Vierailija

Hei!
Olen nyt rv 26 ja neuvolassa lääkäri totesi että kohdunsuu on pehmentynyt, mutta oli kuitenkin kiinni eikä ollut lyhentynyt. Supistuksia minulla on ollut ja olisi kirjoittanut sairaslomaa töistä, mutta sanoin että yritän vielä olla töissä. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan ja mietin pitäisikö kumminkin lähteä sairaslomalle? Voiko kohdunsuun tilanne pahentua tästä jos kovin rehkin töissä?

Kommentit (2)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olen nyt rv 26 ja neuvolassa lääkäri totesi että kohdunsuu on pehmentynyt, mutta oli kuitenkin kiinni eikä ollut lyhentynyt. Supistuksia minulla on ollut ja olisi kirjoittanut sairaslomaa töistä, mutta sanoin että yritän vielä olla töissä. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan ja mietin pitäisikö kumminkin lähteä sairaslomalle? Voiko kohdunsuun tilanne pahentua tästä jos kovin rehkin töissä?

Kuukautismaisia kipuja alkanut myös olemaan alamahassa ja alaselässä..

Hei,

luottaisin tässä asiassa lääkäriin. Lääkäri on tehnyt sisätutkimuksen ja sen perusteella päättänyt sairasloman tarpeellisuudesta.

Pelkästään pehmennyt kohdunkaula ei ennusta ennenaikaista synnytystä. Tähän vaikuttavat myös kohdunkaulan asento, tarjoutuvan osan korkeus sekä kohdunkaulan pituus ja onko kohdunsuu avautunut. Sinulla on kuitenkin supistuksiin viittaavia kipuja alavatsalla ja selässä. Tämäntyyppinen kipuilu voi johtua kohdunkaulan kypsymisestä.

Suosittelen, että olet yhteydessä neuvolaan ja otat sairasloman. Sinun on nyt hyvä levätä. Myöhemmin tilannetta voidaan katsoa uudelleen ja jos kohdunkaulassa ei ole tapahtunut muutoksia, tilanne on toinen ja lääkärin arvion perusteella voit mahdollisesti palata töihin.

Oikein hyvää loppuraskautta sinulle! :)

t. Mia, terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat