Vierailija

Äitejä ylistetään ja elämä on ah niin ihanaa, mutta kuitenkin nämä ylistäjät jättävät oman lapsilukunsa kahteen, koska tietävät, ettei se ole niin herkkua :D
Ei ole mikään salaisuus, että suurperheessä jostain täytyy tinkiä. Usein se on äidin ja lapsen yhteinen aika, tietyissä tilanteissa turvallisuus, isommat sisarukset katsovat hyvinkin usein perään, äidillä ei ole aikaa isommille kun neljän alle kouluikäisen kanssa tunnit vuorokaudesta jo täyttyvät. Joissain perheissä hyvinkin pienet joutuvat huolehtimaan omat hammaspesut ja hygienian, mutta koska eivät sitä oikeasti vielä hallitse on hajukin sen mukainen ja hiukset tai vaatteet likaiset. Pihalla kuljetaan liian vähissä vaatteissa, koska äiti ei kerkeä jokaista pukea. Kouluun tullaan ilman sukkia kun kukaan ei ole aamulla katsonut mitä lapsi on päällensä laittanut.
Minä tiedän tämän, koska olen suurperheestä, sisaruksillani on suurperheet ja samoin kaikilla sukulaisillani. Ei varmaan tarvitse kertoa mitä uskonlahkoa olemme edustaneet ennen. Tämä ei ole ongelma vain minun suvussani. Näennäisesti kaikilla on asiat hyvin ja lapset käyttäytyvät nätisti. Kotona meininki on ihan eri, eikä se ole lainkaan niin ruusunpunaista kuin väitetään.
Jostain joutuu aina tinkiä kun itsekkäät vanhemmat puskevat kymmenittäin lapsia tähän maailmaan. Ei ole aikaa lähteä kevätjuhliin tai jaksamista kiinnostua sen keskimmäisen lapsen koulumenestyksestä tai oikeastaan siitä, ettei hän menesty. Hän on tullut vain isäänsä sanotaan. Oikeasti hän tarvitsisi vain tukea ja vanhempiaan, joista kumpikaan ei kerkeä häneen kiinnittämään juuri huomiota tai koskaan ole hänen kanssaan koululäksyjä tehnyt.
Miksi suurperheitä ihaillaan ja miksi niitä täytyy edelleen tietentahtoen takoa tähän maailmaan?
Kuinka monen suurperheen isä osallistuu lastenhoitoon? ei vain hauskimpiin juttuihin, kuten mopolla rälläily ja pelaaminen, vaan ihan oikeasti niihin vittumaisiin hommiin myös?
Miksi suurperheiden lasten perään ei katsota, jotta he käyttävät pyöräilykypärää?
Koska ei ehdi! Onko järkeä tehdä niin montaa lasta, että pitää kaikki asiat hoitaa vähän toisella kädellä?

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat