Piiuu

Myös exän vanhempia eli isovanhempia? Meillä tilanne se, että puolestani ex voi tulla tapaamaan vauvaa. Hänen vanhempiaan en halua kotiini siitä syystä, että raskausaikana exäni äiti on haukkunut minua huoraksi ja kehottanut aborttiin, kun erosimme exän kanssa. Äiti on myös lähettänyt outoja tekstareita. Onko minulla oikeus kieltäytyä ottamasta häntä kotiini?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitään laillisia oikeuksia isovanhemmilla ei ole. Lapsen isä useimmiten huolehtii tapaamisista omien vanhempiensa kanssa. Tietysti, jos lapsi on esim. vastasyntynyt eikä voi lähteä ilman äitiä kyläilemään, voisi lapsen takia kutsua isovanhemmat käymään, jotta suhde pääsisi muodostumaan lapseen.  Voihan sitä tavata muuallakin, jos ei omaan kotiinsa halua.

Aloittaja

Meillä on siis 4 kuukau tien vauva. Vanhemmat asuvat Virossa eli tapaamisia on harvoin. Inhottaa vain ajatus siitä miten he (erityisesti exän äiti) on lapsesta puhunut. Exän äiti myös lähettää sisällöltään kyseenalaisia viestejä kuukausittain minulle. Minun tulisi olla heti valmiina tytön kanssa, kun nämä ihmiset ilmoittavat tulevansa kylään. Tottakai ymmärrän, että lapsi on heidän lapsenlapsensa, mutta isä ei halua (?) tai ole ollut kanssamme tekemisissä juurikaan. Aina kun lapsen isovanhemmat tulevat Suomeen niin ex muistaa olemassaolomme. Ärsyttävää. Lapsen kannalta toki yritän asioita ajatella, mutta silti.....

Aloittaja

Inhottavaa, että exän äiti ensin huorittelee ja toivoo aborttia, mutta lapsen synnyttyö minun pitäisi olla häntä tänne avosylin ottamassa vastaan ja keittelemässä kahvia. Hyi. Lapsen isä siis ei muista olemassaolomme ennen kuin tämä virolainen mummo tulee Suomeen. Inhottavaa vastuuttomuutta. :(

Vierailija

Voit aivan hyvin kertoa hänelle, ettei ole tervetullut kotiisi oman käytöksensä vuoksi. Isovanhemmillahan ei vielä ole mitään oikeuksia lapsenlapseensa, ikävä kyllä sellaista kaavaillaan...Tiedä sitten miten toimii ja toteutetaan käytännössä. Mutta ei, sinun ei häntä ole pakko kotiisi ottaa. Vauva on vielä aika pieni, eikä ole hyvä olla kauaa erossa äidistä, joten isoäiti on hyvä vain ja odottaa, että lapsi kasvaa jolloin voi nähdä tätä jossakin muualla. Teoilla on seuraukset jotka on kestettävä.

Aloittaja

Vierailija kirjoitti:
Voit aivan hyvin kertoa hänelle, ettei ole tervetullut kotiisi oman käytöksensä vuoksi. Isovanhemmillahan ei vielä ole mitään oikeuksia lapsenlapseensa, ikävä kyllä sellaista kaavaillaan...Tiedä sitten miten toimii ja toteutetaan käytännössä. Mutta ei, sinun ei häntä ole pakko kotiisi ottaa. Vauva on vielä aika pieni, eikä ole hyvä olla kauaa erossa äidistä, joten isoäiti on hyvä vain ja odottaa, että lapsi kasvaa jolloin voi nähdä tätä jossakin muualla. Teoilla on seuraukset jotka on kestettävä.

Näin juuri! Minä en huorittelua tai kommentteja lapseni abortoinnistai halua kuulla.

Vierailija

Minulla myös pieni lapsi, jonka isovanhempia en halua kotiini, koska miehen äiti puhunut minusta todella alentavasti. Ymmärrän hyvin tilanteesi, ja otan osaa:)

Aloittaja

Vierailija kirjoitti:
Minulla myös pieni lapsi, jonka isovanhempia en halua kotiini, koska miehen äiti puhunut minusta todella alentavasti. Ymmärrän hyvin tilanteesi, ja otan osaa:)

I so feel you. :( Miten te ootte asian ratkaisseet?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat