Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sain eilen viestin että pääsykokeeni on kesäkuun alkupuolella, ja kerroin heti pomolle. Hän sanoi että en saa päivää vapaaksi, enkä myöskään saa vaihtaa sitä työkavereiden kanssa (jota yritin ensimmäiseksi). Olen koeajalla, joten en voi feikata sairauttakaan koska pomo nyt tietää että kokeet on päivänä x, ja jos olen silloin "kuumeessa" saan potkut.

• ylös 269
  • alas 20

Sivut

Kommentit (104)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä kyllä olisin sairaana vaan. Jos tekosairastut jo pari pv ennen tuota, ja haet vielä lääkärintodistuksen esim. selkävaivoista, ei sinulle potkuja voi antaa.

• ylös 344
  • alas 23
Vierailija

No menemällä pääsykokeisiin pääset tuosta työpaikasta ja tuon pomon alaisuudesta pois - luulen, että lottovoitto sinulle joka tapauksessa.

• ylös 585
  • alas 4
Vierailija

Älä vaan sano, että olet jossain pikkuperhefirmassa, jossa pomosi on yhtä kuin toimitusjohtaja ja henkilöstöjohtaja ja HR osasto. Jos näin on, homma on tosi hankala.

Saako yleisesti muuten vuoroja vaihtaa? Jos saa, ei pomosi voi juuri sinulta sitä kieltää.

Sanoitko oikean syyn vapaapäivälle?

Jos isompi firma, menet puhumaan pomon esimiehelle tai HR:ään asiasta ja sanot suoraan, miksi tarvitset vapaapäivän ja että esimiehesi ei sitä myönnä.

Jos joku pikkufirma ja ei ketään kelle puhua asiasta, harkitse, haluatko tuollaisessa firmassa olla jatkossakaan töissä. Ilmoittaisin vain kylmästi olevani silloin pääsykokeissa, vaikka palkattomalla vapaalla, jos muu ei onnistu. Jos tulisi potkut niin sitten tulisi. Opiskelu on kuitenkin tärkeämpää sun loppuelämän kannalta kuin tuo työpaikka.

• ylös 487
  • alas 2
Vierailija

Olen yrittäjä ja työnantaja enkä voi kuin ihmetellä noin k-päistä käytöstä pomoltasi. Tuo on puhdasta kiusaamista, jos et edes saa vaihtaa työvuoroa, hyvänen aika! Minä en puutu ollenkaan siihen, jos työvuorolistan ilmestyttyä työvuoroja vaihdetaan, kunhan kertovat että saan listat päivitettyä. Meillä ihan tavallista. Ja meillä olisit saanut pitää vapaapäivänkin tuon syyn takia. Outo pomo, kerta kaikkiaan.

• ylös 512
  • alas 3
Vierailija

Kuulutko liittoon? Kysy sieltä neuvoa, heillä on varmasti antaa ohjeita mihin vetoamalla tuon päivän voi saada vapaaksi...

• ylös 223
  • alas 4
Vierailija

Olethan ammattiliiton jäsen? Kysy neyuvoa liittosi lakimieheltä. Jos menee kova kovaa vastaan niin ilmoita tarpeestasi saada lomaa kirjallisesti. jolloin voit mahdollisen erottamisen yhteydessä riitauttaa tilanteen oikeudessa ja osoittaa kertoneesi asiasta riittävän ajoissa etukäteen.

• ylös 154
  • alas 6
Vierailija

Pyydä pomolta tuo kirjallisena. Joku kyseli samaa aikaisemminkin, toivottavasti hän lukee tämän ja kertoo, miten kävi. Jos työpaikalla on luottamusmies tai kuulut liittoon, kysy sieltä. Työkkärilläkin voi olla mielipide asiaan, jos (= kun) pääsykokeisiin menet ja tulet irtisanotuksi.

On kyllä harvinaisen ääliö esimies!

• ylös 209
  • alas 1
Vierailija

Olisit ilmoittanut pääsykoepäivän ajoissa. Turha ulista, jos et osaa hoitaa tällaisia asioita oikein ja ajoissa. 

• ylös 8
  • alas 582
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisit ilmoittanut pääsykoepäivän ajoissa. Turha ulista, jos et osaa hoitaa tällaisia asioita oikein ja ajoissa. 

Laitoin sulle alapeukun ja täten tekstimuodossa saat vielä kaksi henkistä alapeukkua lisää, voit tunkea ne vaikka sinne minne aurinko ei paista. Tai sinne missä sulla on tyhjä aukko empatiakyvyn tilalla.

• ylös 366
  • alas 13
Vierailija

Menet vain kylmästi sinne pääsykokeisiin, jos kerran hyvin niihin olet valmistautunut. Kyseessä kuitenkin tulevaisuutesi.

• ylös 186
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ok, eli opintovapaata voi anoa myös pääsykoetilaisuutta varten! :) Kiitos, tämä oli hyvä tieto minulle ei-aloittajallekin. 

Niin ei sitä tarvitse anoa, se pitää vaan ilmoittaa työnantajalle vähintään 15 päivää aiemmin. Kunhan siis kyse on tutkintoon tähtäävästä koulutuksesta, ei mistään energiakivien hieronta -kurssista. 

• ylös 182
  • alas 3
Vierailija

Olet kyllä Ap erinomaisen korvaamaton työntekijä pomollesi! - Pääsykokeisiin on yli puolitoista viikkoa aikaa ja pomosi ei muka pysty tekemään, mitään järjestelyjä, jolla voisi korvata poissaolosi. - Vaan miten on mahdollista, että sait tietää pääsykoepäivästä vasta nyt? 

• ylös 11
  • alas 139
Vierailija

Kiitos vastauksista. Tämä pomo jolle puhuin on ylin pomo, ei ihan pieni perheyritys kyseessä mutta ei mikään miljoonia työllistäväkään. En kuulu liittoon, olen vasta vähän aikaa työskennellyt mutta tutustun tähän finlexin linkkiin.

-ap

• ylös 117
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä Ap erinomaisen korvaamaton työntekijä pomollesi! - Pääsykokeisiin on yli puolitoista viikkoa aikaa ja pomosi ei muka pysty tekemään, mitään järjestelyjä, jolla voisi korvata poissaolosi. - Vaan miten on mahdollista, että sait tietää pääsykoepäivästä vasta nyt? 

Eilen tuli monellekin viesti sähköpostiin, että on päässyt sotelin esivalinnasta läpi. Aika ajoissa mun mielestä, jonnekin tulee vain viikkoa ennemmin.

• ylös 185
  • alas 2

Sivut