Kommentit (3)

Vierailija

Mjaa... voi ollakin mutta aikuisena sitä osaa arvostaa vanhemmissaan tämmöisiä asioita:

- puhu minulle kuin ihmiselle, arvosta mielipiteitäni ja kuuntele niitä, näe vaivaa argumentoidaksesi järkisyin sen sijaan, että ajattelisit, että "auktoriteettini rapautui, jos annan periksi". Keskustelu ja jopa väittely kehittää älyä ja lopgista perustelemisen kykyä, ja ilmaisee, että arvostat minua.
- rakasta minua, halaa ja nauti seurastani, äläkä vähän väliä ilmaise, miten rasittavaa lasten kanssa on olla ja kyörää meitä lapsia pois mummolaan tai muualle.
- lue minulle paljon ja harrasta kanssani kulttuuria ja liikuntaa. Minä en opi asioita tyhjästä, taitojen ja tietojen oppiminen on asia, jossa voit tehdä paljon arvokasta.
- anna minulle tilaa olla omanlaiseni ja kannusta minua siinä. Minusta ei tule sinua kuitenkaan, joten älä painosta!
- aseta minulle rajat ja ohjaa minua hyvään. Jos en osaa huomioida muita kodin peruina, se on kova koulu opetella aikuisena. Älä myöskään opeta minulle ennakkoluulojasi ja ahdasmielisyyttä, minun pitää pärjätä globaalissa ja monikulttuurisessa maailmassa, se on tulevaisuutta. Mutta opeta minut myös pitämään puoleni niin, ettei minua jokainen vastaantulija moppaa eteismatoksi. Tämä onnistuu parhaiten siten, että opetat minulle itsetuntoa ja toisten kunnioittamista. Kun oppii rajat sille, miten muita kohdellaan, osaa vaatia samaa myös itselleen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat