Vierailija

Tuttavani, jota näen muutaman kerran vuodessa, on tullut julkisesti ulos transgender-kaapista. Olin jo vuosia uumoillut jotain, mutta luulin hänen olevan sinut sukupuolensa kanssa ja olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta. Haluaisin sanoa hänelle jotain, mutta en tiedä että mitä. Joten:

Mitä sinä sanoisit tuttavallesi/kaverillesi/jollekin, joka kertoo olevansa transgender?

Ja nimenomaan siinä tilanteessa, kun asia on sinulle täysin okei ja jopa pidät jopa hienona asiana, että hän uskaltaa niin tehdä

Kommentit (10)

Vierailija

Mitähän mä sanoisin...

Aha, kiva että kerroit. :) Ehkä kyselisin miten hän aikoo edetä asian kanssa. 

Ei siinä suuria sanoja tarvita, suhtaudut ja juttelet kuten ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No... Kuuluuko siinä sanoa mitään? Eihän kaapista tulleille homoillekkaan mennä "VOi onnee muru pääsit kaapista ulos onnee kumpi muute oot top vai bottom!!!!!!!!!!!!!!?????++1+1+"

Jos hän ottaa asian puheille, ni sanot vaan miltä susta tuntuu

jos sä meet sanomaan että "hieno juttu sulle oon onnellinen sun puolesta ja se on mulle täysin okei!!!" saa mitä luultavammin hänet epäilemään että sä vähän pelkäät sitä tai yrität kovasti todistella muuta.

Ole sen tukena ja jos se haluaa avautua, niin anna sen. Hän tarvitsee luultavasti tukevan olkapään, ei turhanpäiväsiä onnitteluja.

Vierailija

Noh en nyt tiedä kannattaako sanoa mitään, vain siksi että pitäisi jotain päästä sanomaan. Minulle ei ainakaan tarvitsisi. Pääasia että suhtautuu yhtä hyvillä mielin kuin ennenkin. T: t-sukupuolinen

Vierailija

Täytyykö siinä mitään erityistä sanoa? Jos olis läheisempi nii varmaan kysyisin et mitä tämä juuri hänelle tarkoittaa (osottaisin jotenki kiinnostusta). Ymmärtääkseni transgenderit on kuitenki jotenkin moninaisempi joukko kuin transsukupuoliset.

Vierailija

suomessa on helppoa siinä mielessä että kieli on valmiiksi jo sukupuolineutraalia ts. on helpompaa puhutella henkilöä kun hänestä ei tarvitse käyttää he/she -termejä.

Vierailija

Pitäisikö hänelle sanoa jotain erityistä siksi, että hän on transihminen? Minä sanoisin "Hei" ja vaihtaisin kuulumisia sitten viime näkemän, jos se on meille ollut tähän astikin tapana. 

Pohditko samoja asioita kaikkien niiden suhteen, jotka eivät ole 1:1 samanlaisia kuin itse olet, ap? Neuvoni: älä vaivaa asialla päätäsi, hän on se sama kaveri tai tuttu joka on sinulle aina ollut. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat