Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja exällä heti toinen, joka oli yhteinen kaveri

Jätetty
22.05.2016 |

Omia kokemuksia ym kaipailisin tähän monimutkaiseen tilanteeseen.
Eli kaksi viikkoa sitten päättyi noin 2,5 vuoden suhde poikakaverin toimesta. Ero tuli itselle yllätyksenä ja en olisi halunnut päättää suhdetta noin vain ilman keskusteluja. Exä oli kuitenkin asiat jo itsekseen pohtinut eikä halunnut enää yrittääkään. Tunteet oli kuulema hiipuneet viimeisimpien kuukausien aikana. Tiedän ettei suhteemme ollut täydellinen hieman eri elämäntilanteiden takia koska meillä oli kolmen vuoden ikäero joka näin nuorilla tekee isommat erot. Olimme tunteneet kuitenkin saman harrastuksen kautta ja lopulta päädyimme seurustelemaan. Suhde toimi vaikka suhteen vanhempana osapuolena välillä olisin kaivannut asioita jotka eivät olleet vielä mahdollisia.
Jos ero olisi ollutkit mutkaton, niin erosta selviäminen olisi helpompaa. Tilanteeseen liittyy kuitenkin toinen tyttö samoista treeneistä harrastuksen parista. Exä oli viestitellyt tälle tytölle päivittäin jo kolmen kuukauden ajan ja olin ottanut asian useamman kerran esille, että se häiritsee. Vakuutteli ettei ole huolehdittavaa ja että rakastaa minua. Erotessa otin aiheen taas uudestaan esille, koska siinä vaiheessa tajusin ettei muut eron syyt olleet tarpeeksi merkittäviä että niistä ilman puhumista tehtäisiin eropäätös yksinään. Myönsi sitten lopulta että oli vähän ihastunut siihen toiseen. Koska olimme kaikki kolme treenien kautta kavereita ja kulkeneet kotimatkatkin usein yhdessä, sovimme että exä kertoo ensin tilanteen sille tytölle ja keskustelen itse sitten myös hänen kanssaan koska halusin kuulla tilanteen toisenkin kannalta. Tyttö tunnusti myös ihastuneensa mutta viestitelleen silti ihan kaverina vaikka "kiusallaan" laitetut viestit saattoivatkin kuulostaa flirttailulta.
Kaikesta hankalan tekee että itse olen joka arki-ilta valmentamassa ennen omia treenejä joten jos vaa exä tai toine tyttö treeneihi tulee nii en voi olla heitä näkemättä. Nopeasti en halunnut pitää vihanpitoa tai mykkäkoulua exän kanssa treeneissä kun ei siltä itestä tuntunu et tarvisi. Sovimmekin että toiselle voi sanoa hei ja kysellä vaikka kuulumisiakin. Nyt tulehtui kuitenkin välit kumpaankin niin pahasti kun kuulin exän kanssa jutellessa että ovat jopa kehdanneet päättää yrittää sen tytön kanssa vaikka tilanne onkin hankala. Onneksi kesä tulee ja ei munkaan tarvi niitä nähä treenien puolesta paljoakaan. Alun perin erossa exä vasta lopuksi uskalsi tunnustaa tunteiden laimenneen. Hänelle sanoinkin ettei ole ihme jos suhde parissa vuodessa on kerennyt arkistua ja sitten löytyy joku tyttö jonka kanssa juttu luistaa niin jos keskittyy vaan uuteen eikä huolla nykyistä nii eiköhän siinä tunteet vähän ala muuttua. Yritti muka yksin saada omat tunteet palaamaan mut eihän tilanne mihinkään muutu jos viestittely toisen kanssa vain tihenee ja asioista ei jutella parisuhteessa. Aiemminkin kuulema pienet ihastumiset mennyt ohi ilman et on tarvinu käytöstä muuttaa toista kohtaan. No, eipä ole aiemmin noin alkanu kenenkään kanssa viestitellä ja henkistä suhdetta luomaan nii ois pitäny tajuta hänenki et nyt tarttis jotain tehä mut uutuuden viehätys vei exän sit mukanaan... Itse olen hetken pohdinnan jälkeen ottanut itseä häiritsevät asiat esille mutta jos toinen ei tee samoin niin hankala on kehittää suhdetta yksin toispuoleisesti :(
Luin paljon keskustelupalstoja tässä eron jälkeen ja useassa oli puhetta siitä ettei mies jätä ellei uutta olisi jo katsottuna. Halusin jakaa oman tarinani kun vaikka useissa keskustelupalstojen aloituksissa oli samankaltaisuuksia niin mikään ei kuitenkaan vastannut tätä omaa tilannetta. En olis ikinä kuvitellu et niin ihana poikaystävä pystyi muuttumaan niin et saattoi vaan pakata kamat, erota ja vaihtaa toiseen :'(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Jätetyksi tuleminen on aina ikävä kokemus varsinkin kun se tulee yllätyksenä. Minulle on käynyt myös niin ja tiedän sen omasta kokemuksesta että aluksi tuntuu todella pahalta. Älä jää kuitenkaan itsesääliin ja masennu vaikka tietysti ottaa aikaa päästä yli pahimmasta. Joka paikassa näkee exästä muistuttavia asioita arjessa ja ajatukset kääntyvät aina väkisinin exään kun muistelee minkälaista yhdessä oli. Ota rauhallisesti, yritä olla ajattelematta asiaa liikaa. Vaihda ja tee jotain muuta jos huomaat ajatuksen pyörivän vain exässä. Yritä myös jos mahdollista puhua tunteistasi jollekin toiselle joka suostuu kuuntelemaan. Se auttaa, riittää että toinen kuuntelee, ei hänen tarvitse sanoa mitään. Riittää että tunnet myötätuntoa, kannustusta ja halauksen aina välillä. Älä kuitenkaan vaivaa ketään liikaa joka kerta palaamalla niihin samoihin asioihin. Kyllä he muistavat ja ymmärtävät, tuntevat myötätuntoa vaikka samaa asiaa ei vatvota koko aikaa. Vatvominen jos siihen sortuu voi tuntua rasittavalta toisesta joten ajattele myös toisia, älä toista liikaa mutta kerro avoimesti miltä sinusta tuntuu ainakin kerran sinulle läheiselle ihmiselle.

Jätetyksi tulemisen tunteesta kestää toipua, jotkut onnistuvat siinä nopeammin toisilla vie kauemmin. Hyväksy se, että et tiedä kuinka kauan se kestää ja ota rauhassa. Jos kuitenkin kestää hyvin kauan, yli vuoden niin käy jonkun ammattiauttajan puheilla. Sitten kun olet jälleen sinut itsesi ja menneen suhteen kanssa on helpompi alkaa uusi suhde ja luottaa toiseen. Jos aloittaa liian aikaisin, voi hätäillessä tulla tehneeksi jotain joka sitten pilaa sen uudenkin suhteen. Jos nopeasti uuden suhteen on syytä samalla kun tietysti nauttii uudesta suhteesta miettiä onko siinä suhteessa luonnollinen oma itsensä vai muuttiko jätetyksi tuleminen jotenkin omaa käytöstä ja josta  voi myöhemmin tulla ongelma.

Tsemppiä ja halaus sinulle, olet sen tarpeessa :)

Vierailija
2/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen tilanteesta ja omista tunteista puhunut kaikille niille, jotka ovat sen verran läheisiä että on asian voinut ottaa esille. Äidin kanssa etenkin. Kaveripiirini ei ole kovin suuri joten alkaa juttuseura nyt loppua jos en liikaa halua muita vaivata... Onneksi keskustelupalstojen lukeminen on toiminut myös hyvänä terapiana.

Äiti ja ne muutamat kaverit ovat ihmetelleetkin miten hyvin oon hoitanu tilanteen ja ollu kuulema yllättävän asiallinen exää ja toista tyttöä kohtaan ku joku muu ois saattanu reagoida rajummin. Pahimmasta tunnemyräkästä selvisin kolmessa/neljässä päivässä ja onneksi silloin oli pitkä vapaa nii pystyin olemaan perheen kanssa ja puhumaan asioista. Yhteen väliin tuli exää kova ikävä kun treeneissä nähtiin mutta nyt oon lähinnä vihanen kai siitä miten se voi kohdella mua näin et heti menee kimppaan toisen kanssa kun kerta heti pääsi ihastuksenki toiselle tunnustaan. Ylipäänsä miten kumpikaan kehtaa kun se tyttökään ei yhtään yritä hidastella vaikka oltiin kavereita ja väitti ettei ollu tarkotus tunkee mun ja exän väliin.

Oon jo jonkinlaisen rauhan saanu tähän tilanteeseen etten sitä iteksenikään koko aikaa vatvo. Silti tää uusin uutinen siitä et exä ja tyttö aikovat vaikeasta tilanteesta huolimatta yrittää on ajatuksena sen verran musertava etten pysty hyväksymään sitä. Asia olisi eri, jos en kyseistä tyttöä tuntisi eikä hän kävisi samoissa treeneissä.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko muilta auttavia sanoja..?

Vierailija
4/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eväsi on petturi ja hyvä että sulla on elämä edessä ilman moista. Löydät kyllä uudenkin. Pidä nyt hauska kesä - retkille, matkoille, festareille. Rentoudu, ota arskaa... UI...

Vierailija
5/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi siis...

Surulle on aikansa ja pidä kiva kesä. Tee kaikkea mistä SINÄ olet unelmoinut.

Vierailija
6/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden elämänongelmaa muiden elämää. EL omaasi.

Vierailija
7/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
8/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi exäsi ei voisi seurustella toisen kanssa, mikä tilanteesta tekee vaikean? Sun kanssahan on välit selvät, joten voi ihan hyvin siirtyä jo seuraavaan.

Vierailija
9/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät osaa kunnioittaa muita ihmisiä, se ei ole sinun syysi. Todennäköisesti exäsi jatkaa matkaa pian ja tämä nykyinenkin jää taakse. Silloin exälläsi on jo taas uusi.

Vierailija
10/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko pahalta ajatella että exäsi ja tämä uusi tyttö harrastavat seksiä keskenään? Ehkä parhaillaan, kuka tietää..

No onpa avulias vastaus. 

Ap, älä välitä ihmisistä jotka yrittävät tehdä sinulle pahan mielen! Hyvä, että äitisi ja muut ystäväsi ovat tukenasi. Mitkä tekijät teillä johtivat eroon, muut kuin tämä uusi tyttö siis? Ikävää, ettei päätös ollut yhteinen. Tsemppiä!

Vierailija
11/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tämä toinen tyttö ajattelee mielessään, että milloin mies sitten vaihtaa hänet toiseen.

Ei mahda olla helppoa aivoissa sielläkään.

Paljon tsemppiä, päivä paistaa vielä, vaikkei nyt siltä tunnukaan.

Vierailija
12/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko pahalta ajatella että exäsi ja tämä uusi tyttö harrastavat seksiä keskenään? Ehkä parhaillaan, kuka tietää..

No onpa avulias vastaus. 

Ap, älä välitä ihmisistä jotka yrittävät tehdä sinulle pahan mielen! Hyvä, että äitisi ja muut ystäväsi ovat tukenasi. Mitkä tekijät teillä johtivat eroon, muut kuin tämä uusi tyttö siis? Ikävää, ettei päätös ollut yhteinen. Tsemppiä!

Ei tarkoitus ollut tehdä pahaa mieltä vaan ihan vilpitön kysymys. Jos tuntuu pahalta, sehän kertoo että ap:lla on vielä tunteita exää kohtaan.

Vierailija
13/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen poikaystäväni muutti eromme jälkeen suoraan seuraavan naisen luokse. Parin vuoden päästä kuvio toistui uudestaan. Viime viikolla kuulin, että oli jättänyt kolmannen vaimonsa uuden naisen vuoksi. Mies ei ole teinivuosien jälkeen viettänyt päivääkään sinkkuna vaan aina on suhteet menneet lomittain.

Voitte kuvitella kuinka tyytyväinen olen, että hän on ex. Itse elin vuoden sinkkuna kunnes tapasin aviomieheni 15 vuotta sitten.

Vierailija
14/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro iät?

Vierailija
15/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sulla on oikeus olla surullinen ja poikaystäväsi on toiminut törkeästi, samoin tyttö, niin teet asiat itsellesi helpoimmaksi kun nouset kokonaisuuden yläpuolelle. Nyt kun olette eronneet, näiden kahden suhde ei kuulu enää sulle. Et myöskään voi estää sitä. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on omat tunteesi. Ero sattuu aikansa, mutta mitä nopeammin hyväksyt tilanteen, sen parempi. Olisit ansainnut parempaa. Ansaitset parempaa.

Yleensä nuo suhteet, jotka rakennetaan edellisen raunioille, eivät kestä. Hän tekee vielä samat tuolle uudelle tytölle. Yritä käyttäytyä asiallisesti ja välinpitämättömästi ja suuntaa katse tulevaan. Jos hän yrittää vielä sua takaisin, älä ota. Tuollainen poika ei muutu, vaan jatkaa samanlaista toimintaa tytöstä toiseen. Hyvä sinulle, että pääsit helpolla eroon.

Vierailija
16/23 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sulla on oikeus olla surullinen ja poikaystäväsi on toiminut törkeästi, samoin tyttö, niin teet asiat itsellesi helpoimmaksi kun nouset kokonaisuuden yläpuolelle. Nyt kun olette eronneet, näiden kahden suhde ei kuulu enää sulle. Et myöskään voi estää sitä. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on omat tunteesi. Ero sattuu aikansa, mutta mitä nopeammin hyväksyt tilanteen, sen parempi. Olisit ansainnut parempaa. Ansaitset parempaa.

Yleensä nuo suhteet, jotka rakennetaan edellisen raunioille, eivät kestä. Hän tekee vielä samat tuolle uudelle tytölle. Yritä käyttäytyä asiallisesti ja välinpitämättömästi ja suuntaa katse tulevaan. Jos hän yrittää vielä sua takaisin, älä ota. Tuollainen poika ei muutu, vaan jatkaa samanlaista toimintaa tytöstä toiseen. Hyvä sinulle, että pääsit helpolla eroon.

Äiti sanoi osittain samaa illalla ja kun vielä luin tämän edellisen viestin, päätin etten kuluta enää energiaani edes näiden ihmisten ajattelemiseen. Aion nousta tosiaan tämän kokonaisuuden yläpuolelle uudestaan ja keskityn nauttimaan omasta elämästäni. En siis ala enempää avaamaan tapahtumia/ikiämme, jotten myöhemmin kadu liiallista nettiin avautumista. :)

Yhden asian vaan voin vielä mainita mikä exän puolesta liittyi ns eropäätökseen osaltaan. Olin jo unohtanut aiemmin keskustelemastamme asiasta, että exällä on niin kova tarve mielyttää kaikkia että hän valehteli minullekin ihan pienistäkin asioista, joissa en itse olisi nähnyt mitään syytä valehdella. Erotessamme hän sanoi pelkäävänsä reaktiotani ja halusi vastauksen miellyttävän. Tämän kuultuani tajusin, etten haluaisi edes elää sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa olla rehellinen minulle, vanhemmilleen, kenellekään... Olin tämän piirteen hänestä tyystin unohtanut enkä jää sitä kaipaamaankaan.

Nyt tosiaan keskityn omaan elämään ja jos pakosta joudun näkemään niitä kahta niin he ovat minulle kuin ilmaa eivätkä he siten voi rajoittaa jatkamasta harrastustani/työtäni.

Kiitos niille kaikille, jotka antoivat lohduttavia sanoja ja jakoivat omia kokemuksiaan :)

- ap

Vierailija
17/23 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi osittain samaa illalla ja kun vielä luin tämän edellisen viestin, päätin etten kuluta enää energiaani edes näiden ihmisten ajattelemiseen. Aion nousta tosiaan tämän kokonaisuuden yläpuolelle uudestaan ja keskityn nauttimaan omasta elämästäni. En siis ala enempää avaamaan tapahtumia/ikiämme, jotten myöhemmin kadu liiallista nettiin avautumista. :)

Yhden asian vaan voin vielä mainita mikä exän puolesta liittyi ns eropäätökseen osaltaan. Olin jo unohtanut aiemmin keskustelemastamme asiasta, että exällä on niin kova tarve mielyttää kaikkia että hän valehteli minullekin ihan pienistäkin asioista, joissa en itse olisi nähnyt mitään syytä valehdella. Erotessamme hän sanoi pelkäävänsä reaktiotani ja halusi vastauksen miellyttävän. Tämän kuultuani tajusin, etten haluaisi edes elää sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa olla rehellinen minulle, vanhemmilleen, kenellekään... Olin tämän piirteen hänestä tyystin unohtanut enkä jää sitä kaipaamaankaan.

Nyt tosiaan keskityn omaan elämään ja jos pakosta joudun näkemään niitä kahta niin he ovat minulle kuin ilmaa eivätkä he siten voi rajoittaa jatkamasta harrastustani/työtäni.

Kiitos niille kaikille, jotka antoivat lohduttavia sanoja ja jakoivat omia kokemuksiaan :)

- ap

Mitä tarkoitat valehtelulla, jättikö exäsi sinulle siis kertomatta asioita? Ei kuulosta kovin hyvältä kyllä.

Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
18/23 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap

Hyvä ap, olet vahva ja fiksu tyttö ja sinulle tulee tapahtumaan vielä kaikenlaisia kivoja ja hyviä asioita :) Halauksia ja hyvää kesää!

Vierailija
19/23 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat todella kypsältä ja fiksulta ihmiseltä! Kovin moni muu ei välttämättä pystyisi noin hyvin suhtautumaan, mutta hyvä että pystyt. Exäsi ja uusi tyttö puolestaan vaikuttavat ajattelemattomilta ja itsekkäiltä, niin hyvä että pääset moisista eroon. Ihmettelen, jos eivät lainkaan häpeä käytöstään ja ei kyllä ole paras mahdollinen aloitus heidän suhteelleen. Joutuvat peittelemään ja ovat valheella aloittaneet. Ei tule onnistumaan!

Toivottavasti ymmärrät että on vain hyvä, että pääsit valehtelevasta poikakaverista eroon. Hän tuskin tulee muuttumaan ja parempi, että ette ehtineet suhteessanne vielä pidemmälle. Tulevaisuudessa ehkä pystyt jo tunnistamaan tämän kaltaisen tyypin ja pysyttelemään erossa. Ansaitset rehellisen aidon suhteen! :)

Vierailija
20/23 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Mitä tarkoitat valehtelulla, jättikö exäsi sinulle siis kertomatta asioita? Ei kuulosta kovin hyvältä kyllä.

Tsemppiä jatkoon!

Valehtelulla tarkoitan sitä, että exä saattoi kysyttäessä vastata siis ihan miten sattuu, mikä hänen/muiden kannalta oli parempi vastaus. Aja näin ihan mitättömissäkin tilanteissa.. Itse vietin vapun opiskelukavereitten kanssa (exä kannusti kaikkina vuosina siihen koska olisin myös tietenkin halunnut olla hänen kanssaan vappuna) ja kun kuulin että exä oli sopinut viettävänsä vapun tämän toisen tytön ja tytön kavereiden kanssa, ei ollut oikein tunnelma katossa ne muutama päivä kun itseä ahdisti ja exä huomasi sen toki. Kummallakaan ei hirveänä ole läheisiä kavereita nii en halunnut olla tyttöystävä joka pakottaa poikakaverin oleen kotona vappuna joten olin asiasta hiljaa. Vasta vapun juhlintojen jälkeen sunnuntai iltana otin puheeksi exän vapun vieton kun tiesin että häntä harmitti etten ollut kysynyt mitään. En ollut halunnut tietää mutta halusin puhdistaa ilmaa. Luulinkin että saimme sovittua asiat liittyen tähän tyttöön ja minua häirinneeseen viestintään. Lupasin luottaa että ovat vaan kavereita ja exä lupasi pyynnöstäni olla avoimempi viestittelyn suhteen. Tulikin täytenö yllätyksenä että muutama päivä menee ja exä päättää erota. Häntä ahdisti kun piti vältellä sitä, etten huomaisi viestittelyä koska se häiritsi minua. Vain muutama päivä aiemmin olin luvannut olla häiriintymättä emmekä siis olleet kerennyt nähdä että miten asiat sujuu kun kerta näin sovittu. Mutta eipä siinä ole enää mitään itellä tehtävissä jos mielenkiinto ollut 3kk toisessa tytössä ja tunteet laimennut siksi minuun. Jälkikäteen vasta osasin tulkita jotkin asiat oikein: minä halusin viettää aikaa yhdessä ja usein exä puolestaan alkoi vältellä pitkittämällä muita menoja.

Joku aiemmin väitti että minulla olisi yhä tunteita exää kohtaan... No jos ei ite osaa odottaa eroa ja erosta kulunut vasta reilu kaksi viikkoa, niin sen verran exästä välitin ettei ne tunteet tuosta noin vaan katoa. Eihän toisesta olisi ikinä välittänyt jos ero olisi heti ok? Hyväksyn, että en hänestä löytänytkään elämänkumppania. Mutta jälkikäteen kokonaisuutta tarkastellen en olisi edes niin halunnut jos exän käytös ei olisi koskaan muuttunut. Jokainen ansaitsee itselleen kumppanin joka on rehellinen ja ei tarvitse vähän väliä muiden naisten tai miesten huomiota vaan juuri sen oman rakkaan. Osaanpahan nyt arvostaa itseäni enemmän ja vaatia sitä myös muilta! :)

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi