Kallein hutiostos, jonka olet tehnyt?
Itselläni viimeksi tällä viikolla henkilökohtainen juttu, 500 e. Yöunetkin meni, kun harmittaa niin vietävästi.
Kommentit (151)
Kuntosalijäsenyys. Olin juuri sitoutunut vuodeksi 79 euron kuukausimaksulla kun minulla alkoi ihan kauheat vatsakivut joille ei läytynyt selitystä. Myöhemmin diagnosoitiin endometrioosi joka leikattiinkin loppuvuodesta. Koitin kyllä lääkärintodistuksella irtisanoa jäsenyyden mutta meni niin hankalaksi että olen maksanut kiltisti. Vuosi on mennyt onneksi ensikuussa ja pääsen ko kuntosalista eroon.
Alan olla kunnossa että voisin urheilla mutta meni jotenkin maku siihen että irtisanoutuminen oli niin hankalaa sairauden vuoksi että ostin kotiin spinningpyörän alle satasella ja unohdan koko kuntosalin.
Kuntosalit on vihoviimeisiä iilimatoja, ei millään eroon. Varokaa!
Nappikuulokkeet 159€. Toisesta napista ei ole kuulunut pihaustakaan. Pitäisi kai viedä takuuseen kun jaksaa.
Ostettiin auto. Piti säilyttää arvo, olla luotettava jne. Ihan älyttömästi vikoja ja arvo laskenut todella todella paljon kun muissakin niitä vikoja on ja niitä on paljon markkinoilla. myytiin kun ei enää vaam jaksanut jatkuvaa korjausta. Käytännössä ollaan menetetty siitä 5 vuodessa 20 tuhatta euroa.
En ole varma, lasketaanko tätä; ostin 700 euron poikkihuilun neljä vuotta sitten, mutta en ole soittanut sitä vielä kertaakaan. Harrastin siis soittamista joitakin vuosia sitten, mutta kun tunnit loppuivat muuttaessani muualle, se jäi, sitten sain yllättäen eläkkeelle jääneeltä huilistilta tarjouksen tuosta huilusta (omani oli lähes sata vuotta vanha ja niin raskastekoinen, että olin jo pitkään suunnitellut ostavani uuden) että päätin ottaa tarjouksen vastaan. 1200 euron huilu hopeisella suukappaleella 700 eurolla! Vaan nyt se tosiaan on surullisesti yhä kantolaukussaan käyttämättömänä, mutta sitten kun minulla on varaa mennä taas huilutunneille, tuolle tulee käyttöä.
Kauheasti muita turhia ostoksia minulla ei ole, siis sellaisia yli 50 euron. Nyt keksin, ostin Grouponilta 110 euron hintaisen selluliittihoitokäynnin, joka oli niin kukkua että mietin hoidon jälkeen itkeäkö vai nauraa, mutta epätoivoisena ihmisenä oli pakko kokeilla tuotakin konstia.
Ehkä kalleimmaksi koen katsastusasemalla tehdyn kuntotarkastuksen, jonka maksoin vasta katsastetulle autolle, jota olin ostamassa. Tarkastaja oli vielä nainen, johon luulin voivani luottaa. Teetin tarkastuksen ostopaikkakunnan A-katsastusasemalla, tarkastaja ja auton myyjä keskusteli vähän väliä jotain ruotsiksi. Minä kyselin suomeksi ja kertoi paljon vähemmän. Lopuksi antoi ohjeeksi poistaa lisävalot, mutta kertoi auton kunnon olevan hyvä.
Reilun vuoden päästä käytin autoa oman paikkakunnan katsastusasemalla ja siellä katsastusmies selvitti mitä kaikkea vikaa siinä oli. Kaikki liittyi ennen myyntiä tehtyyn korjaukseen. Ne viat olisi pitänyt havaita varsinkin kalliihkossa kuntotarkastuksessa ja olen melko varma, että ne havaittiin. Eipä siinä käytännössä jäänyt vaihtoehtoja kuin ostaa uusi auto. Sinällään tappio kilometrikuluissa laskien oli pienehkö, kun kilometrejä sille autolle ehti kertyä paljon. Uusi auto oli ollut jo pidempään harkinnassa, mutta nopeutti sitä aikalailla.
Tuli mieleen, että seuraavalla kerralla jos ostan käytetyn, tarkastaja ei juttele varsinkaan teknisissä asioissa minulle vieraammalla kielellä myyjän kanssa kun itse maksan tarkistuksen. Enkä enää käytä autoa ostopaikkakunnan katsastusasemalla, koska katsastuskin lienee siellä suoritettu.
Otin asuntolainaan kiinteän koron 5v. sitten. Olen maksanut koko ajan 3,5% korkoa eikä eroon ole päässyt millään. Kalliiksi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla valittamaan n. 80e treenikengistä, jotka olivatkin hutiostos enkä kertaakaan ole käyttänyt. Näitä muiden kommentteja lukiessa alkaa tuntua, että aika vähällä oon kuitenkin päässyt :D
Joo no sama täällä, ois voinut jättää kommentin kirjoittamatta :D nimimerkki liian pienet converset
Kausikortti urheiluharrastukseen. Sairastellu koko talven ja liikuntakielto, joten 500 euroa meni sinne hupsista vaan. Oli viimeinen kerta kun sitoudun mihinkään tällaiseen, kertamaksuilla mennään.
500 euron käsintehdyt nahkaiset buutsit. Käytin pari kertaa. Liian tiukat (ilmeisesti kuuluukin olla, venyvät käytössä, mutta minä haluan mukavuutta).
Parin tonnin sohva.
Useampien satasten juhlamekot ja takit, joita en käyttänyt koskaan ja myin vaatekaappeja siivotessa sitten kirpparilla viidellä eurolla kappale :) Joku sai hyviä, ihania vaatteita ja se ajatus tuottaa minulle paljon enemmän iloa.
79 euron kengät. Tuntui hyvältä ostaessa, mutta ei ne olekaan. Puristaa. Olin vain niin monia jo kokeillut, että nuo tuntuivat kaupassa paremmalta, kotona eivät enää. Aletuote, jossa ei vikaa, joten ei voi palauttaakaan ja oikeastaan huomasin huonoksi vasta kun olin jonkun aikaa jo pitänyt. Onneksi ei tuon kalliimpaa. Verhot, jotka ei käykään vaikka olin mitannut, menee aika lähelle. Olin jättänyt kiinteän työtason ottamatta huomioon. Nuo siis teetetty, joten ei voi palauttaa. Ehkä ne seuraavaan asuntoon käy.
Ehkä aikoinaan n. 11000 mk maksanut ICL:n Mikromikko tietokone, prosessori hidas 386sx ja käyttis Windows 3.0, oli eka tietokoneni, joskus 92-93 ehkä.
Sinänsä tietokoneen ostos oli kyllä ihan hyvä juttu, mutta en tiennyt tietokoneista tuolloin mitään ja samalla rahalla olisi saanut varmasti huomattavasti paremman koneen! Tuo 11000mk oli paljon rahaa tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aikoinaan n. 11000 mk maksanut ICL:n Mikromikko tietokone, prosessori hidas 386sx ja käyttis Windows 3.0, oli eka tietokoneni, joskus 92-93 ehkä.
Sinänsä tietokoneen ostos oli kyllä ihan hyvä juttu, mutta en tiennyt tietokoneista tuolloin mitään ja samalla rahalla olisi saanut varmasti huomattavasti paremman koneen! Tuo 11000mk oli paljon rahaa tuolloin.
Olihan se 11k paljon rahaa 90-luvulla. Minä ostin -96 sohvan, joka maksoi 12 700 markkaa. Ostos ei ollut huti, vaan istun tuolla sohvalla parhaillaankin. Uudelleenverhous olisi jo varmasti ajankohtainen, mutta muuten massiivipuurunkoinen kotimainen sohvani on edelleen varsin käyttökelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti et olisi parempaa tuolla hinnalla saanut, tuohon aikaan kaikki koneet olivat noissa hinnoissa. 14 vuoden katumuksen aika on siis ohi ja voit hengähtää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti et olisi parempaa tuolla hinnalla saanut, tuohon aikaan kaikki koneet olivat noissa hinnoissa. 14 vuoden katumuksen aika on siis ohi ja voit hengähtää. :)
Tarkoitat vamaan 24 vuoden katumuksen aika? :)
Vierailija kirjoitti:
En edes osaa laskea, kuinka paljon näitä on. Lähes poikkeuksetta kun siivoan kaappejani, törmään kenkiin, paitoihin, farkkuihin tai takkeihin, joita olen pitänyt ehkä yhden kerran, jos sitäkään. Puhumattakaan pipoista, hatuista, huiveista, aurinkolaseista ja muista asusteista. Suurin osa on toki hankittu alennusmyynneistä, "pakko ostaa, kun saa niin halvalla" -mentaliteetilla. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että kaapeistani alkaa löytyä sopiva asukokonaisuus melkenpä mihin tahansa tarpeeseen. Kun vaan olisi edes tilaisuuksia, joihin voisi hyödyntää tätä mahdollisuutta.
Työkaveri kysyi joskus: missä niitä käytät, kun puhuttiin vaatteista. Aina on löytynyt käyttöä joka ikiselle rytkylle.
2 e maksava karkkipussi.Ostin joskus teininä. Kadun.
Eipä tuu mieleen kuin polkupyörä sellainen jossa miljoona eri vaihdetta. Ihan paska ajettava ja ihme rempula. En edes kehdannut laittaa jälleenmyyntiin kun oli vaan niin huono.
pt-setti, 1200e. Tulin vihdoin raskaaksi ostettuani sen jo. Hemppa tippui 90, oksensin neljä kuukautta, epäiltiin reumaa ym. Sain silti maksaa koko summan, uskomatonta, että kuntosalille pitää hommata lääkärinlausuntoja jne. Ikinä en enää mene ko salille. Varokaa noita isoja ketjuja.