Vierailija

Meillä on ihan toivotusti neljäs vauva. Sitä on kiva hoitaa, kun on hyväntuulinen. Muutkin lapset olleet aika helppoja. Ja nopeita oppimaan.

Miksi tuttava korostaa minulle usein, että onpa ihanaa kun hänen kaksi lastaan ovat jo isoja ja ei hän itse enää jaksaisi? Että onpa minun varmaan ikävää taas hoitaa vauvaa ja raskastakin on. Koska ei ole, siis minusta.

Onko hän vaan juntti vai voiko siinä olla kateutta? Hänen lastensa vauva-aika taisi aikanaan olla aika rankkaa. Nyt hän on jo niin iäkäs, ettei enää äidiksi ehdi. Onko se jonkin oman vanhenemisen käsittelemistä vai ihan vaan ajattelematonta käytöstä?

• ylös 28
  • alas 64

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Katkeruutta siitä ettei enää saa vauvoja tai sitten samaa kauin minulla, eli yrittää sysätä omaa vauvakuumetta pois.

• ylös 31
  • alas 36
Vierailija

Todennäköisesti se on vain hänen oma mielipiteensä. Sinä itse sitten lataat siihen muita merkityksiä.

• ylös 116
  • alas 12
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minustakin on ihanaa, että lapseni on iso, ja ainut. Monet tuntuvat kuvittelevan, että haluaisin lisää lapsia, sillä olen vielä aika nuori. ja lapsikin ainut (mikä tuntuu olevan monelle peruste sille, että kuuluisi haluta lapsia). Olen ehkä siksi joskus saattanut turhankin voimakkaasti sanoa, että olen onnellinen näin.

Mitenkään väheksymättä sitä, että toisella on pieniä lapsia, joista uskon heidän todella nauttivan.

• ylös 67
  • alas 2
Vierailija

Kyse on siitä, että kaverisi on täysin itsekäs. Nähdessään vauvan hän ajattelee, että vauva on söpö, mutta onneksi hänellä vauva-ajat ovat jo ohi. Sitten kaverisi sanoo sen ääneen ajattelematta ollenkaan, miltä se sinusta kuulostaa. Tuollaisia ihmisiä on paljon.

• ylös 67
  • alas 6
Vierailija

Miksi teidän mielestänne on okei sanoa aloittajalle: "Onneksi minun lapseni ovat jo isoja" mutta "Onneksi minulla ei ole lapsia ollenkaan" on samassa tilanteessa moukkamainen kommentti?

Selittäkääpäs tämä ristriita.

• ylös 47
  • alas 4
Vierailija

Mä voisin sanoa noin koska se on totta. Ihanaa kun lapset jo isoja ja en jaksaisi sitä vauva-aikaa taas. Ehkä ajattelematonta sanoa sinulle noin kun siitä pahastut.

• ylös 36
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minustakin on ihanaa, että lapseni on iso, ja ainut. Monet tuntuvat kuvittelevan, että haluaisin lisää lapsia, sillä olen vielä aika nuori. ja lapsikin ainut (mikä tuntuu olevan monelle peruste sille, että kuuluisi haluta lapsia). Olen ehkä siksi joskus saattanut turhankin voimakkaasti sanoa, että olen onnellinen näin.

Mitenkään väheksymättä sitä, että toisella on pieniä lapsia, joista uskon heidän todella nauttivan.

Joo siis varmasti tuttavastani ON ihanaa, että lapsensa ovat jo isoja, koska niiden vauva-aika oli vaikeaa ja on ihmisenä vähän laiskanpuoleinen. Mutta ei kai sitä sanota vauvastaan nauttivalle äidille? Miksi siis ajattelee ääneen? Siitä tuli itselleni mieleen, että haluaa jotenkin vakuutella itseäänkin.

ap

• ylös 16
  • alas 38
Vierailija

Varmaan hänestä on oikeasti ihanaa kun ei ole vauvaa. Sinusta taas on ihanaa kun on vauva. Kai sitä voi olla erilaisia mielipiteitä. Ei aina kannata kuvitella toisten sanomisten sisältävän jotain piilomerkityksiä.

• ylös 54
  • alas 2
Vierailija

Veikkaan, että hän ei missään nimessä haluaisi enää vauvaa ja on vaan ajattelematon kommenteillaan. Mä koin vauva-ajan tosi raskaana, vaikka ei mitään erityistä ollut. Huokaan usein, että ihanaa kun nää on jo näin isoja. Tosin en pienen vauvan äideille. "Vauvantekoikää" olisi vielä muutaman vuosi jäljellä, mutta tosiaankaan halua enää vauvaa ja steritkin on jo tehty.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Minä sain iltatähteni 39-vuotiaana, ja olen ihmetellyt ihan samaa, että mikä tarve ihmisillä on korostaa sitä, että ONNEKSI heidän lapsensa ovat jo isoja ja ONNEKSI heidän ei tarvitse enää aloittaa vauvarumbaa alusta.
Joo, on meilläkin isoja lapsia, ja kyllä tarkkaan harkitsin, että vieläkö jaksan. Ja kyllä, helpommalla olisin päässyt, jos ei vauvaa olisi tullut.

Ymmärrän täysin näitä muiden mielipiteitä asiasta, mutten ymmärrä sitä, miksi ne pitää painokkaasti ja alleviivaten tuoda esille?

• ylös 21
  • alas 7
Vierailija

Siksi koska se oikeasti On ihanaa että lapsi on iso! Meillä on 16 vuotias ja 6 vuotias. Vaikka ei vauvoja enää olekaan, silti en jjaksa lakata huokailemasta miten ihanan helppoa tuuon teinin kanssa on. Sen voi jättää kotiin kauppareissun ajaksi, vaikka viikonlopuksi. Se hakee itse ruokansa kaapista, huolehtii läksynsä, aamuheräämisensä, kokeensa...kaiken. Sitä ei tarvitse vahtia tai elätä että poistuessaan ovesta ulos, on hukkunut johonkin naapurin ojaan.

Isojen lasten kanssa vaan on niin paljon helpompaa. Siksi en koskaan enkä ikinä enkä milloinkaan enää tee lapsia, en. Kun tuon kuopuksen tuosta vielä saisi suht ihmiseksi kasvatettua, minun osuuteni oli tässä.

En enää ikinä lähtisi siihen tuttipullo/tissi/vaippa/yöheräily rumbaan.

• ylös 26
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo siis varmasti tuttavastani ON ihanaa, että lapsensa ovat jo isoja, koska niiden vauva-aika oli vaikeaa ja on ihmisenä vähän laiskanpuoleinen. Mutta ei kai sitä sanota vauvastaan nauttivalle äidille? Miksi siis ajattelee ääneen? Siitä tuli itselleni mieleen, että haluaa jotenkin vakuutella itseäänkin.

ap

Varmaan itsekin ajattelet ääneen kuinka on ihanaa että sinulla on vauva. Sama asia. Älä tee tästä noin isoa ongelmaa.

• ylös 34
  • alas 4
Vierailija

Tökeröt ihmiset sanovat noin. Ei käytöstapoja. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisissa elämäntilanteissa. Typerää korostaa oman tilanteensa "hyvyyttä" tai toisen "huonoutta".

• ylös 13
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin näitä muiden mielipiteitä asiasta, mutten ymmärrä sitä, miksi ne pitää painokkaasti ja alleviivaten tuoda esille?
Monelle vanhemmuuden hankaluudet ovat kipeä, jopa traumaattinen asia. Se on kuin olisi selvinnyt vakavasta sairaudesta.Silloin nämä ajatukset voivat olla hyvin pinnassa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän mielestänne on okei sanoa aloittajalle: "Onneksi minun lapseni ovat jo isoja" mutta "Onneksi minulla ei ole lapsia ollenkaan" on samassa tilanteessa moukkamainen kommentti?

Selittäkääpäs tämä ristriita.

Huhuu, mammat?

Vierailija

Mitä se sinulta on pois, jos hänestä on ihanaa kun hänen lapsensa on jo isoja? Kateellinen?!

• ylös 23
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Niin no, aika harvan vauvan äidin olen myöskään kuullut olevan ihastelematta sitä vauvattomalle, kuinka ihanaa vauva-aika onkaan.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulta on pois, jos hänestä on ihanaa kun hänen lapsensa on jo isoja? Kateellinen?!

Hih, kateuskortti taas nostettu esiin, ja ihan oudoin perustein, niinkuin yleensäkin.

• ylös 2
  • alas 12

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.