Vierailija

Käteen jäävä nettotulo 4250 €. Mies stressaa ettei mitään jää säästöön, kun mun mielestä tuo on kiva tasaisen tappava tahti vaikka summa vaihteleekin. Elelläänhän me vielä aika huolettomasti (ostetaan melko pitkälti mitä halutaan).

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toihan on mukava summa! Mä tienaan vähän yli yhden neljäsosan sun tuloista, ja laitan joka kuussa sivuun 30e. Ja olen muuten ylpeä itsestäni kun pienestä paljastani säästän edes jotain :)

Vierailija

Mulle jää 1600 verojen jälkeen ja parhaimmillaan 600 säästöön, jos oikeen kituutan. Noista tuloista tonnin jääminen säästöön ei olisi temppu eikä mikään, vaikka kuinka olisi autoja ja lainoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin saatte käytettyä n. 4000€ kuussa?

Talolaina, autolaina, päivähoitomaksut, muut kulut (mm. puhelin, netti, verisure), kahden auton bensat, ruoat, yleinen elämä ja huvittelu. Tuohon vielä tulee ei joka kuukausi tulevat vakuutusmaksut (koti, autot, sairaskulu), jäte- ja vesimaksut, sähkölaskut (sähkösiirto ja varsinainen sähkö), harrastusmaksut. Kyllähän sitä rahaa saa menemään. En sano, että me joka kuukausi tuhlataan kaikki tuo käteen jäävä raha.

ap

Vierailija

Jäähän teillä säästöön.

Toinen asia sitten olisi, jos teillä olisi joku oikea säästötavoite, silloin parisataa on aika pikkuraha. Mutta jos palkasta jää ylimääräistä tuonkin verran sen kummemmin säästämättä, niin hyvähän se on.

Noista tuloista olisi varmaan mahdollista saada säästöön enemmänkin, jos haluatte. Siis varmaan tonnin verran. Mutta se tarkoittaisi sitten aika monesta kahvilakäynnistä luopumista ja aika monen uuden vaatteen kauppaan jättämistä.

Ja varmaan muutakin... En minä tiedä, mihin te rahanne käytätte.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle jää 1600 verojen jälkeen ja parhaimmillaan 600 säästöön, jos oikeen kituutan. Noista tuloista tonnin jääminen säästöön ei olisi temppu eikä mikään, vaikka kuinka olisi autoja ja lainoja.

Ei varmaan olisikaan, mutta en halua elää niin tiukilla tai tarkasti. Omassa lapsuudessa kaikki oli aina "ei ole rahaa". Nyt haluan, että on puskurirahasto missä on pahan päivän varalle rahaa. Mulle riittää, että säästöön siirtyy joka kuukausi rahaa, muuten voi elää ja olla kuin ellun kanat.

Vierailija

Mä olisin kyllä sun miehen puolella tuossa asiassa. Hiukan on hälyttävää jos on tuollaiset tulot ja noin vähän pystyy säästämään! Ehkä kannattaa hiukan tarkkailla kulutusta ja vähentää turhia kuluja. Eihän se mitään, jos ei kuitenkaan velaksi elä, mutta aika leveästi taidatte elellä, jos tulot kuitenkin auttaisivat laittamaan jotakin säästöönkin, mutta ette tuon enempää pysty laittamaan.  Oma asiannehan se kuitenkin on, mutta ei kaikki halua elää kädestä suuhun jos pystyy kuitenkin varautumaankin hiukan. Minua stressaisi se ajatuksena, että kulutan koko ajan lähes kaiken, mitä tulee, koska jos jotakin yllättâvää tapahtuu niin näkisin jo itseni velkakierteisenä, kun en arjestani voisi mistään kohtaa nipistää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jäähän teillä säästöön.

Toinen asia sitten olisi, jos teillä olisi joku oikea säästötavoite, silloin parisataa on aika pikkuraha. Mutta jos palkasta jää ylimääräistä tuonkin verran sen kummemmin säästämättä, niin hyvähän se on.

Noista tuloista olisi varmaan mahdollista saada säästöön enemmänkin, jos haluatte. Siis varmaan tonnin verran. Mutta se tarkoittaisi sitten aika monesta kahvilakäynnistä luopumista ja aika monen uuden vaatteen kauppaan jättämistä.

Ja varmaan muutakin... En minä tiedä, mihin te rahanne käytätte.

Olen samaa mieltä. Me ostetaan hilavitkuttimia (sähkölaitteita, harrastusvälineitä), vaatteita, käydään eri paikoissa lasten kanssa. Ruokaan me "tuhlataan" aika paljon. Varmasti paljon sellaista mitä ilman pärjäisi ja jota ei välttämättä tarvitse ja joiden takia se tonni ei mene säästöön. Mutta haluan elää vähän löysemmin kuin mitä lapsuudessa.

ap

Vierailija

Ihan hyvinhän tuo on, ollaan varmaan aika samanlaisia luonteeltamme, ap. :) Minunkin exä halusi säästää ja elää niukasti (ei liity mitenkään siihen että on exä :D ), kun minulle riitti että aina jonkun verran saa säästöön, mutta voi kuitenkin elää mukavaa elämää tinkimättä liikaa. 

Nyt yh:na tuloistani 10 % menee säästötilille ja rahastoon, eikä niitä loppujakaan mitenkään tuhlaamalla tuhlata, mutta en pidä niistä myöskään kynsin hampain kiinni. Minullakin köyhä lapsuus, haluan omalle lapselleni edes vähän vapautta tässä asiassa.

Vierailija

Mikä ihmeen "leveä elämä" 4 tonnin tuloilla?

Meillä on samat tulot (sis. Kelan etuudet), 4 lasta ja ei elämämme mitään leveätä ole. Globaalisti se on kyllä etuoikeutettua, sillä puutetta ei ole mistään. Budjetin kanssa kuitenkin elämme ja moni haave jää toteutumatta, koska varat ei riitä (okt, kesämökki, pitkät ulkomaanmatkat, säännölliset ravintolakäynnit yms).

Vierailija

Meillä jää käteen tuplasti tuo. Säästöön saadaan noin 1000 euroa kuussa. (Tosin se säästökin sitten menee milloin mihinkin, mutta kuitenkin.) Velan maksuun menee 1000 euroa kuussa, ja sitä pidän säästämisenä tavallaan.

Asumiseen menee 1000 euroa kuussa. Lapsia on kolme. Autoja on yksi. Bensaan menee 500 kuussa, koska toisella meistä on pitkä työmatka.

Kyllä meilläkin olisi mahdollista säästää enemmän, mutta olen samoilla linjoilla kuin ap. En tykkää kituuttamisesta. Minusta on mukava antaa lapsillekin vähän helpompi elämä.

Tietysti sitä alkaa miettiä, että olisi syytä säästää vanhuuden varalle...

Vierailija

Kai kyse on enemmän siitä, että mihin käytätte rahanne nyt ja onko teillä kalliimpia unelmia, joita varten pitäisi osata säästää. - Säästäminen on sinänsä arvossa pitämäni asia, mutta pitemmän päälle pelkästään säästäminen -säästämisen vuoksi ilman minkäänlaista päämäärää on toisinaan vähän tylsää.  

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat