Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse olen sisaruskatraan vanhin. Nuorimpaan ikäeroa 22,5 vuotta. Teininä jouduin hoitamaan nuorempia sisaruksiani suht paljon. Näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu, että olen "omat lapseni kasvattanut jo". Välillähän mummot luuli puistoillessa tai kaupassa,että olen äiti.

En ole varma haluanko omia lapsia. Ja jos haluan, niin max 2. Jotenkin vaan tuntuu etten enää jaksa lapsia.

Onko muilla varsinkin vanhimmilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En. Olen viisilapsisen perheen esikoinen. Minulla on yksi lapsi. Se riittää.

Komppaan tätä, olen myös viisilapsisen perheen esikoinen ja yhden lapsen tyytyväinen äiti. Lapsi menee nyt kouluun, enkä ole ajatellut tekeväni lisää lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En. Olen 9-lapsisen perheen kolmanneksi vanhin ja halunnut pysyä lapsettomana. Tämä tiedoksi noihin ääliömäisiin ketjuihin lapsettomien keski-ikäisten naisten elämästä. Etta joskus sitä jo sai tarpeekseen lastenhoidosta, kilpailusta ja vilskeestä.

Se isosisko

Vierailija

Minäkin olen viisilapsisesta perheestä,vanhin tytär. En todellakaan haaveile monesta lapsesta - yksi riittäisi ja maksimissaan kaksi. Toisaalta voisin myös kuvitella itseni lapsettomaksi, vähän sama fiilis tuosta "omat lapseni kasvattanut jo".

Vierailija

Kiva kuulla, että muillakin samankaltaisia kokemuksia ja ajatuksia. Mulla on 10 nuorempaa sisarusta ja koko lapsuus ja nuoruus meni heitä hoitaessa. En tod halua kuin max 2 lasta. En kestä enää meteliä yms, siitä olen saanut yliannostuksen jo lapsuudessa.

Vierailija

Olen suurperheen esikoinen. Odotan nyt ensimmäistä omaa lastani enkä ole enää ihan nuori. Pitkään mietin, lähdenkö edes avioliittoon ja ns. tavalliseen perhe-elämään. En aio perustaa suurperhettä. Yksi siskoistani seuraa jo nyt äitini jalanjälkiä vaikka on hädin tuskin aikuinen.

Vierailija

Olen 9 lapsisen perheen esikoinen.  Ikäerot 1v-5v. Ei uskisperhe, vaan erittäin lapsirakkaat vanhemmat :) Minulla on 7 lasta ja kyllä muillakin sisaruksillani on useampi lapsi.

Vierailija

Itsekin olen suurperheen vanhin lapsi, ja aina olen haaveillut suuresta perheestä:) Paljonhan olen joutunut nuorena sisaruksiani hoitamaan, mutta mulla on jo aivan nuoresta lähtien ollut haaveena olla äiti:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat