Vierailija

Oon lukenut täällä kahta ketjua, jotka ovat saaneet ihmettelemään. (Kommentoinkin toista, sori kaikille kommentin lukeneille toistosta.) Toisessa puhuttiin vanhemmista, jotka eivät hyväksy homoa poikaansa ja estävät tätä osallistumasta sukujuhliin. Kun tuotiin esille, että sukujuhliin kutsumatta pitäisikin jättää nämä vanhemmat eikä homopoikaa miesystävineen, osa oli sitä mieltä, että tämä olisi ihan samanlaista käytöstä kuin tuo vanhempien käytös.
Toisessa puhuttiin siitä, että europarlamentissa jotkut edustavat eivät suostu olemaan missään tekemisissä, edes menemään samasn hissiin, avoimesti rasistien meppien kanssa. Osan mielestä tämä rasistien huomiotta jättäminen oli moraalisesti samaa kuin rasismi itse.

Mä en tajua mistä tämä ajatusmaailma tulee. Tätäkö ihmiset opettavat lapsilleenkin? Mä näen asian niin, että ihmiset ovat millaisia ovat ja erilaisuutta pitää vaan sietää, mutta huono ja loukkaava käytös pitää aina saada tuomita. On eri asia sanoa kiusaajalle tai syrjijälle, ettei tämä ole tervetullut, ennen kuin lopettaa sikailun kuin valita umpimähkään uhri ja todeta, että sua ei huolita, koska olet lihava/homo/musta/punatukkainen/silmalasipäinen. Jos sivullisten pitää vain hymistä vieressä, kun joku on törkeä jotain toista kohtaan, törttöilyä on todella vaikea saada loppumaan.

Vastaavasti jos lapsiporukassa yksi kiusaa toista vaikka silmalasipäisyydestä, musta on itsestään selvää, että kiusaajalle pitää voida sanoa, että yhteisiin leikkeihin ei ole asiaa, ennen kuin pyytää anteeksi ja lopettaa kiusaamisen. Tällä on musta vissi ero siihen, että sille rillipäälapselle sanottaisiin, että yhteisiin leikkeihin ei ole asiaa, ennen kuin otat silmälasit pois.

Miten te, joiden mielestä kiusaajan ulosjättäminen, toimisitte tuossa tilanteessa? Anataisitte vaan kiusaajan jatkaa?

Mua kiinnostaisi ylipäätään kovasti tietää, millä te perustelette sen, että kiusaajia pitäisi suvaita ja kohdella neutraalisti sen perusteella, että ketään ei saisi kiusata? Miksi teille on sama asia sanoa, että olet tervetullut, kun kohtelet kaikkia asiallisesti, ja sanoa, että olet tervetullut, kun otat silmälasit pois?

Musta näissä on kyse ihan samas

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Vikan lauseen piti olla: Musta näissä aikuisten kysymyksissä on lopulta kyse ihan samoista asioista kuin lastenväöisessä kiusaamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.