Vierailija

Käyn oikeasti tosi harvoin missään ja silti tuntuu että aina ne perkeleet osuu juuri siihen ajankohtaan. Runsaat ja kivuliaat vielä. Nyt varasin ensimmäisen oman loman ihan yksin todella rankkojen perhe-elämävuosien jälkeen ja mikä se siellä odottaakaan kun kalenteria selaa? Tattadadaa - hilloviikot. :(

Kommentit (17)

Vierailija

Onko sulla tutkittu syytä, miksi menkat on runsaat ja kivuliaat ja oletko jo kokeillut hoitokeinona hormonikierukat, minipillerit ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla sama illanviettojen yms kanssa, joissa joutuu olemaan yön poissa kotoa. Ja noita on niin usein etten viitsisi erikseen alkaa siirtämään. Ärsyttää olla nainen.

Vierailija

Hormoneja on halua syödä tai edes kierukassa ottaa. Juuri kävi ilmi että kärsin vakavasta anemiasta joten jotain pitäisi kyllä keksiä. Ultrassa oli kaikki ok. Siirtoa harkitsen koska todellakin aion uida reissullani. Onkohan se iso juttu ja tarvitaanko siis resepti?

Ap

Vierailija

Siirsin juuri menkkojani urheilukisojen vuoksi. Tarvitsee reseptin ja itse siirsin ennakkoon, jotta voin olla ilman turvotusta ja pinkeyttä kisoissa. Kannattaa siirtää reilusti eteenpäin, koska menkat haluavat siirtyä vanhaan rytmiin.

Vierailija

Onko sulla niin epäsäännöllinen rytmi että et tiedä milloin menkat alkaa? Ite tiedän 2 päivän tarkkuudella milloin alkaa ja siihen ajankohtaan en ikinä reissuja varaile, ellei ole pakollinen duunireissu.

Vierailija

Mulla oli kans silloin aina, kun vielä menkat oli.. että kun tuli joku reissu, tai vaikka jouluksi jokapaikkaan moneksi päiväksi, niin menkathan ne alkoi valtoimenaan valua. Siis ne vaikka siirtyi 3 viikkoa omatoimisesti, että valui juuri silloin kun esim.oli koulun päättäjäiset valkoisessa pitsimekossa.... Näitä yhteensattumia on lukematon määrä. 1 päiväkin mökillä hevonkuusessa, niin mullahan alkoi niagara vuotaa ja olin kipeä.

Vierailija

Mulla on kans ilkeät menkat. IHAN joka kerta kun pitäisi mennä kylpylään tai lomalle, tai vaikka vain sukulaisen valmistujaisiin, niin on takuuvarmaa että menkat tulevat juuri silloin oli kierto missä vaiheessa hyvänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kans silloin aina, kun vielä menkat oli.. että kun tuli joku reissu, tai vaikka jouluksi jokapaikkaan moneksi päiväksi, niin menkathan ne alkoi valtoimenaan valua. Siis ne vaikka siirtyi 3 viikkoa omatoimisesti, että valui juuri silloin kun esim.oli koulun päättäjäiset valkoisessa pitsimekossa.... Näitä yhteensattumia on lukematon määrä. 1 päiväkin mökillä hevonkuusessa, niin mullahan alkoi niagara vuotaa ja olin kipeä.

Juuri noin. Minulla on aina olleet tosi säännölliset kuukautiset paitsi silloin jos on joku matka työ tai huvi ihan sama niin silloin kuukautiset myöhästyvät ja alkavat juuri päivää ennen reissua niin että varmasti on koko reissun ärsyttävää

ihmettelen

Miten voi  aikuinen (oletan) ihminen itkeä tällaisesta asiasta? "en tykkää hormoneista". Haloo?

Mene gynekologille (eikö tosiaan ole iskenyt mieleen). Tähän on paljon ratkaisuja, myös ei-hormonalisia. Esim juuri tuo Caprilon. Loistava lääke.

Vierailija

No jotenkin sinne kesälomalle tulee lähdettyä silloin kun on lomaviikot sumplittuna työkavereiden kanssa. Ei ole tullut mieleen sanoa esimiehelle että tuo viikko ei käy minulle lomaksi kun on kuukautiset just sillon. Tai työmatka on silloin kun käsky käy eikä menkkakalenterin mukaan. En ollut tiennyt että on hormonittomia apukeinoja, täytyypä tutustua aiheeseen tarkemmin.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat