Vierailija

Mitä mieltä ootte? Jos syö ilman munavoita. Minulla on valtava himo ja tykkään niistä enemmän kuin monista leivistä.

  • ylös 9
  • alas 7

Sivut

Kommentit (36)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No eipä se puuroriisi mitään terveellistä ole, ja jos on oikein tehtyjä eikä mitään vähärasvaisia niin energiaa aika hiton paljon enemmän kuin leivässä. Munavoi itseasiassa tasapainottaisi vähän, saisi proteiiniakin.

  • ylös 12
  • alas 9
Vierailija

Ihan ok välipala, etenkin jos lisää kananmunaa päälle. Mutta tosi kaloririkkaita ovat eli runsasta välipalaa olisi syytä tasapainottaa kevyemmillä muilla aterioilla. Ravintosisältö on aika nolla, joten en usein söisi. Erikoisherkkuna ihan ok.

  • ylös 16
  • alas 10
Vierailija

Luulisin, että ihan jees ruokaa. Riisiä ja ruistahan ne pääosin. Ei erityisen vitamiini/mineraali-rikkaita, mut ei varsinaisesti mitään pahaakaan.

A, B12, C, K -vitamiineja ei noissa tosin ole laisinkaan ja E-vitamiinia aivan liian vähän. Kaliumia on myös aivan liian vähän ja ALA-rasvaa noin neljännes hyvästä määrästä. Eli syö ainakin porkkanaa, appelsiinia, salaattia ja pähkinöitä lisäksi. Porkkanan ja salaatin voit korvata pinaatilla halutessasi. Banaania ja perunaa kaliumiksi. ALA-rasvoja kalaöljykapselista tai margariinista tai Omega3-kananmunista. Proteiinia sentään on riittävästi karjalanpiirakoissa, joskin lysiiniä vois olla lisää.

  • ylös 9
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eipä se puuroriisi mitään terveellistä ole, ja jos on oikein tehtyjä eikä mitään vähärasvaisia niin energiaa aika hiton paljon enemmän kuin leivässä. Munavoi itseasiassa tasapainottaisi vähän, saisi proteiiniakin.

Mutta tiedäthän, että terveellisyys ei riipu kaloreista.

  • ylös 27
  • alas 3
Vierailija

ohut ruiskuori, veteen keitetty riisipuuro ja päälle keitettyä kananmunaa. Niin meillä syödään osa karjalanpiirakoista enkä koe mitenkään super-epäterveellisenä.

Meillä keitetään puuro veteen, koska miehellä on maitoallergia.

  • ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että ihan jees ruokaa. Riisiä ja ruistahan ne pääosin. Ei erityisen vitamiini/mineraali-rikkaita, mut ei varsinaisesti mitään pahaakaan.

A, B12, C, K -vitamiineja ei noissa tosin ole laisinkaan ja E-vitamiinia aivan liian vähän. Kaliumia on myös aivan liian vähän ja ALA-rasvaa noin neljännes hyvästä määrästä. Eli syö ainakin porkkanaa, appelsiinia, salaattia ja pähkinöitä lisäksi. Porkkanan ja salaatin voit korvata pinaatilla halutessasi. Banaania ja perunaa kaliumiksi. ALA-rasvoja kalaöljykapselista tai margariinista tai Omega3-kananmunista. Proteiinia sentään on riittävästi karjalanpiirakoissa, joskin lysiiniä vois olla lisää.

Varsinainen tietäjä!! Margariini ei sovi ravinnoksi.

  • ylös 7
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että ihan jees ruokaa. Riisiä ja ruistahan ne pääosin. Ei erityisen vitamiini/mineraali-rikkaita, mut ei varsinaisesti mitään pahaakaan.

A, B12, C, K -vitamiineja ei noissa tosin ole laisinkaan ja E-vitamiinia aivan liian vähän. Kaliumia on myös aivan liian vähän ja ALA-rasvaa noin neljännes hyvästä määrästä. Eli syö ainakin porkkanaa, appelsiinia, salaattia ja pähkinöitä lisäksi. Porkkanan ja salaatin voit korvata pinaatilla halutessasi. Banaania ja perunaa kaliumiksi. ALA-rasvoja kalaöljykapselista tai margariinista tai Omega3-kananmunista. Proteiinia sentään on riittävästi karjalanpiirakoissa, joskin lysiiniä vois olla lisää.

Varsinainen tietäjä!! Margariini ei sovi ravinnoksi.

Näytä meille tutkimus siitä, miten suomalainen margariini ei sovi ravinnoksi. Älä näytä meille, miten jenkkimargariini ei käy ravinnoksi.

  • ylös 15
  • alas 6
Vierailija

Riisipuuro tummaan tai täysjyvä riisiin tekee tuosta herkusta terveellisempää ja tietysti millaista rasvaa on käytetty. Ennemmin voita, kuin teollisia margariineja :)
Täysjyväjauhoa kuoritaikinaan valkoisten sijaan 😃
Kohtuudella nautittuna en pidä huonona. Muistat sisällyttää myös niitä kasviksia, marjoja ja hedelmiä ruokavalioosi. Kokonaisuus ratkaisee :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mites muuten palstamammat tekee munavoin?

Otan tavallista voileipämargariinia/levitettä (käytän nyt creme bonjour voi&rypsiöljy) ja pilkon sekaan keitettyjä kananmunia.

Lisäksi laitan oman leipäni/piirakkani päälle tuoretta persiljaa, koska se on herkkuani

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eipä se puuroriisi mitään terveellistä ole, ja jos on oikein tehtyjä eikä mitään vähärasvaisia niin energiaa aika hiton paljon enemmän kuin leivässä. Munavoi itseasiassa tasapainottaisi vähän, saisi proteiiniakin.

Ihan yhtä terveellistä kuin ranskanleipä makkara- ja juustovuorella päällystettynä.

  • ylös 5
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että ihan jees ruokaa. Riisiä ja ruistahan ne pääosin. Ei erityisen vitamiini/mineraali-rikkaita, mut ei varsinaisesti mitään pahaakaan.

A, B12, C, K -vitamiineja ei noissa tosin ole laisinkaan ja E-vitamiinia aivan liian vähän. Kaliumia on myös aivan liian vähän ja ALA-rasvaa noin neljännes hyvästä määrästä. Eli syö ainakin porkkanaa, appelsiinia, salaattia ja pähkinöitä lisäksi. Porkkanan ja salaatin voit korvata pinaatilla halutessasi. Banaania ja perunaa kaliumiksi. ALA-rasvoja kalaöljykapselista tai margariinista tai Omega3-kananmunista. Proteiinia sentään on riittävästi karjalanpiirakoissa, joskin lysiiniä vois olla lisää.

Varsinainen tietäjä!! Margariini ei sovi ravinnoksi.

Näytä meille tutkimus siitä, miten suomalainen margariini ei sovi ravinnoksi. Älä näytä meille, miten jenkkimargariini ei käy ravinnoksi.

Ei tarvitse kuin katsoa pakkauksesta ainesosaluetteloa.

  • ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites muuten palstamammat tekee munavoin?

Otan tavallista voileipämargariinia/levitettä (käytän nyt creme bonjour voi&rypsiöljy) ja pilkon sekaan keitettyjä kananmunia.

Lisäksi laitan oman leipäni/piirakkani päälle tuoretta persiljaa, koska se on herkkuani

Toihan ei sitten ole munavoita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites muuten palstamammat tekee munavoin?

Otan tavallista voileipämargariinia/levitettä (käytän nyt creme bonjour voi&rypsiöljy) ja pilkon sekaan keitettyjä kananmunia.

Lisäksi laitan oman leipäni/piirakkani päälle tuoretta persiljaa, koska se on herkkuani

Itse olen korvannut munavoin kokkelilla. Laitan pannulle normaaliin kokkeliin nähden tavallista reilummin voita, sekä muutaman kananmunan. Pyörittelen niitä sitten siinä sen aikaa, että munat alkavat hyytyä ja sitten maustan suolalla. Näin tulee mielestäni tuollaiseen normaaliin munavoihin nähden huomattavasti pehmeämpi ja maukkaampi lopputulos ja syntyy myös helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se puuroriisi mitään terveellistä ole, ja jos on oikein tehtyjä eikä mitään vähärasvaisia niin energiaa aika hiton paljon enemmän kuin leivässä. Munavoi itseasiassa tasapainottaisi vähän, saisi proteiiniakin.

Ihan yhtä terveellistä kuin ranskanleipä makkara- ja juustovuorella päällystettynä.

Makkaroiden nitriitit (E250) aiheuttaa sulle ongelmia. Jenkeissäkin vatsasyöpien määrä romahti 1920-luvulla, kun lihatuotteiden nitriittipitoisuuksia alennettiin reilusti. Punaisen lihan korrelaatio terveysongelmiin ei koske käsittelemättömiä punaisia lihoja, pelkästään näitä pilalle jalostettuja makkaroita ja leikkeleitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riisipuuro tummaan tai täysjyvä riisiin tekee tuosta herkusta terveellisempää ja tietysti millaista rasvaa on käytetty. Ennemmin voita, kuin teollisia margariineja :)
Täysjyväjauhoa kuoritaikinaan valkoisten sijaan 😃
Kohtuudella nautittuna en pidä huonona. Muistat sisällyttää myös niitä kasviksia, marjoja ja hedelmiä ruokavalioosi. Kokonaisuus ratkaisee :)

Karjalanpiirakat tehdään ruisjauhoon, ei valkoiseen jauhoon.

Täysjyvä ei missään jauhoissa ole sen kummoisempaa kuin tavallinen, kuoret vaan mukana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se puuroriisi mitään terveellistä ole, ja jos on oikein tehtyjä eikä mitään vähärasvaisia niin energiaa aika hiton paljon enemmän kuin leivässä. Munavoi itseasiassa tasapainottaisi vähän, saisi proteiiniakin.

Ihan yhtä terveellistä kuin ranskanleipä makkara- ja juustovuorella päällystettynä.

Makkaroiden nitriitit (E250) aiheuttaa sulle ongelmia. Jenkeissäkin vatsasyöpien määrä romahti 1920-luvulla, kun lihatuotteiden nitriittipitoisuuksia alennettiin reilusti. Punaisen lihan korrelaatio terveysongelmiin ei koske käsittelemättömiä punaisia lihoja, pelkästään näitä pilalle jalostettuja makkaroita ja leikkeleitä.

Makkaroita on olemassa myös ilman nitriittiä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla