Kallein hutiostos, jonka olet tehnyt?
Itselläni viimeksi tällä viikolla henkilökohtainen juttu, 500 e. Yöunetkin meni, kun harmittaa niin vietävästi.
Kommentit (151)
Setti ortopedisia tuotteita. Selän extensiokaari, niskakaari, hierontatyyny ja vesityyny yhteishintaan 990e. Ainoa jota olen käyttänyt (enkä luovu) on vesityyny. Tuo olisi irronnut hintaan 99e :P
Vuoden kuntosalijäsenyys... :D En käynyt kertaakaan, sillä vuodesta tulikin liian uuvuttava ja tapahtumarikas sellaiselle elämänmuutosremontille. Kaiken lisäksi sain noin kuukausi myöhemmin työpaikan, jossa olisi ollut oma sali.
300 euron nahkasaappaat. Kaksi kertaa käytin, ei vaan olleet hyvät.
300-400 euroa muistaakseni. Tekninen vimpain, jota en ole käyttänyt. Saatan silti vielä käyttää, joten ehkä vain puoliksi huti.
Harkitsen yleensä ostoksiani pitkään, joten aika vähän tulee tehtyä hutiostoksia, eikä isoissa asioissa. Tässä kuitenkin muutama asia, jotka tulevat mieleen hutiostoksina.
Farkkutakki
Ostin nuorena farkkutakin, koska kavereillanikin oli. Huomasin kuitenkin nopeasti, että en pidä yhtään siitä miltä näytän tuossa takissa ja se oli mielestäni junttimainen. Kaappiin jäi käyttämättömänä.
Maastokengät
Todella hyvät kengät, joita kokeilin pitkään. Kuitenkin vasta maastossa alamäkeen kävellessäni huomasin, että olisi saanut olla puoli numeroa isommat. Myöskin villasukan kanssa puristi turhan paljon. Tämä häiritsi itseäni todella pitkään, vaikka kengät eivät maksanut kuin satasen.
Näytönohjain
Tietokoneeni näytönohjain, jonka piti olla todella hyvä hintaansa nähden. Jälkikäteen paljastui, että valmistaja on valehdellut tiedoissa, eikä se ole yhtä hyvä kuin väitettiin. Jotkut ovat nostaneet oikeusjutun firmaa vastaan, mutta eipä se mihinkään tunnu etenevän. Tuotteella hintaa muistaakseni 400-500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oma ostokseni, mutta mies on käyttänyt varmaan tuhansia euroja kerätessään baarikaappiinsa kaikki mahdolliset kalliit viskit, konjakit ja muut viinat. Kaappi on sellainen isohkon kirjahyllyn kokoinen ja alahyllyjä myöten täynnä erilaisia pulloja, jotka on rahdattu Alkosta ja taxfree-myymälöistä ties mistä. Kaiken lisäksi mies ei edes itse ole mitenkään viinaan menevää tyyppiä, vaan on käytännössä lähes absolutisti, ja tuo viinahylly on meillä lähinnä miesten kavereille elvistelyä varten.
Vaikka viskit eivät varsinaisesti pilaannu, niin maku muuttuu jos niitä pitkään pullossa säilyttää. Etenkin jos pullossa on jäljellä vähemmän kuin puolet. Ei siis kannattaisi olla avattuna montaa yhtäaikaa.
Imurin kiertävältä imurikauppiaalta. Olin silloin lasten kanssa kotona ja niin seuran puutteessa,että imurikauppiaskin kävi juttuseuraksi. Tuloksena silloin 6000markan imuri. Euroissa siis 1000e. Pussit tuli tietyn väliajoin postissa ja maksoivat maltaita. Imuri hajosi parissa vuodessa ja pussien tulokin loppui ihan itsestään, eli imurit eivät varmaan kestäneet kauenppaa ja tiesivät että sinnekään ei enää kannata pusseja lähettää kun imurin ostosta pari vuotta. Vieläkin harmittaa paska kaupat:(
Haapaikka kirkko ja häätavaroita, 1100e. Mies perui häät.
Muuten lähinnä kenkiä ja vaatteita jotka olleet huonoja käytössä tai muutamat housut jotka nykyään liian isoja.
Aika vähän on tullut huteja. Opiskeluaikana tuli vuosien traumat siitä, että ostin kalliin takkikankaan, josta minun piti ommella takki. Valitsin kuitenkin liian haastavan mallin ja taskuista tuli epäsiistit. En saanut takkia koskaan valmiiksi ja tuo kangas kummitteli pitkään. Näin jälkikäteen ajateltuna mitätön asia, mutta silloin raha oli tosi tiukilla ja mitään halpisvaateketjuja ei ollut vielä Suomessa. Tuon tapahtuman jälkeen en ole ommellut enää mitään vaatteita, ainoastaan verhoja :).
Nykyisin voi palauttaa lähes kaikki ostokset. Huteja on hankala tehdä, paitsi tietysti asuntokaupoissa ja autokaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo.
Sama
250 euroa avoimeen yliopistoon eräistä 15 ov perusopinnoista.. en viitsinyt tehdä niitä kuin pari opintoviikkoa! Eli rahaa olisi mennyt tuhon määrään muutama kymppi..
Muutamia satoja euroja kuussa menee huteihin. Hällä väliä, rapatessa roiskuu ja isi maksaa :)
mammanpoika kirjoitti:
En viiti edes kertoa, mutta maksoi jotain 800euroa ja painaa ihan vitusti. Enkä nyt edes pääse siitä enää eroon mitenkään.
Nettivaimo ulkomailta?
Joskus nuorempana juuri opiskelulukituutuksen jälkeen palkansaajaksi päässeensä tuli kierreltyä kauppoja ja osteteltua esim. Juhlavaatteita joita ei ole koskaan tullut käytetyksi. Ilmeisesti ihan vaan siitä ilosta että vihdoinkin oli rahaa.
Nykyisin en huvikseni shoppaile, mutta jostain outletista saatan napata lapselle kassillisen vaatteita vaikka vähempikin olisi riittänyt, eli jäävät pieniksi aika vähällä käytöllä. Oikeastaan sama omissa vaatteissakin, tarviin esim kengät ja tilaan jostain nettialesta sit kolmet kun on hyvä tarjous...
Asuntolainaan korkokatto 5000€..ei oo korot nousseet yhtään sen voimassaoloaikana..
Yliopistotutkinto ulkomailla. En ole laskenut tarkkaa hintaa euroissa, mutta kymppitonneissa liikutaan siihen tulisi lisätä myös muut kulut tuolta ajalta.
Omakotitalo täälläkin. Myydessä hyvä kun kuittasi jäljellä olleen lainan. Tappiota tuli n. 25000e. Olen kuitenkin onnellinen että siitä on nyt päästy eroon.
Muitakin huteja on vaikka millä mitalla, mutta tuo varmasti suurin. Ei ole omakotitaloasujaksi minusta.
Aika hurjaa, en keksi äkkiseltään yhtään tosi kallista ja harmittamaan jäänyttä hutiostosta. Mun hudit on sitä luokkaa, että tilasin netistä puoli numeroa liian pienet lenkkarit enkä viitsinyt enää palauttaa, kun olin niillä kerran lenkkeillyt ja hommannut rakot kantapäihin. Hintaa tossuilla oli ehkä 40 euroa.
Oon aika tarkan euron ihminen ja ostan vain sellaista, mitä käytän ja tartten tai ainakaan en törsää omaisuuksia johonkin juhlamekkoon tai stilettikorkkareihin, joita en kuitenkaan käytä. Toki kaapissa on vaatteita, joita en pidä, eiköhän lähes kaikilla naisilla ole. Mulla niissä ei vain ole omaisuus kiinni.
Kai te isosti hutiostaneet sentään jaksatte myydä tavaroitanne ja vaatteitanne eteenpäin? Mikään ei oo turhempaa kuin säilöä rahanarvoista kamaa omissa nurkissaan tiellä ja turhanpanttina.
Lähes tonnin hienot, laadukkaat lastenvaunut. Käytetty ulkona melkein kolmen vuoden aikana ulkona ehkä parikymmentä kertaa. Turhan raskastekoiset, eivätkä mahdu autoon. Sen sijaan "varalle" ostetut n. 100 € matkarattaita on käytetty todella ahkerasti, alkavat kulua pian puhki mutta ovat olleet hintansa väärti.
Ylipäänsä vauvaa varten tehdyistä hankinnoista osa on osoittautunut täysin turhiksi.
Ei ole oma ostokseni, mutta mies on käyttänyt varmaan tuhansia euroja kerätessään baarikaappiinsa kaikki mahdolliset kalliit viskit, konjakit ja muut viinat. Kaappi on sellainen isohkon kirjahyllyn kokoinen ja alahyllyjä myöten täynnä erilaisia pulloja, jotka on rahdattu Alkosta ja taxfree-myymälöistä ties mistä. Kaiken lisäksi mies ei edes itse ole mitenkään viinaan menevää tyyppiä, vaan on käytännössä lähes absolutisti, ja tuo viinahylly on meillä lähinnä miesten kavereille elvistelyä varten.