johtunee hankalammasta työllistymisestä, siitä saadusta työpaikasta sitten pidetään tiukkaan kiinni eikä saikutella kankkusia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että maahanmuuttajilla on korkeampi työmoraali. Johtunee hankalammasta työllistymisestä, siitä saadusta työpaikasta sitten pidetään tiukkaan kiinni eikä saikutella kankkusia.

Voi olla, mutta asiakaskohtaamisessa on muitakin muuttujia kun korkea työmoraali kuten varmasti hyvin ymmärrät. Vaikka kielitaito olisi hyvä, on joitain kulttuurin liittyviä asioita jotka saattavat hankaloittaa kommunikointia ja luottamussuhteen syntymistä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta asiakaskohtaamisessa on muitakin muuttujia kun korkea työmoraali kuten varmasti hyvin ymmärrät. Vaikka kielitaito olisi hyvä, on joitain kulttuurin liittyviä asioita jotka saattavat hankaloittaa kommunikointia ja luottamussuhteen syntymistä. 

Lähinnä veikkaan sen kulttuuriongelman olevan asiakkaan puolella. Otetaan vaikkapa taksiala esimerkiksi. Sillä ei ole mitään merkitystä miten länsimaisesti ja hyvin käyttäytyvä kuski on tai miten hyvää suomea puhuu mikäli asiakas on rasisti, joka ei suostu tummaihoisen kuskin ajamaan autoon. Kysymys on sitten ovatko kyseiset asiakkaat asiakaskohderyhmääsi vai eivät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lähinnä veikkaan sen kulttuuriongelman olevan asiakkaan puolella. Otetaan vaikkapa taksiala esimerkiksi. Sillä ei ole mitään merkitystä miten länsimaisesti ja hyvin käyttäytyvä kuski on tai miten hyvää suomea puhuu mikäli asiakas on rasisti, joka ei suostu tummaihoisen kuskin ajamaan autoon. Kysymys on sitten ovatko kyseiset asiakkaat asiakaskohderyhmääsi vai eivät.

Unelmatilanne yrittäjällähän on se, että saa palvella ainoastaan niitä asiakkaita joiden kanssa on samaa mieltä. Nykyään valitettavasti ainakaan minun yritykselläni ei ole varaa kieltäytyä uusista asiakkaista tai menettää vanhoja huolimatta heidän jyrkistä mielipiteistään. Jostain sen kassavirran on tultava firmalle. Mitä sivusta olen seurannut niin monella suuremmalla yrityksellä näitä asioita käytetään nostattamaan brändin arvoa ja kansainvälisesti toimii taatusti hyvin. Pienet paikalliset yritykset vaan eivät voi samalla tavalla toimia.

Vierailija

Itse en enää käy naapurissa olevassa leipomossa, jossa maahanmuuttajamyyjä räplää ja antaa leipiä paljain käsin käytyään nurkan takana ensin röökillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Unelmatilanne yrittäjällähän on se, että saa palvella ainoastaan niitä asiakkaita joiden kanssa on samaa mieltä. Nykyään valitettavasti ainakaan minun yritykselläni ei ole varaa kieltäytyä uusista asiakkaista tai menettää vanhoja huolimatta heidän jyrkistä mielipiteistään. Jostain sen kassavirran on tultava firmalle. Mitä sivusta olen seurannut niin monella suuremmalla yrityksellä näitä asioita käytetään nostattamaan brändin arvoa ja kansainvälisesti toimii taatusti hyvin. Pienet paikalliset yritykset vaan eivät voi samalla tavalla toimia.

Ilmeisesti et myöskään toimi pääkaupunkiseudulla, jossa maahanmuuttajat työelämässä alkavat olla hyvinkin arkipäiväinen asia.

Vierailija

Palkkauspäätöksessä tärkeää on se miten hyvä myyjä/tekijä tyyppi on. Saako hän firmasi kukoistamaan ja työkaverien kesken pidettyä tsemppihenkeä. Ei se kansalaisuus. Jos alat palkata ns. Säälistä, ei sun yritys pitkälle pötki. Ja asiakkaat, ne valitsee missä haluavat asioida.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat