Mikä väkivaltainen exäsi oli ammatiltaan?
Jos olet ollut tai olet parisuhteessa narsistisen/väkivaltaisen tyypin kanssa, mikä oli hänen ammatti ja mitä teki työkseen? Itsellä löytyy kokemusta pahoinpitelevästä hammaslääkäri miehestä, joka onneksi jäi menneisyyteen jo kauan aikaa sitten.
Kommentit (67)
Myyntimies merkonomi. Huvittaa tuo ihmettely lääkärin kykenemisestä väkivaltaan. Eihän lääkärien pääsykokeessa testata empatiakykyä. Lääkikseen pääsevät koulussa hyvin menestyneet, kemian osaaminen esim. tärkeää. Moni vaikkapa syöpään sairastunut on saanut kuulla sammakoita lääkärin suusta, kun tällä ei ole ollut kykyä asettua toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten te pahoinpidellyt miehet olette reagoineet kun nainen on lyönyt? voisi kuvitella että nainen on helposti pidettävissä erillään?
Nauran. Ja se ärsyttää sitä vielä enemmän. Onneksi on niin pieni ettei saa lyötyä lujaa. Kännissä aina ihan seko. Tulee mustasukkaiseksi.
Omassa tuttavapiirissä ovat enimmäkseen olleet työttömiä tai duunareita tyyliin metallimies. Toki montaa en tiedä, kun ei näistä puhuta kovin. Yksi oli lääkäri, nykyään erikoislääkäri, ja oli pahimpia. Alistaminen oli niin täydellistä, ystävällä kesti vuosia päästä yli suhteesta. Erokin piti tehdä karkaamalla, kun ei uskaltanut lähteä reilusti.
Minulla ei ole ollut väkivaltaisia exiä, koska olen aina kunnioittanut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut tai olet parisuhteessa narsistisen/väkivaltaisen tyypin kanssa, mikä oli hänen ammatti ja mitä teki työkseen? Itsellä löytyy kokemusta pahoinpitelevästä hammaslääkäri miehestä, joka onneksi jäi menneisyyteen jo kauan aikaa sitten.
No mutta hammaslääkärihän on oiva ammatti sellaiselle joka tykkää laittaa muut kärsimään. Hyvä kun pääsit eroon.
Teen nyt rumasti ja kerron väkivaltaisen nyksäni ammatin eksän sijasta, vaikka eksiä kysyttiin. Se olisi jo eksä, jos se päästäisi mut pois, mutta vielä on pako vaiheessa. Mies on rajavartiolaitoksen leivissä vahtimassa ettei venäläiset livahda läpi. Olen vähän liian helposti hallittava, kun olen pienikokoinen ja mies taas sellainen kaappi. En ole tällä hetkellä töissä (opintovapaalla), ja ensimmäisten erovihjailujen jälkeen mies alkoi lukita mut sisälle lähtiessään töihin (meillä on varmuuslukko jota ei saa sisäpuoleltakaan ilman avainta auki). No, lakkasin tietysti vihjaamasta mitään ajatuksistani, niin ukko on rauhoittunut aika hyvin. Oli siis kyllä väkivaltsinen jo ennen, mutta erovihjaus sai sen pimahtamaan.
Tullivirkaiija. Kaikki tykkäsivät hänestä, sukulaiset ja naapurit ja minun perheeni. Iloinenj a hyväntuulinen aina. Yritti tappaa tosissaan. Hurmasi kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähäreitä ollut molemmat tosin toisella oli joku vielä vanhempi tutkinto. Apuhoitaja tai jotain. Lähärit on kyllä ikäviä. Hammaslääkäriksi ei varmaan jaksa lukea kuin vannoutuneimmat sadistit. Lähäri on paäjon helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut väkivaltaisia exiä, koska olen aina kunnioittanut itseäni.
Sepäs hienoa. Yritätkö tuolla perustelulla kertoa, että heitä joiden exä on hakannut, eivät ole kunnioittaneet itseään? Ja kuin olisi ollut uhrin vika, että exä on hakannut. Kun olet noin itseäsikunnioittava niin sittenhän voit varmaan nähdä ihmisestä aika nopeaankin, kuka hakkaa tai ei. Moneenko hakkaavaan lääkäriin kaupan kassaan tai opettajaan olet jo törmännyt? Post it laputa heidät, niin heidän uhrejaan voisi auttaa.
Potilaskuljettaja, teki ensisijaisesti vartijan hommia. Kouluttautunut sittemmin reikihoitajaksi. Ihan seko.
Vierailija kirjoitti:
Tullivirkaiija. Kaikki tykkäsivät hänestä, sukulaiset ja naapurit ja minun perheeni. Iloinenj a hyväntuulinen aina. Yritti tappaa tosissaan. Hurmasi kaikki naiset.
Kuulostaa kunnolliseta tullimieheltä, joka pytsi nurkuen passia
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt joku vitsi, että vastauksissa näkyy poliisia, sosionomia, lääkäriä yms? Vaikea uskoa, että juuri sellaiset käyttäisivät väkivaltaa, joiden parhaiten luulisi ymmärtävän väkivallan riskit sekä hengelle, fyysiselle terveydelle että henkiselle hyvinvoinnille.
Minua kohtaan väkivaltaisia ovat olleet pari duunaria.
Tuollaisille aloille hakeutuu ihmisiä, jotka haluavat valtaa. Työpaikkakiusaaminenkin on yleisintä terveydenhuolto, opetus ja seurakunta-aloilla. Muistelen myös lukeneeni artikkelin, jossa sosiaalityön opettaja arvioi, että 10% opiskelijoista on persoonallisuushäiriöisiä. Narsismia, ja huomion hakuista lähinnä...
Insinööri. Jolla oli selvittämättömiä ongelmia entisestä elämästään. Purkautui epävarmuutena, pelkona ja sairaalloisina aggressioina nyrkein, potkien ja kuristaen ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt joku vitsi, että vastauksissa näkyy poliisia, sosionomia, lääkäriä yms? Vaikea uskoa, että juuri sellaiset käyttäisivät väkivaltaa, joiden parhaiten luulisi ymmärtävän väkivallan riskit sekä hengelle, fyysiselle terveydelle että henkiselle hyvinvoinnille.
Minua kohtaan väkivaltaisia ovat olleet pari duunaria.
Tuollaisille aloille hakeutuu ihmisiä, jotka haluavat valtaa. Työpaikkakiusaaminenkin on yleisintä terveydenhuolto, opetus ja seurakunta-aloilla. Muistelen myös lukeneeni artikkelin, jossa sosiaalityön opettaja arvioi, että 10% opiskelijoista on persoonallisuushäiriöisiä. Narsismia, ja huomion hakuista lähinnä...
Itselläni on kokemusta opetusalalta ja kummasti juuri siellä näitä perhäröjä on. Vaihdoin alaa, kirkon himmissa kiusaamunen on valtaa. Puolison sisko on on ruustinna, joka ei ole tehnyt koskaan töitä. Kun pappi kyseli vaimokseen niin asetti ehdoksi että hän ei töitä teen. Koulutus hänellä kyllä on.
No se mies kostaa nyt koko seurakunnalle kaikki naisen tekemät vääryydet. Seurakunta ei edes ole kovin pieni ja olen eronnut kirkosta tuon pariskunnan ansiosta.
Puolisoni ei tiedä kummiksi pyydettiin, en voinut ruveta ,tekosyitä, ei tiedä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Lakimies molemmilla kerroilla.
N
Mitä kurinalaisempi ihminen, sitä rikkinäisempi sisältä.
Juha oli (on varmaan vieläkin) varastomies