Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

http://aijaa.com/mNbabF
Raskauden keston määritys ultra siis. Viikoista en täysin varma ole mutta viime tiistaina tein digitaalisen testin joka näytti viikoiksi 2-3 ja torstaina tein uuden ja sillon näytti jo 3+ eli olisiko noin rv 6-7 nyt?

Ultrassa näkyi siis sikiöpussi ja ruskuaispussi mutta ei alkiota. Sain siis uuden ajan viikon päähän. Tuntuu että raskausoireetkin olisi hiukan vähentyneet. Nyt pelko valtasi mielen, toivottavasti ei olisi tuulimuna. :(

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Tsemppiä sulle! Mulla vuonna -05 tuulimuna ja ihan kaikki raskausoireet oli sinne np ultraan asti ennekuin kaavintaan menin. Oksentelin ihan kuin oikeassa raskaudessa eli ei se mitään kerro. Sen jälkeen mulle siunaantunut 4 kaunista tytärtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siis viikko sitten oli testin mukaan 2-3 (olit kolmannella viikolla) ja muutama päivä sitten 3+ (eli neljännellä viikolla) mistä revit tuon 6-7?

Vierailija

No minulla oli oireita alussa jonkun verran mutta nyt tosiaan kaikki muut hävinneet paitsi rintojen arkuus. Mutta minä olen ymmärtänyt että tuulimunassa ei näkyisi ruskuaispussia, vai voiko se näkyä? Voi että tuli paha mieli. :(
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis viikko sitten oli testin mukaan 2-3 (olit kolmannella viikolla) ja muutama päivä sitten 3+ (eli neljännellä viikolla) mistä revit tuon 6-7?

No eikös se 3+ tarkoita että viikkoja 5+ eli rv 6?
Ap

Vierailija

Ahaa...tuota  minun tietääkseni kyllä tuulimunassakin on kehittyy ruskuaispussi, mutta ei sikiötä sinne sisälle. Voin kyllä olla väärässäkin. Toivotaan, että siellä on elämää, harva varmaan noita ultrakuvia osaa tulkita.

t. Kakkonen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ihmeessä se 3+ onkin yhtäkkiä sinulle 5+?
3+ on neljännellä viikolla tai enemmän, jos viikko sitten olit kolmannella (2-3) niin nyt olet tosiaan sillä neljännellä.

Vierailija

No hoitaja sanoi että voi tietysti olla niin alussa vielä että ei näy sen takia alkiota mutta ensi viikolla katsotaan uudestaan.
Ap

Vierailija

Luomuraskaus vai hoitojen tulos? Jos raskausoireet vähentyneet, et ole enää raskaana, se on selvä merkki. Ehkä mennyt kesken. Suurin osa raskauksista päättyy keskenmenoon ensimmäisillä viikoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ihmeessä se 3+ onkin yhtäkkiä sinulle 5+?
3+ on neljännellä viikolla tai enemmän, jos viikko sitten olit kolmannella (2-3) niin nyt olet tosiaan sillä neljännellä.

Mutta digitesti laskee viikot HEDELMÖITYKSESTÄ ei menkoista niinkun normaalisti raskaudenkesto lasketaan. Eli 3+ tarkoittaa 5+. Ap on siis ihan oikeassa.

Vierailija

Mietit ihan liikaa. Odota ja katso. Jos normaali raskaus, niin voi siltikin noin varhaisessa vaiheessa päätyä keskenmenoon. Liikaa stressaaminen ja spekulointi vaan pahentaa sun mielialaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luomuraskaus vai hoitojen tulos? Jos raskausoireet vähentyneet, et ole enää raskaana, se on selvä merkki. Ehkä mennyt kesken. Suurin osa raskauksista päättyy keskenmenoon ensimmäisillä viikoilla.

Luomuraskaus. Yllätys oikeastaan. Kyllä tässä alkaa huonot vaistot nostamaan päätään.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Luomuraskaus. Yllätys oikeastaan. Kyllä tässä alkaa huonot vaistot nostamaan päätään.
Ap
Jos haluat lapsen, niin sitten vaan yrittämään uudestaan! Jos raskaus päättyy heti ensimmäisillä viikoilla, on alkio voinut olla viallinen. Kaikella on tarkoituksensa.

Vierailija

Itse sain digitestillä 3+, kun hedelmöityksestä oli vasta 2 viikkoa. Saatiin aika gynelle viikolle 5+0 ja näytti siltä kuin pitikin eli ei paljon miltään. Tyhjä sikiöpussihan tuossa vaiheessa näkyy vasta. Lääkäri ehdotti uutta ultraa 8+0 ja silloin näkyi hieno alkio ja kaikki tarvittavat hommelit. Ja ihan kokonainen lapsi syntyi ajallansa. Ei kannata stressata digitestin takia. Tulokset ovat sinne päin, kuten aina virtsasta tehtäessä, sillä sen pitoisuus ja siihen erittyvä hormonimäärä vaihtelee. Veritesti olisi luotettavampi, mutta asiat selviävät kyllä muutamassa viikossa muutenkin. Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse sain digitestillä 3+, kun hedelmöityksestä oli vasta 2 viikkoa. Saatiin aika gynelle viikolle 5+0 ja näytti siltä kuin pitikin eli ei paljon miltään. Tyhjä sikiöpussihan tuossa vaiheessa näkyy vasta. Lääkäri ehdotti uutta ultraa 8+0 ja silloin näkyi hieno alkio ja kaikki tarvittavat hommelit. Ja ihan kokonainen lapsi syntyi ajallansa. Ei kannata stressata digitestin takia. Tulokset ovat sinne päin, kuten aina virtsasta tehtäessä, sillä sen pitoisuus ja siihen erittyvä hormonimäärä vaihtelee. Veritesti olisi luotettavampi, mutta asiat selviävät kyllä muutamassa viikossa muutenkin. Tsemppiä!
Niin mutta jos raskausoireet ovat kadonneet, niin silloinhan raskaus on mennyt kesken.

Vierailija

Ja se meidän 5+0 ultra näytti juuri tuolta kuin Ap:n ultrakuva. Noin viikkoa aiemmin oli testi näyttänyt jo 3+ mutta testi oli väärässä ja ultra (ja tunnistamani ovulaatio) oikeassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta jos raskausoireet ovat kadonneet, niin silloinhan raskaus on mennyt kesken.

Eipä se taida olla ihan niin suoraviivaista. On paljon naisia, joilla ei ole mitään raskausoireita koko aikana tai ne katoavat tai ne vaihtelevat. Aika näyttää!

Vierailija

No minä tein ensimmäisen testin 9.5. ja sillon tuli haalea viiva jo eli eiköhän siellä pitäisi jo alkio kohta alkaa näkymään. Raskausoireiden vähentyminenkin kallistaa minua tuulimunan tai varhaisen keskenmenon kannalle.
Ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat