Vierailija

Kaupassa on kyllä, mutta niitä taitaa ostaa vain mummot, jotka käyvät päivällä kaupassa? En viitsinyt itse ostaa, kun on niin isoja pusseja ja söisin kuitenkin liikaa. Mutta rinkeli kahvin kanssa on tosi hyvää. Kun sen pilkkoo sinne kahviin, lapsuusherkkua. Samoin Mariet, ei maistu siltään miltään, mutta kun kastaa kahvissa, nam.

Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voihan nostalgia. Yhtäkkiä tuli kanelikorpun ja teen himo. Olin unohtanut sellaisen leivonnaisen olemassaolon, ja kahviakin aloin juoda jo 15 vuotta sitten.

Vierailija

Mä en ylipäätään tykkää kauheasti makeista leivonnaisista. Korput on ihan jees, mutta en mä niitä kotiin osta. Marie-keksejä meillä oli aina kotona, mutta enää ei houkuttele. Rinkelit on musta olleet aina pahoja. Ainoat keksit, joita oikeasti himoitsen, on Digestivet!

Vierailija

Iäkäs sukulaismies syö korppuja. Hän dippaa niitä hunajateehen.

Vien hänelle aina tuliaisiksi ostamiani sokeri-, kaneli- tai pullakorppuja.

Rusinaisia pullakorppuja syön mielelläni, kun vierailen hänen luonaan.

Vierailija

Me ostetaan joskus. Rinkeleitä ja tuorejuustoa, tai sit bagelin tyyliin halki, voita, juustoa ja kinkkua väliin.
Korppuja pitää kastaa mieluiten kylmään maitoon tai kaakaoon. Asuin lapsena korpputehtaan lähellä ja sieltä sopivalla tuulella leijaileva kanelin tuoksu, aah.

Vierailija

Oi, tuli voimakas muistikuva lapsuudesta ja kesämökillä vietetyistä kesistä! Kiitos ap kun palautit tämän mieleeni. Joo, yli 30 vuotta sitten syötiin noita korppuja niin että kastettiin niitä esimerkiksi kaakaoon. Silloin niistä tuli ihanan pehmeitä.

Vierailija

Meillä on usein kanelikorppuja. Kohtuullisen vähän energiaa suhteessa kokoon. Yksi riittää, ja tulee lihottua vähemmän kuin esim Domino-keksien kanssa, joita otan kuitenkin ainakin kolme lopulta.

Vierailija

Lapset tykkää niista vaniljarinkeleistä, mutta tosi, tosi harvoin niitä kyllä tulee ostattua.

Ulkomailla asuessamme tuli ostettua enemmänkin bageleita, sellaisia pehmeämpiä ja niitä si just tuorejuuston ja erilaisten täytteiden kanssa syötiin. Nam.

No meillä kun mennään anoppilaan (ihanaan sellaiseen), on siellä kahvipöytä täynnä rinkeleitä, marie-keksejä, korppuja. Lisäksi ässiä ja mokkapaloja..=)

Kahvin jälkeen syödään illemmalla karjalanpaistia ja sen jälkeen mennään saunaan vastojen kanssa.

Saunan jälkeen lapsille jäätelöä ja jos mummu oikein riehaantuu niin meille aikuisille vielä iltakahvit ja liköörit.

Ihana mummola!

Vierailija

Minä syön korppuja ja rinkeleitä, ja ovat oikeastaan ainoa "kahvileipä" mitä kaupasta ostan. Korppuja tykkään syödä kahvin kanssa eli kastan korppua kahviin. Rinkeleitä syön välipalana tai naposteluherkkuna sellaisenaan, silloin kun tekee vehnästä mieli. Valitettavasti rinkelit eivät ole samanlaisia kuin olivat ennen vanhaan, ja sama juttu korppujen kanssa. Rinkeleiden pitää olla extra extra tuoreita, jotta olisivat hyviä. Korput, joiden leivonnassa on käytetty rypsiöljyä, ovat suorastaan pahan makuisia.

Vierailija

"Ennen vanhaan" rinkelit olivat todella hyviä. Pinta oli kiiltävä ja "nahkamainen", ja rinkelit olivat todella joustavan pehmeitä. Nykyisin ovat kovahkoja ja kuivia. Voi kun saisimme vanhan ajan rinkelit takaisin.

Nro 16

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat