Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olemme ihan tavallinen perhe, asumme omassa talossa Paloheinässä ja meillä on kaksi autoa. Mercedes-Benz GLK ja Audi A4 farmari.
Monilla on paljon enemmän, kesämökkiä, venettä yms.

Silti meitä kadehditaan.

• ylös 2
  • alas 15

Kommentit (20)

Vierailija

No en tiedä, luultavasti vaan kuvittelet asian. Itselleni autot ei kerro yhtään mitään ja enemmänkin pidän maalaistollona, joka edes jaksaa niistä tällä tavalla puhua 😂

• ylös 23
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pitäiskö noi tunnistaa jotenkin? Ilmeisesti ne on sulle kovin tärkeitä, koska mallitkin tiedät tarkkaan. Mulla ei ole muuta tietoe, kuin että meillä on musta Volvo. Ei mitään käryä mikä malli jne.

Vierailija

Aika hyvät tuntomerkit annoit perheestäsi ap, vai panetteletko sitten kuitenkin naapuriasi? Mutta joo, provohan tämä.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika hyvät tuntomerkit annoit perheestäsi ap, vai panetteletko sitten kuitenkin naapuriasi? Mutta joo, provohan tämä.

Kateus näkyy heti.

Vierailija

Olen todistanut että ihmiset kadehtii myös esim. työttömiä sekä syöpäsairaita ihmisiä heidän pienistä tuistaan ja "vapaa-ajasta" (joka onkin huiman tapahtumarikasta jos on köyhä ja/tai sairas). Että jos sattuu olemaan taipuvainen kateellisuuteen niin kyllä maailmassa aiheita riittää. Älä välitä.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Ei kukaan voi tosta olla kateellinen! Nyt vähän realismia peliin... huh huh! Liikoja luulet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö noi tunnistaa jotenkin? Ilmeisesti ne on sulle kovin tärkeitä, koska mallitkin tiedät tarkkaan. Mulla ei ole muuta tietoe, kuin että meillä on musta Volvo. Ei mitään käryä mikä malli jne.

Ei kannata olla kauhean ylpeä siitä että et tiedä mitä omistat(te). Tuskin sulla niin paljon on ettet laskuissa pysy, jos kerran jollain Volvolla ajelet(te).

Vierailija

Keskiluokkaan ja ylempään keskiluokkaan on melkein jokaisella mahdollisuus päästä. Olen nähnyt tapauksia, joista on tyhjästä noustu. Eri asia on sitten miljardöörit ja kuninkaalliset, joilla raha tulee rahan luo. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kateus näkyy heti.

Kenen kateus, minunko? Älä höpötä.

Vierailija

Mä en usko, että tuttavapiirissäni on ketään, joka kadehtisi mitään noin pinnallista kuin autoa. Jos joku minua kadehtii (epäilen!), niin todennäköisesti syy on jokin näistä:

1) onnellinen parisuhde, joka on kestänyt yli puolet elämästäni

2) mahdollisuus toteuttaa unelmia (harrastaa ja matkustella)

3) hyvä itsetunto

4) hyvä fyysinen ja henkinen kunto

5) onnistumiset haastavalla alalla (tiede)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla kauhean ylpeä siitä että et tiedä mitä omistat(te). Tuskin sulla niin paljon on ettet laskuissa pysy, jos kerran jollain Volvolla ajelet(te).

No mulle tosiaan riittää toimiva auto, jonka vien huoltoon. Miksi minun pitäisi tietää sen malli? Mulla pitää olla varma ja luotettava auto, siinä nykyinen on palvellut hyvin. En tiedä edes ulkomuistista kodinkoneidemme merkkejä, miksi pitäisi tietää. Mulla on yksi auto tosiaan.

Vierailija

Asun Paloheinässä. En tunnista perhettä, jolla olisi mainitsemasi autot. 

Tunnemme täällä käytännössä kaikki toisemme. Olen asunut täällä yli 20 vuotta. Päiväkodit, koulut ja harrastuspiirit kaikki koluttu kolmen lapsen kanssa. Voitte tietysti juuri olla muuttaneet ja siksi en tiedä, mutta epäilen, että provo. 

Kannattaako valehdella anonyyminakaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asun Paloheinässä. En tunnista perhettä, jolla olisi mainitsemasi autot. 

Tunnemme täällä käytännössä kaikki toisemme. Olen asunut täällä yli 20 vuotta. Päiväkodit, koulut ja harrastuspiirit kaikki koluttu kolmen lapsen kanssa. Voitte tietysti juuri olla muuttaneet ja siksi en tiedä, mutta epäilen, että provo. 

Kannattaako valehdella anonyyminakaan?

Missähän kivesvaarassa mahdat asuakaan!

Vierailija

En  todella tiedä miksi teitä kadehditaan. Voi olla, että ehkä tai luultavasti enemmän kadehditaan teidän autoja, tai muuta maallista materiaa..  Sen sijaan en tiedä, miksi joku haluaa olla kateellinen henkilölle, joka elää ulkona todellisuudesta. - Siltä näet tämä Ap:n viesti minusta vähän vaikutti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme ihan tavallinen perhe, asumme omassa talossa Paloheinässä ja meillä on kaksi autoa. Mercedes-Benz GLK ja Audi A4 farmari.
Monilla on paljon enemmän, kesämökkiä, venettä yms.

Silti meitä kadehditaan.

Mä tiedän miksi: perheesi = sinä + puoliso ?

Lapsettomia kadehditaan aina, av-totuus.