Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Meillä on kolme alle 4v lasta ja silti ehtii siivoamaan eikä kukaan ole piirtänyt kuulakärkikynällä nojatuoliin. Lelujen en tosin ole koskaan edes olettanut olevan sävy sävyyn lastenhuoneiden tapettien tai edes  keväthaalareiden kanssa, vaan olen jotenkin ajatellut, että ne ovat lapsen työvälineitä. Ei minulla töissäkään ole työtuolin oranssiin sointuvaa läppäriä.

Lapset, parisuhde ja minä voimme ihan hyvin, vaikka tavarat ovatkin paikoillaan ja vihreän pallon vieressä on punainen kuorma-auto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme alle 4v lasta ja silti ehtii siivoamaan eikä kukaan ole piirtänyt kuulakärkikynällä nojatuoliin. Lelujen en tosin ole koskaan edes olettanut olevan sävy sävyyn lastenhuoneiden tapettien tai edes  keväthaalareiden kanssa, vaan olen jotenkin ajatellut, että ne ovat lapsen työvälineitä. Ei minulla töissäkään ole työtuolin oranssiin sointuvaa läppäriä.

Lapset, parisuhde ja minä voimme ihan hyvin, vaikka tavarat ovatkin paikoillaan ja vihreän pallon vieressä on punainen kuorma-auto.

No hei, sussa ja Hintikassa on se ero, että Hintikka on kertonut tekevänsä pitkiä työpäiviä, ja oletettavasti loppun ajan väsää näitä kolumneja eri medioihin, että saa mahdollisimman hyvin tuotteistettua äitiytensä ja perheensä. Tuskin tuo äiti ehtii olla lastensa kanssa kovinkaan paljoa, saati että ehtisi siivota. Sinä ja hän priorisoitte asioita eri tavalla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No hei, sussa ja Hintikassa on se ero, että Hintikka on kertonut tekevänsä pitkiä työpäiviä, ja oletettavasti loppun ajan väsää näitä kolumneja eri medioihin, että saa mahdollisimman hyvin tuotteistettua äitiytensä ja perheensä. Tuskin tuo äiti ehtii olla lastensa kanssa kovinkaan paljoa, saati että ehtisi siivota. Sinä ja hän priorisoitte asioita eri tavalla

Totta.  Meillä kuopus on vasta  6kk, joten olen vain osa-aikatöissä (25 h/vko), mutta toisaalta myös mieheni on töissä eikä kotona, kuten HIntikalla. Lapsista vanhimmat eivät ole päivähoidossa, kuten Hintikalla, joten meillä on sitä "sotkevaa kotielämää" paljon enemmän kuin hänen perheessään.

Toisaalta on lystiä, että urasuuntautunut äiti selittelee kotinsa siisteyttä sen sijaan että myöntäisi totuudenmukaisesti, että tapaa mieluummin tuttujaan kahvilassa, jossa saa olla rauhassa lapsilta.

Vierailija

Tommosissa kolumneissa on aina kaksoisviesti. Toisaalta taivastastellaan kuin rankkaa on yrittää pitää koti siistinä vaikka kuinka yrittäisi ja että haluaisi kyllä. Se oikea viesti kuitenkin on, että on liian tärkeä ja kiireinen ihminen niin mitättömiin asioihin kuin kotitöihin.  Äidit, jotka oikeasti sekä ovat lastensa kanssa että hoitavat myös kodin, ovat säälittäviä ja yksinkertaisia otuksia. Eivät ymmärrä paremmasta.

Siksi tällaiset mukahauskat artikkelit herättää jotenkin ärtymystä. Niissä on useimpia aivan tavallisia äitejä aliarvioiva pohjavire.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tommosissa kolumneissa on aina kaksoisviesti. Toisaalta taivastastellaan kuin rankkaa on yrittää pitää koti siistinä vaikka kuinka yrittäisi ja että haluaisi kyllä. Se oikea viesti kuitenkin on, että on liian tärkeä ja kiireinen ihminen niin mitättömiin asioihin kuin kotitöihin.  Äidit, jotka oikeasti sekä ovat lastensa kanssa että hoitavat myös kodin, ovat säälittäviä ja yksinkertaisia otuksia. Eivät ymmärrä paremmasta.

Siksi tällaiset mukahauskat artikkelit herättää jotenkin ärtymystä. Niissä on useimpia aivan tavallisia äitejä aliarvioiva pohjavire.

Totta.

Se viesti on, että olen Niin Tärkeä Nainen, ettei minulla ole aikaa sellaiseen turhuuteen kuin siivoaminen. Jopa lääkäri on sanonut, että hyvinvoivan pikkulapsiperheen siisti koti on mahdottomuus. Ja jos koti on siisti, on se merkki siitä, että perheessä ei ole seksiä. Hintikalla sitä puolta riittää, jo vilkaisu ovelta osoittaa, mihin aikuiset aikansa käyttävät. Joten kadehtikaa te kaikki, jotka käytätte aikanne siivoamiseen seksin sijaan. Meillä on halihippaa sen sijaan, että laittaisimme tiskit koneeseen.

Vierailija

Heh, yleensä ei tule luettua näitä kommenttiosioita lainkaan, ja olen kuvitellut urbaanilegendaksi nämä äidit, joiden mielestä ns. uraäidit "istuvat kahviloissa ystäviensä kanssa" (ai kauhea, eihän nyt ÄIDIT sellaista tee!) ja välttelevät kotioloja. Itse jos tekisin uraa, hankkisin siivoojan ja Hintikan tapaan leikkisin kotiajan mieluummin halihippaa. Tai oppisin sietämään sotkua. Niin ja eiköhän nämä "blogien väsäämiset" ole laskettu Hintikan työaikaan, vaikka ei ilmeisesti kaikkien mielestä ole oikeanlaista työtä.

Hanna-Maria

Johdan keskisuurta yritystä ja olen 2 viikkoa kuukaudesta työmatkalla. Lapset ovat 2-ja 3-vuotiaat. Kun olen kotona,olen läsnä lapsille koko ajan. Leikimme pääosin ulkona (metsässä)koska lapset tarvitsevat ulkoilmaa ja onhan sinne metsään kivempi tehdä maja. Siivoan yhdessä mieheni kanssa lasten mentyä nukkumaan. Siihen menee 30-45min. Parisuhdeaikaa jää hyvin. Olemme pyytäneet että mitään muovikrääsää ei annettaisi lahjaksi. Näissä jutuissa on aina joko/tai-asetelma eli joko vanhempi on lapsistaan piittaamaton siivoushullu tai sottapytty maailmanparasvanhempi.
Siivous on viitseliäisyysjuttu,niinkuin kuntoilukin.

mörkö

Te äidit, jotka väitätte Hintikan viestivän omasta tärkeydestään tms, tehkää elämällenne jotain jos toisen ihmisen kuvaus omasta arjestaan saa teidän alemmuudentuntonne pahenemaan entisestään! Jos olisitte oikeasti tyytyväisiä omiin valintoihinne ja elämäänne, ette provosoituisi noin pahoin jostain KOLUMNISTA!

Vierailija

Hanna-Maria kirjoitti:
Johdan keskisuurta yritystä ja olen 2 viikkoa kuukaudesta työmatkalla. Lapset ovat 2-ja 3-vuotiaat. Kun olen kotona,olen läsnä lapsille koko ajan. Leikimme pääosin ulkona (metsässä)koska lapset tarvitsevat ulkoilmaa ja onhan sinne metsään kivempi tehdä maja. Siivoan yhdessä mieheni kanssa lasten mentyä nukkumaan. Siihen menee 30-45min. Parisuhdeaikaa jää hyvin. Olemme pyytäneet että mitään muovikrääsää ei annettaisi lahjaksi. Näissä jutuissa on aina joko/tai-asetelma eli joko vanhempi on lapsistaan piittaamaton siivoushullu tai sottapytty maailmanparasvanhempi.
Siivous on viitseliäisyysjuttu,niinkuin kuntoilukin.

Eiköhän blogin ja kolumnin tekstilajiin kuulukin vähän kärjistää ja esittää asia mustavalkoisemmin kuin todellisuus.

Aika käsittämättömällä tavalla on tuo harmiton teksti saatu täällä tulkituksi. Kommentoijien piiloviesti tuntuu olevan ettei julkimen työ ole oikeaa työtä

Helppoa

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olihan se elama helpoo kun oli vauvat ja taapero! Kylla paikat kiilsi ja itse aippalomalla. Aikaa jai viela kahvikupillekkin. Ja parisuhde!! Wau!

Kun lapset kasvoi ja alkoivat vaatia jokainen eri hippaa, tyot oli tehtava, huoledittava koulusta tulleista kotilaksyista
Ja kotitoista.. Seka lasten parista harrastuksesta, yms yms
-ei kiillakkaan enaa koti! Aika menee kaytannon juttuihin ja siihen hippaan! Sit pitais se parisuhdekkin muistaa!! Onneks lapset ja mies on ennen muuta meidan kotona! Eli ylimeneva nipotus siivouksesta unohdetaan.

Reina

Miten ihmiset on niin kärttyisiä nykyisin. Kaikesta vedetään herne nenään. Kirjoitus oli ihan hyvä. Sen sijaan, että pingotetaan kotona liikaa niin otetaan rennommin. Eiköhän se Hintikkakin siivoa kotonaan :). 

Ja se on totta, että monen äidin aika kuluu kaikkeen muuhun kuin lasten kanssa oloon. Se, että näistä kommenteista hiiltyy tarkoittaa yleensä huonoa omaatuntoa mikä alkaa soimaamaan. Jos tietää priorisoivansa asiat elämässä hyvin, niin näitä kirjoituksia osaa lukea tulistumatta. Helsingin välinpitämättömyys-kamppanjakin sai ihmiset hiiltymään. Tämä tarkoittaa vain sitä, että ihmiset kokivat syyllisyyttä asiasta. 

Omat prioriteetit näkyvät suoraan siitä, mihin aikansa käyttää. Tehkääpä testi: laittakaa viikon ajalta ylös joka päivä se, mitä teette ja miten pitkään. Sitten listaatte ajankäytön ja näette, mitkä asiat ovat elämässänne oikeasti tärkeitä. Ihminen käyttää aikaa siihen, mikä tuntuu itsestä tärkeältä. Näin se vaan menee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat