Vierailija

En ole ikinä ymmärtänyt mökkeilyn päälle. Veteen pääsee kaupungissakin ja omaa rauhaa on kotona. Luontoa näkee menemällä luontoon. Ei tarvi hankkia kallista ja kalliisti ylläpidettävää tönöä, josta on hirveästi huolta ja vaivaa. Ja joka jumalan kesä sitten itketään niistä mökkivieraista, jotka tekee kaiken väärin. Se on kyllä vielä ihmeellisempää; miksi kukaan menisi kyläilemään jonkun mökille? En vaan tajua.

• ylös 9
  • alas 18

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Minä mökkeilen koska pidän luonnosta, järvistä ja maaseudusta. En siksi, että se on muotia. Näin on ollut jo 37 vuotta.
T. 57v

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Täällä on kiva viettää etätyöpäiviäkin. Voi herätä jo viideltä, siemailla aamukaffia rantaterassilla ja naputella läppistä. Ei paljon parempaa voi olla! 

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on kiva viettää etätyöpäiviäkin. Voi herätä jo viideltä, siemailla aamukaffia rantaterassilla ja naputella läppistä. Ei paljon parempaa voi olla! 

Tämä. Lisäyksenä vielä, että herätä ajoissa, lenkkeillä koiran kanssa, käydä aamu-uinnilla ja sitten siemailla kahvia ja naputella näppistä :) Ihanaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä mökkeilen koska pidän luonnosta, järvistä ja maaseudusta. En siksi, että se on muotia. Näin on ollut jo 37 vuotta.
T. 57v

Vanhemman polven vielä jotenkin ymmärrän. Jotain pientilallisidyllin peruja. Mutta kenelläkään ikäiselläni tai mua nuoremmalla tuttavallani tai kaverillani ei ole mökkejä eikä he mökkeile ja tuttavapiirini on kuitenkin suht suuri. Olen itse jo yli 30-v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 57v

Vanhemman polven vielä jotenkin ymmärrän. Jotain pientilallisidyllin peruja. Mutta kenelläkään ikäiselläni tai mua nuoremmalla tuttavallani tai kaverillani ei ole mökkejä eikä he mökkeile ja tuttavapiirini on kuitenkin suht suuri. Olen itse jo yli 30-v.

No sun tuttavillasi ei (vielä) ole varaa mökkiin, koska asuntolainaa makselevat tai asuvat vuokralla. Mökki tulee hankintalistalle, kun uralla edetään, palkka nousee, on matkusteltu maailman ympäri, asunto on maksettu ja ylimääräistä rahaa jää joka kk tilille. Silloin mökin hankkiminen tulee mieleen.

• ylös 17
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä asuisinkin mökillä jos voisin.

Mikäs kesämökki se silloin olis? Ihan eri asia asua maalla.

Vierailija

No meillä on sellainen puolen miljoonan arvoinen huvila, jossa on oikeastaan joka viikonloppu joku perheestämme. Ai miksi mökkeilemme? Koska pidämme siitä. Mökki on aivan luonnon keskellä ja siellä on oma rauha ja vapaus tehdä mitä haluaa. Ehkä Helsinkiläisenä et osaa arvostaa luontoa, mutta me ainakin arvostamme. 

Vierailija

Minä olen kolmekymppinen mökkeilijä ja nautin tosi paljon. Minun tuttavapiirissäni on paljon mökkeilijöitä. Kumma juttu, olisikohan kaveripiirini muutenkin samantyylistä kuin minä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 57v

No sun tuttavillasi ei (vielä) ole varaa mökkiin, koska asuntolainaa makselevat tai asuvat vuokralla. Mökki tulee hankintalistalle, kun uralla edetään, palkka nousee, on matkusteltu maailman ympäri, asunto on maksettu ja ylimääräistä rahaa jää joka kk tilille. Silloin mökin hankkiminen tulee mieleen.

Hyvin vaikea uskoa. Onhan joidenkin omilla vanhemmilla mökkejä mutta ei niissäkään kukaan vietä aikaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 57v

Ei tule. Talo on jo maksettu ja mökistä kieltäydyin, kun ennakkoperinnöksi tyrkytettiin. Kaikki nyt ei vaan pidä mökkeilystä. Matkusteluun olen kyllä aina panostanut ja panostan edelleen. N40

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kotonakin voi herätä viideltä, ja mennä terassille/parvekkeelle aamukahville. Ja roikkua netissä. Etenkään sitä en ole ymmärtänyt koskaan, miksi omakotitalossa asuvat ihmiset vielä jaksaa pitää mökkiä, jossa periaatteessa odottaa samat hommat kuin kotona. En mistään hinnasta huolisi omistusmökkiä riesaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No meillä on sellainen puolen miljoonan arvoinen huvila, jossa on oikeastaan joka viikonloppu joku perheestämme. Ai miksi mökkeilemme? Koska pidämme siitä. Mökki on aivan luonnon keskellä ja siellä on oma rauha ja vapaus tehdä mitä haluaa. Ehkä Helsinkiläisenä et osaa arvostaa luontoa, mutta me ainakin arvostamme. 

Tämä huvilan arvo oli nyt olennainen tässä?

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Onko ihanampaa tapaa ladata akkuja? Jos rahaa saisin (tarpeeksi), hankkisin heti mökin. Vaikka sähköttömänkin, kunhan ois vettä jossain lähellä. Oma rauha ja hiljaisuus, (ellei sitten naapurusto pilaa sitä musalla ja vesijeteillä ym.)

Mä taas ihmettelen, kuinka joku maksaa ensin monen tunnin lennosta pienessä ja ahtaassa peltilieriössä satojen muiden kanssa (terroriuhan alla), ja kaatuu sitten makaamaan tuhansien ihmisten joukkoon "sillinä suolapurkkiin" kuumalle rannalle nahkaansa kärväämään. Kaikki paikat täynnä häliseviä ihmisiä, minä, mulle, minä...

Milloin on matkalaukku hävinnyt, milloin saat valittaa kun suihku tai pytty on rikki. Humalaiset hoilaa yötä päivää hotellin käytävillä ja kuuntelet sitä kenties oksentaen ja  mahataudissa. Kaiken kukkuraksi päädyt ryöstetyksi tai muuta ikävää sattuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kotonakin voi herätä viideltä, ja mennä terassille/parvekkeelle aamukahville. Ja roikkua netissä. Etenkään sitä en ole ymmärtänyt koskaan, miksi omakotitalossa asuvat ihmiset vielä jaksaa pitää mökkiä, jossa periaatteessa odottaa samat hommat kuin kotona. En mistään hinnasta huolisi omistusmökkiä riesaksi.

No me halutaan, eikä olla vanhempaa polveakaan, minä 34 ja mies 36 :) Ja on talo joo, mut se ei silti tunnu samalta kuin se täydellinen vapaalle vaihtaminen järven rannalla, mutta toki makuja on monia ja jokainen tekee kesällä, mitä itte haluaa. Minä kyllä rakastan meidän mökkiä ja siellä olemista :) t: numero 4 eli se joka halus mökillä koiralenkin päätteeksi aamu-uinnin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä huvilan arvo oli nyt olennainen tässä?

Oli se siinä mielessä, että ymmärtää että kyseessä ei ole mikään mummonmökki, koska en viihtyisi sellaisessa.:) mutta jos tuollainen mökki olisi, ehkä Ap:kin viihtyisi mökillä...

Vierailija

Aaveemammoilla on paljon mökkejä, mihin joka kesä tuppautuu kymmeniä tuttavaperheitä ilman eväitä riesaksi ja niistä tehdään kymmeniä erilaisia aloituksia.

Oikeasti kukaan ei halua mennä toisten mökeille nukkumaan huonoihin sänkyihin ja alkeellisiin oloihin. 

Vanhempien mökit rapistuu, kun kukaan ei käy niissä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asuisinkin mökillä jos voisin.

Mikäs kesämökki se silloin olis? Ihan eri asia asua maalla.

Meidän mökkiä ei voi muuttaa vakituiseksi asunnoksi, ja juuri se tietty paikka on se juttu. Pelkkä maalla asuminen... plaah.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.