Vierailija

Eräs tuttavani jää eläkkeelle ja tienaa vain tuon verran eläkepäätöksen mukaan.
Miehensä käy vielä töissä ja lapset jo omillaan.
Mielestäni kuullostaa melko pieneltä summalta, tosin säästöä tulee jo 200 e kuussa kun ei tarvitse lounastaa ulkona ja työmatkakustannuksista toinen satanen.

• ylös 0
  • alas 12

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riittäisi paremmin kuin hyvin... Olen siivonnut selkä hiessä vuosikausia 1200e/kk ja tuosta toki vähennetään verot. Kahta nivelleikkausta myöhemmin alan haaveilla jo eläkkeestä, ei meinaa kroppa kestää enää.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Minä en tulisi, mutta se nyt ei tarkoita, etteikö tuttavasi saattaisi hyvin tullakin, jos asunto on oma eikä velkoja ole ja lapset tosiaan jo omillaan.

Minulla on mökkilainaa, kotona asuvat teinit kuluttavat niin maan perkuleesti kun vähänkään silmäänsä räpäyttää jne. Nykyiset tulot nettona 2800 kuussa, miehellä lähes saman verran. Siihen verrattuna 1600 bruttona olisi tosi iso haaste.

Toki siinä voisi myydä mökin ja lopettaa matkailun, mutta olisi se iso muutos.

Vierailija

Todellakin, eihän mulle jää edes ihan tuotakaan summaa kuussa käteen, vaikka olen yli 40h/vko töissä raatamassa perse ruvella. Mies tienaa just ja just 1500€/kk, omakotitalo löytyy ja yksi koululainen. Kyllä jos jäisi meille joka kuukausi 3200€ käteen ei olisi mitään hätää.

Vierailija

No todellakin. Päivähoitomaksut jäis pois (500e) ja työmatkakulut + auto (400e).

Vierailija

Se riippuu. Onko lainoja? Tai asuuko ylipäänsä omistusasunnossa vai vuokralla? Mä en tällä hetkellä sillä pärjäis, vaikka aika pienet menot onki. Mulla onki niitä lainoja just, ne haluan maksaa nopeasti pois. :)
Voisin kuvitella, et vakaassa tilanteessa tolla pärjää hyvin!

Vierailija

1600 euroa kuussa on jo hyvä palkka esim. yksinäiselle, jos on kohtuuhintainen asunto. Juuri asunto on se asia, joka raunioittaa pienituloisten elämän. Ihmettelen, että poliitikot eivät ole saaneet tätä asiaa kuntoon.. Oletetaan, että verojen jälkeen käteen jää 1300 e. Asumiseen menisi 500, ruokaan 250, tele-, vesi ja sähkömaksut  vievät  150, matkakulut 100, vakuutus-, remontti- yms. 200, terveys- ja sairaus yms. loput.

Vierailija

Ei mulla ainakaan mee satasta kuussa työruokailuun. Otan kotoota eväät. Mutta tulisin toimeen. Työmatkat vie paljon rahaa.

Vierailija

Ihan heittämällä. Nykyisessä asuinpaikassa tekisi tiukkaa jos ei olisi miestä joka käy myös töissä, mutta jos muuttaisin esim edelliseen kaupunkiin jossa asuin, niin pärjäisin ihan hyvin yksinkin.

Vierailija

Minä saan 1400 € käteen ja pärjään todella hyvin, että jää rahaa aina vähän ennen uutta palkkaa. Vuokra 600€ auto+puh+netti+sähkö 400€ ja ruokaan ja "bilettämiseen" jää se 400 € kk. Kelpaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan heittämällä. Nykyisessä asuinpaikassa tekisi tiukkaa jos ei olisi miestä joka käy myös töissä, mutta jos muuttaisin esim edelliseen kaupunkiin jossa asuin, niin pärjäisin ihan hyvin yksinkin.

Ja tähän yksin muualla vai miehen kanssa täällä vertailuun vaikuttaa siis eritoten asunnon vuokra. Täältä huomattavasti hankalampaa saada edullista asuntoa verrattuna edelliseen asuinpaikkaan. Veroprosentti myös tällä hetkellä itsellä aika korkea, joten se vähentäisi roimasti tuota 1600

Vierailija

Kolme sataa euroa lisää bruttoon nyt työelämään verrattuna, joten kyllä, todellakin pärjäisin.

Vierailija

Tulisin hyvin toimeen. Luopuisin vuokrakämpästä ja autosta. Muuttaisin maalle (paikka on) ja ostaisin mopoauton kauppakassikseni.
Jäisi varmaan rahaa säästöönkin yli 500 kuussa.

Vierailija

Todellakin pärjäisin, nyt saan verojen jälkeen suunnilleen 1300€, eli ei olisi mitään hätää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.