Vierailija

Syitä etsitään usein aina muualta.

• ylös 8
  • alas 18

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

Niin, kaikki maailman uskonnot opettavat, että kaikki on vain illuusiota. Kun oman pään pystyy muuttamaan, einää ole mitään ongelmia.

Ehkä siinä on perää, koska kaikkien opetus eri aikakausilta ja eri paikoista on samaa. Kunpa vielä kertoisivat niksin, miten itse pitää käytännössä toimia...

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Päästä se lähtee heheheheh hahahahahahihihihihih eikä mulla muuta hohohohohohphoj...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntatieteiden kandina olen _vähän_ eri mieltä

Koska siellähän sitä on vaikka muille jakaa :D

• ylös 0
  • alas 10
Vierailija

Sanoisin ennemmin että usein syitä etsitään muualta vaikka ne olisikin vain omassa päässä. Maailmassa sen sijaan on sellaisikin ongelmia jotka ei sijaitse kenenkään päässä... ei välttämättä kummassakaan.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Sopiva motto tälle   elintasoautistiselle minäminä-sukupolvelle , jossa ajatteluun kykenevät ovat poikkeuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syitä etsitään usein aina muualta.

Siis kumpaa aina vai usein?

Vierailija

Ylpeät ja valtaapitävät ihmiset haluavat aivopestä muut ajattelemaan juuri heidän tavallaan.

Vierailija

Maailmassa on ongelmia. Esimerkiksi terrorismi ei ole vain omassa päässäni. Maailma ei pyöri vain omassa päässäni vaan maailma on tämä koko maailma ja kaikki me ihmiset sen sisällä. Omaan elämäänsä voi vaikuttaa ihan siellä omassa päässä, mutta koko maailmaan ei. Siihen miten maailman näkee voi myös vaikuttaa omassa päässään, mutta henkilökohtaisesti en halua nähdä sellaista maailmaa, jossa terrorismiin on totuttu ja sitä ei pidetä enää ongelmana. 

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Ok. Krooniset kipuni (olen normaalipainoinen ja treenaan, mutta sairaus eu sillä parane) asenneongelma, hyvä kun kerroit! Erityisesti kannattaa lähteä jakamaan ilosanomaasi vaikka venäläisille katulapsille, pääsisit vaikuttamaan jo lapsuudessa ja kukaties he tajuaisivat, että viemörissä nukkuminen 8-vuotiaan on ihan vaan asenteen vuoksi ikävää. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on ongelmia. Esimerkiksi terrorismi ei ole vain omassa päässäni. Maailma ei pyöri vain omassa päässäni vaan maailma on tämä koko maailma ja kaikki me ihmiset sen sisällä. Omaan elämäänsä voi vaikuttaa ihan siellä omassa päässä, mutta koko maailmaan ei. Siihen miten maailman näkee voi myös vaikuttaa omassa päässään, mutta henkilökohtaisesti en halua nähdä sellaista maailmaa, jossa terrorismiin on totuttu ja sitä ei pidetä enää ongelmana. 

Toimivatko siis päättäjämme tämänhetkisellä ideologillaan yhteiskuntavastaisesti ja niin ollen voisinko käyttää sanaa yhteiskuntaterrorismi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ok. Krooniset kipuni (olen normaalipainoinen ja treenaan, mutta sairaus eu sillä parane) asenneongelma, hyvä kun kerroit! Erityisesti kannattaa lähteä jakamaan ilosanomaasi vaikka venäläisille katulapsille, pääsisit vaikuttamaan jo lapsuudessa ja kukaties he tajuaisivat, että viemörissä nukkuminen 8-vuotiaan on ihan vaan asenteen vuoksi ikävää. :)

Pahoittelen typoja. Kirjoittaminen on hankalaa em. sairaudesta johtuen. Mutta ongelma on toki lukijan päässä, jos haittaa. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen typoja. Kirjoittaminen on hankalaa em. sairaudesta johtuen. Mutta ongelma on toki lukijan päässä, jos haittaa. :)

Ei siitä ole ollenkaan haittaa minulle että jonkun toisen päässä on ongelmia. Enemmän minulle on hyötyä siitä että siitä jopa maksetaan että yritän auttaa jotakuta ratkaisemaan hänen päänsä sisällä olevat ongelmat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole ollenkaan haittaa minulle että jonkun toisen päässä on ongelmia. Enemmän minulle on hyötyä siitä että siitä jopa maksetaan että yritän auttaa jotakuta ratkaisemaan hänen päänsä sisällä olevat ongelmat.

Elän kivuista huolimatta varsin hyvää elämää, asennetta se vaatii mutta on mahdollista. Pitäisin silti suurena perseilynä, jos joku tulisi sanomaan, että kyseessä ei ole oikeasti edes ongelma.

Mutta joo, näitä viiden pennin filosofioita on helppoa heitellä. :)Ilmeisesti mainitsemiani katulapsia ei tarvitse ottaa huomioon lainkaan, he kun eivät voi edes maksaa siitä, että tosiaan kerrot viemärissä asumisen olevan ongelma vain heidän päässään, vai miten se oli? :)

Vierailija

Elämä ja sen positiivisuus lähtee päästäsi myös kaikki se negatiivisuus.
Jos en auta enkä välitä olen negatiivinen.
Välitän ja haluan auttaa on positiivisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Elän kivuista huolimatta varsin hyvää elämää, asennetta se vaatii mutta on mahdollista. Pitäisin silti suurena perseilynä, jos joku tulisi sanomaan, että kyseessä ei ole oikeasti edes ongelma.

Mutta joo, näitä viiden pennin filosofioita on helppoa heitellä. :)Ilmeisesti mainitsemiani katulapsia ei tarvitse ottaa huomioon lainkaan, he kun eivät voi edes maksaa siitä, että tosiaan kerrot viemärissä asumisen olevan ongelma vain heidän päässään, vai miten se oli? :)

Jos kuvittelit että edellisen kirjoittaja oli tuo joka kirjoitti kivuistaan ongelma on kyllä edelleen sinun päässäsi ei muualla maailmassa.

Vierailija kirjoitti:
Niin, kaikki maailman uskonnot opettavat, että kaikki on vain illuusiota. Kun oman pään pystyy muuttamaan, einää ole mitään ongelmia.

Ehkä siinä on perää, koska kaikkien opetus eri aikakausilta ja eri paikoista on samaa. Kunpa vielä kertoisivat niksin, miten itse pitää käytännössä toimia...

Tiedän kokemuksesta että tämä on totta. Uskontojen pyhissä kirjoituksissa on se harmi, että ainakin itselleni kävi niin, että aloin ymmärtää niitä vasta kun olin jo kokenut sen muutoksen, mihin niiden ohjeilla pitäisi pyrkiä. Sitä ennen ne oikeasti muuttavat ja syvälliset opetukset menivät jotenkin ohi tai ymmärsin ne niin etteivät ne edistäneet muutostani.

Esimerkiksi kun Jeesus sanoo, että älkää tehkö pahalle vastarintaa, niin ennen minä vaan ajattelin että se on jotenkin vähän lammasmainen elämänohje, jonka kirjaimellinen noudattamainen johtaisi siihen että pahat jyräisivät hyvät lopullisesti, ja maailmasta tulisi hiton julma paikka. Ajattelin, että tuo taitaa toimia vasta taivaassa, ei täällä maan päällä. Sitten kun olin jo kokenut "uudestisyntymisen", tajusin, mitä se tarkoittaa: pahalle ei pidä tehdä vastarintaa, koska sitä ei ole olemassa muuta kuin illuusiona, ihmiskunnan tietoisuudentilan "aivopesun" aiheuttamana massasuggestiona. Jos sitä vastaan taistelee, niin sille antaa voimaa omassa mielessään, sen todellisuuden vahvistaa itselleen, ja näin vahvistaa omaa hypnotisoitua, illuusion uskovaa tilaansa. Sama koskee pahan pelkäämistä, sekin vahvistaa uskoa että asia on todellisuudessa, ei pelkkä mielen kuva, koska jos se olisi vain mielen illuusio, miksi sitä pelkäisi? 

Mutta kuka oikeasti haluaa lähteä sille tielle että nähdä henkilökohtaisesti että se maailma minkä ihmiset näkevät on vääristymä todellisuudesta, illuusio, niin hänen täytyy lähteä tielle jossa kieltää sen minkä aistit näyttää ja mitä käytännössä kaikki muut pitävät todellisuutena. Hänen täytyy heittää sivuun hulluuden pelko, omituisuuden pelko, ja uskoa enemmän esim. valitsemansa oppisuunnan pyhään kirjoitukseen kuin siihen mitä näkee ja kokee. Esim. jos on kristitty, ja näkee tai kokee jotain pahaa, vaikka sairautta itsessään, niin todeta, että "Ei, sinä et ole totta. Taivasten valtakunta on teidän keskellänne, sanoi Jeesus. Jumalan sanotaan lisäksi täyttävän kaiken, olevan kaikkialla, ääretön. Voisiko Jumalassa olla sairautta? Ei, Jumalassa on pelkkää kirkkautta ja pyhyyttä ja puhtautta. Tämän mitä näen on siis oltava illuusio". 

Tämä vaikuttaa pelkältä itsensä aivopesulta, mutta toisaalta: se mitä nytkin näkee on aivopesun tulosta. Heti lapsuudessa alkaneen aivopesun, jossa koko maailma vakuuttaa ihmiselle, että tämä on ruumiillinen, vahingoittuvainen otus, jatkuvasti vaarassa erilaisten voimien taholta. Nyt täytyy pestä se aivopesu pois, jotta näkee, lopulta ihan oikeasti näkee, että paratiisi on ihan tässä, ja karkotus siitä tapahtui vain mielen sisällä, ei todellisuudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelit että edellisen kirjoittaja oli tuo joka kirjoitti kivuistaan ongelma on kyllä edelleen sinun päässäsi ei muualla maailmassa.

No kyllä se olin minä. Edelleen, kirjoittaminen on hankalaa kipujen vuoksi ja moni muukin asia on, mutta hitaasti onnistuu jopa ilman virheitä.

Se, että kivut ovat oikea ongelma, ei tarkoita, että elämä olisi koko ajan huonoa. Sitten se olisi huonoa, jos ei saisi edes sanoa ääneen, että ajoittain tuntuu tosi pahalta, vaikka olenkin ottanut sen asenteen, että pärjään ja elän mahdollisimman hyvän elämän.

Tämä on varmasti vaikeaa tajuta, jos ei ole kokenut muita ongelmia kuin oman asenteensa tuottamat. Mutta ehkä sinäkin saat joskus nauttia terveyden menetyksestä ja tämä valkenee. :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.