Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä valmistujaislahjaksi? (rahamäärä yms?)

Vierailija
13.05.2016 |

Siskopuoleni valmistujaisjuhlat edessä, eikä ole mitään käsitystä mitä valmistujaislahjaksi yleensä annetaan/minkä summan edestä ostetaan? Apua kiireesti!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e rahaa

Vierailija
2/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se valmistuu? Minkä ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-50€

Vierailija
4/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummi antoi paperilapun jossa lupasi antaa minulle minua varten kartuttamansa rahaston. Näin 15 vuotta myöhemminkään tätä rahastoa ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Vierailija
5/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaiketi myös siitä millainen oma taloudellinen tilanteesi.

Vierailija
6/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kummi antoi paperilapun jossa lupasi antaa minulle minua varten kartuttamansa rahaston. Näin 15 vuotta myöhemminkään tätä rahastoa ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Näitä on nähty.

Hyvän ystäväni lapsen kummi lupasi saman ristiäisissä, parilla ekalla synttäreillä.

Kerran kysyin mitä tältä kummilta tuli, ystäväni kertoi on avannut tilin jne,

Kerroin ettei lapsen nimellä voi avaa tiliä ilman vanhempien suostumusta.

Meni pari v ja yhtäkkiä kummi itse poistui takavasemmalle. Oli n 5 v kummina eikä kertaakaan antanut mitään kummilapselleen.

Vierailija
7/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain muutama vuosi sitten lähimmiltä sukulaisilta, kummeilta yms. n.50-70€ arvoisia lahjoja ja rahakuoria.

Tuttavat ja kaverit muisti hiukan vähemmällä.

Yksi kummiperhe muisi 200€:lla. Rehellisesti sanoaen olin aika lailla hämmentynyt näin suuresta summasta .

Vierailija
8/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21v, valmistuu lukiosta

Vierailija
9/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kaiketi myös siitä millainen oma taloudellinen tilanteesi.

Oma rahatilanteeni on tällähetkellä melko huono

Vierailija
10/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21v, valmistuu lukiosta

Minä valmistuin lukiosta 18-vuotiaana. Mitä ihmettä se on tehnyt 3 ylimääräistä vuotta??

Vierailija
11/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun antamat stipenditkin ovat 50€. Joten minusta perheenjäsen antaisi enemmän. Omalle lapselle 200€, siskon lapselle 100€, ehkä 50€ jollekin perhetutun lapselle. Ylioppilaalta kannattaa mielestäni suoraan kysyä kerääkö jotain astia tms sarjaa, tai onko matka tai ajokortti haaveena... Usein raha on paras lahja, eikä itse "keksitty" kalevala koru, josta lahjan saaja ei ehkä pidä ollenkaan. 20€ ei myöskään ole mielestäni huono vaihtoehto jos oma rahatilanne ei enempää salli. Nuori on kyllä kiitollinen kaikesta omaan käyttöön saamasta raha lahjasta. Mieluummin vaikka pieni summa, kuin joku turha kynttiläkippo tai epämieluisa koru.m

Vierailija
13/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa mitä antaisin liikunnalliselle tytölle valmistujaislahjaksi.. Kuitenkin itseäni vain muutamaa vuotta nuorempi niin en koe rahan antamista luonnollisena, ennemmin menen lahjatta sitten paikalle.

Raha on toki hyvä lahja tädeiltä ym. oikeasti aikuisilta ihmisiltä.

Pitää varmaan joku lahjakortti hierontaan tms

Vierailija
14/16 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21v, valmistuu lukiosta

Minä valmistuin lukiosta 18-vuotiaana. Mitä ihmettä se on tehnyt 3 ylimääräistä vuotta??

Joutui lykkäämään opintojaan syövän takia.

Ostanko mieleisen lahjan, (20-35e olisi budjettiini hyvä) vai kehtaanko antaa kuoressa npin pientä määrää?

Vierailija
15/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa mitä antaisin liikunnalliselle tytölle valmistujaislahjaksi.. Kuitenkin itseäni vain muutamaa vuotta nuorempi niin en koe rahan antamista luonnollisena, ennemmin menen lahjatta sitten paikalle.

Raha on toki hyvä lahja tädeiltä ym. oikeasti aikuisilta ihmisiltä.

Pitää varmaan joku lahjakortti hierontaan tms

Lahjakortti urheiluhierojalle, tai urheiluliikkeeseen. Urheiluliikkeestä löytynee järkevää ostettavaa pienemmälläkin summalla.

Vierailija
16/16 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21v, valmistuu lukiosta

Joutui lykkäämään opintojaan syövän takia.

Ostanko mieleisen lahjan, (20-35e olisi budjettiini hyvä) vai kehtaanko antaa kuoressa npin pientä määrää?

Jos tiedät jonkun varmasti mieleisen, budjettiisi sopivan lahjan, niin osta sellainen. Perheenjäseneltä konkreettinen lahja on kuitenkin vähän henkilökohtaisempi. Mutta voit myös antaa sopivan summan rahaa, varmaan lahjan saajakin ymmärtää taloudellisen tilanteesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme