Vierailija

Siis noissa laskelmissa, missä yksihuoltajan lasketaan saavan esim. 2200. Laskelmassa on mukana aina lapsilisät yh-korotuksineen ja elatusavut. Näitä sitten verrataan palkkaan, ei muuhun. Mihin ne lapsilisät ja elatusavut muka katoaa, jos saa töitä? Laskelmia vääristää se, ettei niitä huomioida kun verrataan palkkaan, vaikka tietääkseni palkansaaja on oikeutettu niihin myös. Onhan palkansaaja oikeutettu asumistukeenkin, jos tulot on pienet, jopa toimeentulotukeen joissain tapauksissa.

Huom, olen töissä enkä ole yksinhuoltaja, mutta kunhan vain tätä kohtaa olen ihmetellyt.

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

Nappiin! Mutta kato kun ihmiset on vain tyhmiä tai sitten tahalleen esittävät tyhmää ajaakseen omaa agendaa. Tuo on yksi isoimmista myyteistä mitä tällä palstallakin aina viljellään näissä tukisumma jutuissa. "Minä saan palkkaa nettona vain 1700€ ja siitä maksan itse kaikki ja elätän lapset". Mutta jos kyseessä vaikka kolmen lapsen yh niin tuohon palkan päälle tulee vielä lapsilisät 480€, elatustuet 450€ ja todennäköisesti vielä jonkin verran asumistukeakin. (kyllä sitä saa vielä monilapsinen yh vaikka palkkatulot olisivat yli 2000€ bruttona) Eli yli tonni tulee nettoa tuohon palkan päälle.  2700€ on hieman eri asia kun 1700€ josta sitten maksaa kaikki.

Vierailija

Ihmettelen kyllä sitä epärehellisyyttä mikä joillain on tulojensa kertomisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.