Vierailija

Käytiin viime yönä sairaalassa näytillä kipujen takia mutta mitään ei ole tapahtunut. Kanavaa vielä jäljellä. Sen jälkeen käskettiin ottaa särkylääkettä kipuihin ja laitettiin kotiin. Kovia supistuksia tulee 5min välein ja ne on tosi kipeitä. Särkylääkettä olen ottanut mutta ei auta yhtään. Mä en enää yksinkertaisesti tiedä mitä mun pitää oikein tehdä kun sairaalaan ei voi mennä kun ne potkii heti pihalle.

Ärsyttää kun oma mieskin kiroaa tuos vieressä kun sanon, että nyt sattuu ja lujaa. Niin mies vaan tokaisee "Nyt voi vaan mitään, ei me sairaalaan päästä! Ne heittää meijät heti pihalle" joo ihan kun tuo auttaisikin näissä kivuissa....... Ärsyttää, itkettää ja sattuu ihan helvetisti.. Eikä ole ketään johon edes turvautua kun toinen vaan tiuskii ja huutaa.

Haluais vaan et vauva syntyisi ja pääsis eroon näistä kamalista kivuista :(

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Eikös silloin pidä jo mennä sairaalaan, jos tulee viiden minuutin välein? En muista enää, mikä ohjeistus on, kun mulla on synnytykset menneet vähän eri lailla ja muutenkin, kun olen pitkänmatkalainen.

Vierailija

Niin, ja jos et ole jo suihkussa ollut jo tuntitolkulla, niin mene suihkuun. Rentoutuminen ja hengitykseen keskittyminen helpottavat vähän myös. Älä jännitä leukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Viime yönä?? Onhan siitä mennyt jo monta tuntia. Kauanko säännöllisiä supistuksia on ollut? Jos et koe pärjääväsi enää kotona, takaisin sairaalaan näytille. Tilanne on voinut edetä.

Vierailija

Ilman muuta takaisin sinne sairaalaan. Synnytyksen etenemisen arviointi on vaikeaa ammattilaisellekin, tilanne voi muuttua nopeasti.

Siellä sairaalassa on satoja potilaita jotka on siellä ihan oman toilailun takia, se, että siellä on synnyttävä äiti pari tuntia kauemmin kuin olisi täysin optimaalisesti tarpeen, ei ole mikään katastrofi. Ei siihen kaadu talous eikä sairaala että pääset hetkeksi osastolle jos synnytys ei olekaan edennyt. Niitten on pakko ottaa sut tarkastukseen jos ovelle menet, ja kun olet jo noin kipeä ja supparit säännöllisiä, niin synnytystä voidaan auttaa etenemään.

Vierailija

Suihku auttaa mutta kyllä mä lähtisin jo uudestaan näytille jos et halua kotisynnyttää... Haittaako se sitten jotain jos käytte sairaalalla kääntymässä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös silloin pidä jo mennä sairaalaan, jos tulee viiden minuutin välein? En muista enää, mikä ohjeistus on, kun mulla on synnytykset menneet vähän eri lailla ja muutenkin, kun olen pitkänmatkalainen.

Mentiin just sen takia koska ne oli niin säännölliset ja kivuliaat. Sitte tehtiin tarkastus ja sanottiin, että kaikki on edelleen samalla tavalla :/ eli jotain kanavaa jäljellä.... Siellä annettiin jotain lääkettä mikä ei sit auttanut juuri ollenkaan ja kotona pitäisi syödä hemskutin buranaa mikä ei auta mihkää :(

Lääkkeitä olen ottanut ja edelleen kovat kivut :( sattuu niin pirusti vieläkin :((((( en pysty tekemään mitään edes :((((((

Vierailija

Minä kannustan kanssa ottamaan yhteyttä sairaalaan tai menemään sinne.

Suihku voisi auttaa, kylmä tai lämmin kipeimmissä paikoissa (esim kylmää ja kuumaa vettä pulloihin ja voit painaa niillä kipukohtia).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mentiin just sen takia koska ne oli niin säännölliset ja kivuliaat. Sitte tehtiin tarkastus ja sanottiin, että kaikki on edelleen samalla tavalla :/ eli jotain kanavaa jäljellä.... Siellä annettiin jotain lääkettä mikä ei sit auttanut juuri ollenkaan ja kotona pitäisi syödä hemskutin buranaa mikä ei auta mihkää :(

Lääkkeitä olen ottanut ja edelleen kovat kivut :( sattuu niin pirusti vieläkin :((((( en pysty tekemään mitään edes :((((((

Niin, mutta kun se synnytys etenee niiden supistusten myötä. Se on ihan normaalia, että supistukset sattuvat.

Vierailija

Nyt sinne sairaalaan!

Tuntuu provolta että joku ei mene sairaalaan tuossa tilanteessa. Nyt on kuules tosi kyseessä!

Itse soittelin sinne koko ajan että "Nytkö tulen?". Lopulta sitten sanoin, että "Nyt tuun sinne!". Tulin vähän liian aikaisin, mutta en suostunut lähtemään enää kotiin ja päästivät sisään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viime yönä?? Onhan siitä mennyt jo monta tuntia. Kauanko säännöllisiä supistuksia on ollut? Jos et koe pärjääväsi enää kotona, takaisin sairaalaan näytille. Tilanne on voinut edetä.

Eilen illalla alkoi, 5minuutin välein tuli niitä. Kipu ei ole hellittänyt yhtään :/ vaikka käskettiin ottaa särkylääkettä, ei siitä huolimatta ole auttanut yhtään. Kipu vaan kovenee ja kovenee.

Tekis mieli kohta soittaa ambulanssi. Nää olo tilat on yhtä tuskaa.

Vierailija

Se on ihan normaalia, että supistuskivut ovat kovat ja särkylääke ei auta. Sekin on ihan normaalia, että kivut kovenevat. Ne supistukset avaavat kohdunsuuta ja lyhentävät kohdunkaulaa, jotta pääset ponnistamaan. Jos nyt keskityt voivottelemaan sitä, etteivät särkylääkkeet auta ja että sattuu, se sinun miehesi pääsee kohta kokeilemaan, miltä tuntuu olla kätilönä. Nyt lopeta palstailu ja lähde sairaalaan. Paitsi jos olet provo, niin tee vain ensimmäinen kohta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt sinne sairaalaan!

Tuntuu provolta että joku ei mene sairaalaan tuossa tilanteessa. Nyt on kuules tosi kyseessä!

Itse soittelin sinne koko ajan että "Nytkö tulen?". Lopulta sitten sanoin, että "Nyt tuun sinne!". Tulin vähän liian aikaisin, mutta en suostunut lähtemään enää kotiin ja päästivät sisään.

Ei tämä ole mikään provo! Ihan oikeasti minua sattuu ihan helvetisti. Haluaisin päästä sairaalaan mut tiedän sen et ne käännyttää takas ;( hitto ku itkettää ihan älyttömästi ;(((((((((

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinne sairaalaan!

Ei tämä ole mikään provo! Ihan oikeasti minua sattuu ihan helvetisti. Haluaisin päästä sairaalaan mut tiedän sen et ne käännyttää takas ;( hitto ku itkettää ihan älyttömästi ;(((((((((

Ai olet itse tarkistanut kohdunsuun tilanteen ja siitä tiedät, että käännyttävät kotiin?

Vierailija

Ilman muuta sairaalaan voi ja pitää mennä kun kotona ei enää kestä. Pitkittynyt latenssivaihe voi kestää KAUAN ja jos kivut on kovia, voi rentoutuminen olla mahdotonta ja haitata avautumista. On myös hyvä tarkkailla sikiön sydänääniä pitkän latenssivaiheen aikana. Sairaalassa voivat antaa morfiinipiikkejä ennen varsinaista synnytyssalia. Sanot siellä vain että nyt en kestä enempää. Minulla kesti kuukautiskipusupistuksia 2 vrk ja sietämättömän kipeitä supistuksia alle 5 min välein 1,5 vrk ennen kuin "synnytin" sairaalan mukaan. Synnytys oli tämän jälkeen helpotus. Olisivat lähettäneet vielä kotiin, mutta en suostunut klo 12 yöllä lähtemään. Pääsin osastolle, mikä oli hyvä kun vauvan sydänäänet alkoivat temppuilemaan. Avauduin tämä aikana 3 cm. Lopulta sain epiduraalin ja avauduin rentoutuneena torkkuessa loput parissa tunnissa. Tsemppiä, tuo on tuskaista ja usko itseen loppuu kun mitään ei tapahdu. Kyllä se siitä. Pitkä latenssivaihe yleensä pehmittää kohdunkaulan paremmin ja ponnistus sujuu helpommin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat