Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naiset voivat itsekin olla niin pihalla rintaliivimitoituksista?

Vierailija
22.05.2016 |

Tuli vain mieleen. Moni järkyttyy kun kuulee kuppikokoni joka on 70C. Rintani ovat "loogisesti ajateltuna" A tai B kuppia koska ne ovat pienet. Käytin A-, ja B- kuppia pitkään mutta rinta ei mahtunut kokonaan kupin sisään joten vaihdon C:hen joka imaisi koko rinnan kuppiin, nyt ne ovat siis sopivat.

Jos ilmoitan kuppikokoni jollekin jota en ole nähnyt (:D) niin C-kuppi mielletään automaattisesti isoksi tai keskikokoiseksi. Rintani ovat oikeasti pienet, joten aina saa selitellä ja vängätä. Naisetkaan eivät usko kuppikokoani.

Mistä tämä johtuu? Miksi ihmiset ajattelevat kuppikoot S, M, L, XL -tyyliin, eivätkä ymmärrä että ympäryksellä on aika suuri merkitys? Oletteko te yllättyneet oikeasta kuppikoostanne?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rintaliivejä, joten asia ei juuri kiinnosta.

Vierailija
2/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat pihalla rintaliivimitoituksesta siksi, että "vanity sizing" -ilmiö koko ajan vääntää kokoja uuteen uskoon. Parhaiten myyvät ne rintsikat joissa on mahdollisimman iso kuppi ja pieni ympärys.

Olen itse käyttänyt rintsikoita kohta 25 vuotta, ja lisäksi olen jonkin verran harrastanut vintage-vaatteita. Mykistävää huomata, mitä on nyky-D verrattuna takavuosien D:hen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri merkeillä koot vaihtelee, ja joskus jopa samassa merkissäkin. Sovittamalla paras.

Vierailija
4/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itselläni toisesta merkistä G-kuppi, toisesta H. Kannattaa käydä liivikaupassa tai pyytää tavaratalon liiviosaston henkilökunnalta apua liivien valitsemisessa. Changessa ei käy, ne ei sovi mulle.

Vierailija
5/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun yritti nuorena katsella liivejä Seppälästä ja Kapp Ahlista niin eihän niissä ollut enkä tiedä onko vieläkään mitään kovin monia kokoja tarjolla. Luulin, että joku 75 on pienin ympärysmitta mitä on, ja että joku C-kuppi on jo iso. Nyt aikuisiällä kiitos tämän netin on tieto lisääntynyt ja osannut sitten kaupastakin hakea oikeaa kokoa. Onhan se ihan eri asia käyttää tarpeeksi napakkaa ympärysmittaa ja oikean kokoista kuppia verrattuna niihin liian löysiin liiveihin mitä tuli vuosikaudet käytettyä, kun ei halunnut mennä oikeaan liiviliikkeeseen asioimaan.

Vierailija
6/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä kuppikokoani.

Käytän urheilurintsikoita, toppaamattomia/kupittomia pitsiliivejä/-toppeja tai kuljen free the nipplenä (lähinnä kesät ja ulkomailla ollessa).

Tissit kiinteytyi ihan huomattavasti sen jälkeen, kun vuosia sitten jätin kupilliset, kaarituetut ja topatut rintsikat pois.

Nykyisin tissit ovat kiinteämmät kuin ennen raskautta ja lasta, vaikka imetin pari vuotta jne.

Vierailija
7/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika pihalla, koska kukaan ei ollut kertonut minulle, mikä oikea koko olisi. Äiti ei oikein kertonut, vaikka yhdessä ollaankin oltu vaateostoksilla. Koulussakaan ei kerrottu, vaikka esim. siteistä ja tamponeista kyllä informoitiin paljon. Tavallisissa vaatekaupoissa myyjät eivät tule neuvomaan, jos asiakas ei kysy, eikä siellä ole mitään ohjeita luettavaksi. Vain aluvaatekaupoissa saa tätä asiakaspalvelua automaattisesti. Netistä olen joskus etsinyt ohjeita kuppikoon määrittämiseen, ja kyllä niitä löytyykin, mutta eipä niitä sivustoja mitenkään markkinoida (Tiedätkö oikean kuppikokosi? Klikkaa tästä!), joten aihe pysyy näkymättömänä.

Vierailija
8/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokoni. Mulla on 80E. 

Vierailija
9/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä kuppikokoani.

Käytän urheilurintsikoita, toppaamattomia/kupittomia pitsiliivejä/-toppeja tai kuljen free the nipplenä (lähinnä kesät ja ulkomailla ollessa).

Tissit kiinteytyi ihan huomattavasti sen jälkeen, kun vuosia sitten jätin kupilliset, kaarituetut ja topatut rintsikat pois.

Nykyisin tissit ovat kiinteämmät kuin ennen raskautta ja lasta, vaikka imetin pari vuotta jne.

Juuri näin. Niistä tuellisista rintsikoista on oikeasti vaan harmia. Ne tekee haittaa eikä niitä kukaan tarvitse

Vierailija
10/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun yritti nuorena katsella liivejä Seppälästä ja Kapp Ahlista niin eihän niissä ollut enkä tiedä onko vieläkään mitään kovin monia kokoja tarjolla. Luulin, että joku 75 on pienin ympärysmitta mitä on, ja että joku C-kuppi on jo iso. Nyt aikuisiällä kiitos tämän netin on tieto lisääntynyt ja osannut sitten kaupastakin hakea oikeaa kokoa. Onhan se ihan eri asia käyttää tarpeeksi napakkaa ympärysmittaa ja oikean kokoista kuppia verrattuna niihin liian löysiin liiveihin mitä tuli vuosikaudet käytettyä, kun ei halunnut mennä oikeaan liiviliikkeeseen asioimaan.

Mä olen aina ihmetellyt, miten ihmiset käyttävät vuosikausia väärän kokoisia liivejä, vaikka Pirkassa, Yhteishyvässä ja joka ainoassa naistenlehdessä on vähintään kerran vuodessa opas rintsikkakoon valintaan, nettiohjeista puhumattakaan. Väärä malli on sitten asia erikseen, esim. jossakin Changessa kaikki rintsikat ovat saman malliselle tarkoitettuja.

Vierailija
11/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selässä läskiä joten liian napakat liivit tekee vaan selkämakkaroita. Changessa myyjä tuputti mulle 85E:tä, mutta kyllä mä itse ostan 90D:n just noitten selkämakkaroitten takia. Ei paljoa hyödytä kauniit tissit jossa selässä on samanlaiset.

Vierailija
12/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin A-, ja B- kuppia pitkään mutta rinta ei mahtunut kokonaan kupin sisään joten vaihdon C:hen joka imaisi koko rinnan kuppiin, nyt ne ovat siis sopivat.

Yrititkö lapsenakin laittaa pyöreän palikan neliön muotoiseen?

Vierailija
13/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen huomannut, että monesti C85 on liian pieni, 80D sopiva, 85D liian suuri. Sitten tietty eri merkkien kesken on kans vaihteluita, niin yhtäkkiä tuo C-kuppikin menee.

Vierailija
14/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt, miten ihmiset käyttävät vuosikausia väärän kokoisia liivejä, vaikka Pirkassa, Yhteishyvässä ja joka ainoassa naistenlehdessä on vähintään kerran vuodessa opas rintsikkakoon valintaan, nettiohjeista puhumattakaan. Väärä malli on sitten asia erikseen, esim. jossakin Changessa kaikki rintsikat ovat saman malliselle tarkoitettuja.

No jaa, mun tapauksessa ainakaan noi Pirkkojen ja vaatekuvastoiden mittataulukot ei päde yhtään. Tyyliin että laske erotus ympäryksen ja tissien päällismitan välillä ja jos se on 15 cm niin kuppikokosi on B. Ei vaan toiminut. Hyviä laskureita on netissä oikeiden rintsikkakauppojen sivuilla. Mutta ei todella minkään Citymarketin kuvaston yhteydessä, kun ei niissä peruskaupoissa ole kaikkia kokojakaan myynnissä, niin siksi yrittävät väittää kooksi jotain 75B:tä mikä ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
15/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palstoilla aina sanotaan, että useimmat naiset käyttävät liian suurta ympärystä ja liian pientä kuppikokoa. Aika usein näkee uimahallissa kuitenkin pahannäköisiä punaisia hankaumia, kun naiset ottavat liivit pois, mikä on merkki ihan päinvastaisesta. Itselleni on palveleva rintsikkaliikkeen ihminen suositellut juuri tuollaisia raidanjättäjärintsikoita.

Vierailija
16/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mun tapauksessa ainakaan noi Pirkkojen ja vaatekuvastoiden mittataulukot ei päde yhtään. Tyyliin että laske erotus ympäryksen ja tissien päällismitan välillä ja jos se on 15 cm niin kuppikokosi on B. Ei vaan toiminut. Hyviä laskureita on netissä oikeiden rintsikkakauppojen sivuilla. Mutta ei todella minkään Citymarketin kuvaston yhteydessä, kun ei niissä peruskaupoissa ole kaikkia kokojakaan myynnissä, niin siksi yrittävät väittää kooksi jotain 75B:tä mikä ei pidä paikkaansa. 

Eikös kaikki taulukot lähde siitä, että mitataan ympärysmitta ja lähdetään siitä haarukoimaan kuppikokoa? Ja valitaan lopulta se koko ja malli, joka tuntuu hyvältä.

Vierailija
17/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikki taulukot lähde siitä, että mitataan ympärysmitta ja lähdetään siitä haarukoimaan kuppikokoa? Ja valitaan lopulta se koko ja malli, joka tuntuu hyvältä.

Se että kun ei siellä Citymarketissa ole myynnissä kuin tiettyjä kokoja, niin ei ne niitten mittataulukot anna sellaista tulosta kuin 65D. Periaate laskureissa sama, mutta kummasti tulos vain on eri riippuen kaupasta. 

Vierailija
18/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, marketit ja KappAhilt jne. myyvät keskikokoisia merkkejä eli 70-85 ja kuppikoko A-D. Mun koko olisi 75E tai 70F mutta jos en mene erikoisliikkeeseen niin aika vaikea on löytää. Kymmenen vuotta sitten tilanne oli vielä huonompi...

Vierailija
19/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kun ei siellä Citymarketissa ole myynnissä kuin tiettyjä kokoja, niin ei ne niitten mittataulukot anna sellaista tulosta kuin 65D. Periaate laskureissa sama, mutta kummasti tulos vain on eri riippuen kaupasta. 

Oliskohan ne kootkin vähän erit eri kaupoissa?

Vierailija
20/42 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun ainoat vaatekaupat, joihin pääsi, löytyi kotikaupungista, niin oli pakko ostaa Seppälän rintaliivejä. Ja koska saatavilla olevat koot olivat tyyliin

70 A ja B

75 B ja C

80 B C ja D

niin jännästi tuli otettua aina se 75B / C. Oikea kokohan se ei missään nimessä ollut, mutta ainoa, joka sopi päälle. Mietinkin usein, että miksi sovitettaessa ympärys on ihan ok, mutta muutaman päivän / pesun jälkeen ihan lörpähtänyt.

Toki rintaliivikoko on noista ajoista muuttunut (koska rinnatkin ovat muuttuneet) mutta tällä hetkellä parhaiten istuu 70D. Erikoisrintaliiveistä (olkaimeton korsettimainen) löytyy koko 70E.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi