Krapula ja kotona vaan parasetamolia, kuolenko jos otan yhden?
Hirveä päänsärky, haluaisin helpotusta. Aiheuttaako yksi 500mg paramax kuoleman tai maksaräjähdyksen?
Kommentit (28)
Alkoholin käyttö suojaa maksaa parasetamolin maksatoksiselta vaikutukselta.
Eli ota huoleti, tosin yksi Paramax ei taida kauheasti auttaa..
juuu. kuolisit. eli: ota heti kaksi
Jätä ottamatta. Ehkä opit että ensi kerralla kannattaa juoda vähän vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alapeukkuja, tämä on ihan faktatietoa. Mutta kertonee taas jotain palstan tasosta.
Kyllä taas palstan avun taso ihan helvetin hyvä
Mä käytän aina krapulaan parasetamolia 1g, koska en voi muuta käyttää asa-allergian vuoksi. Eli nää "buranat" ei sovi.
Ibuprofeeni, aspiriini jne. ovat tulehduskipulääkkeitä. Krapula ei tietääkseni ole tulehdus. Parasetamolin turvarajana pidetään aikuisella 3 g/vrk.
Mieluummin ottaisin parikolme olutta.
Minä olen omin silmin nähnyt lääkäreiden veteleleven apsiriinia ja viinaa. Eikä ne kuolleet, mutta päänsärkyyn auttoi.
Se ei jostain syystä ole kovin tehokasta krapulaiseen päänsärkyyn, ainakaan minulla. Mutta muutoin olen ottanut. Ja otan aina kun se on ainoa vaihtoehto. Maksa-arvot olleet hyvät, jos se nyt niihin edes vaikuttaa... Mutta elossa ainakin!
Oon mä ottanu muttei oo auttanut buranan tavoin.
Hae apteekista Resipect-yskänlääkettä ja ota kolminkertainen annos.
Jos olet päihdeongelmainen, älä tee tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän aina krapulaan parasetamolia 1g, koska en voi muuta käyttää asa-allergian vuoksi. Eli nää "buranat" ei sovi.
Mullakin asa-allergia! En tunne ketään, jolla sama. Saatko oireita ruoka-aineista? Jos saat, niin mistä?
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeeni, aspiriini jne. ovat tulehduskipulääkkeitä. Krapula ei tietääkseni ole tulehdus. Parasetamolin turvarajana pidetään aikuisella 3 g/vrk.
Aspirin EI OLE tulehduskipulääke. Ainoastaan kipulääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä alapeukkuja, tämä on ihan faktatietoa. Mutta kertonee taas jotain palstan tasosta.
Ei vaan kertoo sinun tasostasi, tai ehkä persoonallisuushäiriöstä tuommoinen valehtelu. Parasetamoli ja alkoholi VAHVISTAVAT toistensa maksatoksisia vaikutuksia. http://www.terve.fi/laakeopas/laake-ja-alkoholi-0
No ei kerta sinne tänne tapa, mutta suurina annoksina tai usein alkoholin kanssa käytettynä en suosittele :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asetyylisalisyylihappo (ASA), joka tunnetaan myös nimellä aspiriini lääkkeen tunnetuimman tuotemerkin mukaan, on tulehduskipulääke, joka lievittää kipua ja kuumetta sekä vähentää tulehdusta." wikipedia.
Uskon tässä Wikipediaa mieluummin kuin randomia palstasylkijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asetyylisalisyylihappo (ASA), joka tunnetaan myös nimellä aspiriini lääkkeen tunnetuimman tuotemerkin mukaan, on tulehduskipulääke, joka lievittää kipua ja kuumetta sekä vähentää tulehdusta." wikipedia.
Uskon tässä Wikipediaa mieluummin kuin randomia palstasylkijää.
Tieto oli minulla kyllä jo ennestään, mutta hain perusteluksi sitaatin.
Jätäppä kuule ottamatta! Siis ihan oikeasti.