Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

-

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Antaa hölmöillä. Kyllä suurinosa teineistä on sen verran fiksuja, että osaa huolehtia itsestään ja kavereistaan. Loput ovatkin jo näin nuorena sellaisia deekuja ettei niitä millään saa enää alkoholista vieroitettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitä on hölmöily? 

Tarkoitatko alkoholinkäyttöä ja siihen liittyviä vaaratekijöitä? 

Kyseessä on meillä lukoilainen ja tiedän, että jonkin verran juo. Tähän mennessä ei kuitenkaan ole ilmennyt mitään, mikä antaisi aihetta mihinkään varmisteluihin. 

Vierailija

Eipä tässä kohti enää mitään taikatemppuja tehdä. Peruskoulu päättyy ja teini on vastuuntuntoista sorttia. Voisin ihan hyvin päästää ties minne biitsille iltaa viettämään, koska tiedän että hän ei siellä heilu ympäripäisssään, vaan on se tyyppi joka huolehtii ja soittaa oksentavalle kaverille taksin. Luultavasti ei edes halua mennä minnekään, pyörii varmaan ihan normaaliin tapaan kavereiden kanssa jonkun kotona ja pihalla. Hyviä tyyppejä ovat.

Vierailija

Minä en sano tähän enää mitään. Toivon vaan, ettei mitään typeryyksiä tee. Olen joskus luottanut sokeasti ja toisinaan pelännyt turhaan pahinta. Olen ihan hissunkissun ja pysyttelen ajokunnossa ja tarvittaessa lähtökunnossa koko ajan.

Vierailija

Meillä teinillä ei ole asiaa koulujen päätösviikonloppuna paikkoihin, joihin kerääntyy nuorisoa. Vaikka tiedän, että teinimme ei hölmöile, en silti halua että teinimassoja kokoontuu poliisisetien tai sosiaalitätien vahdittaviksi minnekään, koska neutraalikin yleisö voi aikaansaada sen, että ne hölmöimmät teinit yltyvät hölmöilemään. Parempi siis, ettei heillä ole liikaa yleisöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä kohti enää mitään taikatemppuja tehdä. Peruskoulu päättyy ja teini on vastuuntuntoista sorttia. Voisin ihan hyvin päästää ties minne biitsille iltaa viettämään, koska tiedän että hän ei siellä heilu ympäripäisssään, vaan on se tyyppi joka huolehtii ja soittaa oksentavalle kaverille taksin. Luultavasti ei edes halua mennä minnekään, pyörii varmaan ihan normaaliin tapaan kavereiden kanssa jonkun kotona ja pihalla. Hyviä tyyppejä ovat.

Meillä teini kyllä soittaisi sossuntädit paikalle, jos joku kavereista humalaan itsensä joisi.

Vierailija

Hölmöilee sen minkä hölmöilee ja niistä sitten otetetaan opiksi. Asiat otetaan asioina ja ne käsitellään niiden osuessa kohdalle. Ei niistä oteta etukäteen hikeä tai mennä joka paikkaan perässä. Luotetaan vain siihen mitä on kasvatuksella periytetty.

Vierailija

Meillä on ihan kirjallinen sopimus jossa on lueteltu sanktiot hölmöilylle. Esim. teinin iPhone takavarikoidaan jos myöhästyy yli puoli tuntia sovitusta kotiintuloajasta. Jos jää kiinni alkoholin nauttimisesta niin kuukausi rahaa ei saa 12 kuukauteen. Miten näitä sitten käytännössä valvotaan? Sanotaan vain näin että nykyteknologia mahdollistaa kyllä kaiken laista.

Vierailija

Esikoinen on täysi-ikäinen ja asuu omillaan. Ei onneksi enää tarvitse miettiä asiaa.

Keskimmäinen on niin järkevä, että ei hölmöile. Todennäköisesti on illan kotona.

Kuopus on sen verran pieni vielä, että ei tarvitse vielä asiaa miettiä. Kotona  sekin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en sano tähän enää mitään. Toivon vaan, ettei mitään typeryyksiä tee. Olen joskus luottanut sokeasti ja toisinaan pelännyt turhaan pahinta. Olen ihan hissunkissun ja pysyttelen ajokunnossa ja tarvittaessa lähtökunnossa koko ajan.

Ei ihme, että vapaaehtoinen lapsettomuus on suosittua. 

Jos tosiaan teininkin kanssa joutuu ajattelemaan tällaisia. 

Ei meidän perheessä olla hissunkissun ja "lähtökunnossa" koko ajan, vaikka teini olisi bilettämässä. Että näinkin voi elää ja neljäs on kuopuksena menossa rientoihin. Muut ovatkin jo aikuisia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan kirjallinen sopimus jossa on lueteltu sanktiot hölmöilylle. Esim. teinin iPhone takavarikoidaan jos myöhästyy yli puoli tuntia sovitusta kotiintuloajasta. Jos jää kiinni alkoholin nauttimisesta niin kuukausi rahaa ei saa 12 kuukauteen. Miten näitä sitten käytännössä valvotaan? Sanotaan vain näin että nykyteknologia mahdollistaa kyllä kaiken laista.

Kertaapa yhdys sanat.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat