Vierailija

Olisi kuulemma "helppoa ja kevyttä" hommaa.
Kannattaako mennä?

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos voit mennä töihin, olet väärällä perusteella sairaslomalla.

Miten niin? Jos ta tarjoaa eri hommaa, kuin mitä yleensä tekee, niin eipä välttämättä. Ts. siivooja ei voi tehdä töitä jalka paketissa, mutta jos on vaikka jotain helppoa tietokonehommaa ylimääräisenä, sitä se ei estä. Joskus firmoissa voi olla joku simppeli lisäprojekti, mm. itse olen tehnyt sellaisia kertaluonteisia hommia kesätöinä. 

Vierailija

Eikös tossa tule vastaan vakuutusjutut ja muut lakisääteiset jutut. Sairasloma pitäisi peruuttaa ja se ei kai ole mikään pelkkä puhelinsoitto esimieheltä sairasvuoteelle.
En menisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös tossa tule vastaan vakuutusjutut ja muut lakisääteiset jutut.

Mitkään vakuutusjutut ei tule vastaan, urbaanilegendaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös tossa tule vastaan vakuutusjutut ja muut lakisääteiset jutut. Sairasloma pitäisi peruuttaa ja se ei kai ole mikään pelkkä puhelinsoitto esimieheltä sairasvuoteelle.
En menisi.

Tuo ei pidä paikkaansa, vakuutus on aina voimassa, kun olet töissä. Sairausloman saa keskeyttää ja palata töihin, jos oma vointi sallii. Työnantaja voi myös osoittaa korvaavaa työtä, jos työntekijä ei sairautensa vuoksi pysty suorittamaan normaalia työtehtäväänsä.

Vierailija

Kyseessä olisi palovahti homma tehtaassa, kädessä pieni hiusmurtuma, ei vielä parantunut.

Ei kait siinä muuten mitään kuin istuskella, mutta jos tulee vaikka tulipalo, niin....?

Vierailija

Riippuu vähän mistä roikkuu.

Olin kerran kesätöissä respana ja yksi aamu töihin mennessäni kaaduin pyörällä ja sain pienen murtuman kyynärpäähän. (Tietysti oikeaan ja olen oikeakätinen). Käsi oli välillä ihan pirun kipeä ja sitä ei voinut taivuttaa tiettyihin asentoihin, ei vaan mennyt. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa pari viikkoa, jatkoin kuitenkin töissäkäymistä ihan normaalisti. Ihan siitä syystä, että vakityöläinen jota olin sijaistamassa, oli lomalla enkä halunnut hänen lomaansa keskeyttää kun tiesin miten paljon hän oli lomaansa odottanut. Lisäksi toimistolla oli hyvin hiljaista kun oli heinäkuu, töissä oli lisäkseni vain kaksi muuta ihmistä. Pystyin hoitamaan ne normaalit työtehtävät yksikätisenäkin kunhan toinen työpaikallaolijoista avusti tietyissä asioissa (tyyliin avasi minulle kaikki kirjekuoret ja nosti postilootat). Paikan pomokin oli lomalla enkä häntäkään infonnut asiasta, sai tietää siitä vasta lomalta palattuaan.

Vierailija

No meillä olisi pitänyt mennä vaikka kuumeessa töihin jos työnantajalta olisi kysytty.. Suunnilleen jokainen saikku on perusteeton hänen mielestään.

Vierailija

Lääkärintodistuksessa määritelty sairauden kesto on aina ARVIO. Voit palautua työkykyiseksi jo aikaisemmin, tai sitten työkyvyttömyys saattaa kestää kauemmin, jolloin joudut käymään uudelleen lääkärin vastaanotolla.

Velvollisuutesi on palata töihin heti, kun olet työkykyinen.

Työnantaja saa tarjota sinulle työkykyysi suhteutettua työtä. Jos olet työkykyinen, sinun on otettava työ vastaan. Jos nilkkasi on paketissa, pystyt silti tekemään toimistotyötä paikalla istuen. Ehkä välillä jalkaa vaakasuorassa lepuuttaen, mutta kuitenkin.

Vakuutukset ovat voimassa.

Menestystä työelämässä ja aurinkoista kesää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyseessä olisi palovahti homma tehtaassa, kädessä pieni hiusmurtuma, ei vielä parantunut.

Ei kait siinä muuten mitään kuin istuskella, mutta jos tulee vaikka tulipalo, niin....?

Varmistat vain ta:lta mitä sinun on pystyttävä palon sattuessa tekemään ja että alueella on ea-taitoisia. Varmaan osaat itse arvioida pystyisitkö tarvittaessa alkusammutusta tekemään.
Käytännössähän palovahti hyvin harvoin mitään konkreettista tekee, mutta on työnantajan vastuu huolehtia siitä että hommaan käsketty kykenee sen myös hoitamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat