Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos minun ystäväni kutsuisi minut juhliinsa, johon lapseni eivät olisi tervetulleita

Vierailija
13.05.2016 |

toteaisin että ei se ystäväni ollutkaan ja heippa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän näin on. Poikkeuksena nyt tietysti ryyppyjuhlat.

Vierailija
2/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi kiva viettää välillä aikaa ilman lapsia. Jopa ihan selvinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen käynyt monissa juhlissa ilman lapsia. Viime kesänä oli ystäväni juhlat, jonne ei tullut yhdenkään perhettä, vain vanhojen lapsuusystävien kokoontuminen.

Vierailija
4/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa juhlia ilman lapsiasi? Voisi joskus pikkuisen höllätä sitä napanuoraa. Lapset eivät todellakaan kuulu joka juhlaan.

Vierailija
5/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko kaikkien muiden lapset kutsuttu ja ainoastaan meidän jätetty kutsumatta vai onko juhlat haluttu pitää vallan lapsettomina.

Ja lisäksi pistäis kyllä mietityttään mikä mun lapsissa on "vikana" ja onko ne mahdollisesti just niitä juhlien kauhukakaroita jotka ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
6/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parempi, kaikkien kannalta.

Vierailija
7/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei kannata pitää ystävänä, noin oikukas nainen. pitäisin sinua epäluotettavana ja itsekeskeisenä ihmisenä, jonka äly ja ymmärrys ei vastaa niitä arvoja, joita ystävyydeltä odotetaan. Ilomielin sanoisin hyvästi ystävyydelle.

Vierailija
8/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minusta se on ihan hyvä juhlakoodi. Silloin tietää, että ohjelmaan luultavasti sisältyy alkoholia, aikuisten huumoria tai sellaista hyvin herkkää taidetta, jota (muuten niin inhimillinen ja suloinen lasten kilkatus, juokseminen tai itku) todella häiritsisi.

Veljeni häät olivat lapsettomat, ymmärrän hyvin. Heillä oli keskeistä tuo taide ja sitten varhain illalla jo baaritiski ja tanssit.

Vierailija
9/22 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muiden lapset olisivat tervetulleita, menisi välit peruuttamattomasti ilman erittäin hyvää selitystä. Jos pitää aikuisten juhlat, jee! Tottakai tuun!

Vierailija
10/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti kutsunut ystäviäni juhliin ilman lapsia. Tällaisia juhlia ovat olleet mm. valmistujaiset, läksiäiset, syntymäpäivät ja keparit. Kukaan ei ole ottanut nokkiinsa. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että kaikki juhlat eivät sovellu lapsille ja monelle mahdollisuus tuulettua hetki ilman lapsia on tervetullut.

Häät aiotaan juhlia aikuisten kesken.

Vierailija
11/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että juhlat ovat vain aikuisille, ei tarkoita, että ystäväsi vihaavat lapsia.

Vierailija
12/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en elä symbioosissa lapseni kanssa, joten voisin hyvin osallistua juhliin, joihin lapsia ei kutsuta. En myöskään tunge mukaan lapsen kavereiden synttäreille vaan lapsi menee itsekseen.

Vierailija
13/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu vähän juhlasta. Rapujuhlat tai grillibileet voi hyvin järjestää aikuisten kesken, mutta jos joku rajaisi lapset pois hääkutsusta tai hautajaisista, niin tuskin kiinnostaisi osallistua. Sinänäsä ei minulle enää ongelma kun lapset ovat aikuisia, eivätkö ole muutenkaan lähdössä enää kanssani mihinkään.

Vierailija
14/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te jaksatte tästä jauhaa. Jokainen pitäkööt sellaiset juhlat kuin haluaa. Ja jokainen kutsuttu menkööt niihin juhliin joihin haluaa. Ongelma ratkaistu, keksikää uusi aihe.

Vierailija
15/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai kutsukortin kaksiin yo-juhliin. Pitäisikö hänen jättää menemättä, kun minua ja miestäni ei ole kutsuttu

Vierailija
16/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystäväni ja toisen lapseni kummitäti juuri kutsui minut synttäreillensä, jotka pidetään aikuisten kesken hienossa ravintolassa. Enpä tajunnut, että tästäkin olisi pitänyt loukkaantua. 

Vierailija
17/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kakarasi ovat karmeita, ehkä ystäväsi haluaa pitää aikuisten juhlat ja ehkä sinä olet läheisriippuvainen. Ymmärtääkseni ystävyys on katkolla sinun suvaitsemattomuutesi ja junttiutesi vuoksi, koska juhlan järjestäjä päättää, keitä kutsuu. Jos siis moisen vuoksi pahoitat mielesi ja katkaiset ystävyytesi, se on täysin oma ongelmasi. Fiksumpi kysyisi ystävältä, mistä syystä lapset eivät sovi tilaisuuteen.

Ei Linnan juhliinkaan mennä lasten kanssa.

Vierailija
18/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväjuhliin ei lapset kuulu mukaan, perhejuhliin kyllä.

Vierailija
19/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on selvää, että jos juhlat eivät ole luonteeltaan lapsiystävälliset, silloin lapsia ei oteta mukaan. Ja asiasta ilmoittaminen ei ole töykeyttä, vaan järkevää.

Mutta jos ne lapset pitää eristää tyystin ko. ihmissuhteen ulkopuolelle (esim. ei voi koskaan tavata lapset mukana, vaihdetaan puheenaihetta jos keskustelu liukuu lapsiin jne.), niin en näkisi sellaisessa ystävyydessä mitään järkeä.

Vierailija
20/22 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vähän vaikee ymmärtää näin itsekästä ajattelutapaa. Joku järjestää juhlat. hänellä on oikeus määritellä ketä sinne kutsuu. Harva ihminen pitää kavereidensa lapsista, vaikka ei mitään heitä vastaan olisikaan. Itselläni ei ainakaan ole kiinnostusta järjestää juhlia, joissa loppujen lopuksi lasten tekemiset on pääasia - pitäähän heitä kytätä vierestä ja parin minuutin välein tulee joku keskeytys. Juttele siinä sitten. 

Ota se pää pois perseestäsi ja ole vaikke menemättä niihin juhliin, niihin ei todellakaan ole pakko osallistua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi