Kallein hutiostos, jonka olet tehnyt?
Itselläni viimeksi tällä viikolla henkilökohtainen juttu, 500 e. Yöunetkin meni, kun harmittaa niin vietävästi.
Kommentit (151)
Ostin kerran n. 400€ maksavan laukun, jota kuolasin pitkään. En kuitenkaan aluksi raaskinut millään ostaa, mutta joka kerta kun olin lähdössä vaikka illanviettoon, ajattelin, että voi kun olisi nyt se laukku! No mä sain melko pian joululahjaksi mieheltäni 100€ lahjakortin tuota laukkua varten ja menin tietty oitis ostamaan sen. Käytin pari kertaa, kunnes tajusin, että laukku on ehkä vähän epäkäytännöllisen kokoinen. Se ei ollut iso eikä pieni, vaan sellainen kumma välimuoto :D tuolla se nyt on pölypussissaan vaatehuoneen hyllyllä. Nätti on, mutta ei vaan tule käytettyä. Ehkä joskus sitten... Vähän harmittaa, vaikka tuo summa nyt ei ole mikään päätä huimaavin. Ehkä tosta sais puolet takas jos myis.
Toinen tarina:
Kun muutin ekaan omaan kotiin, makkariin täytyi saada sellanen hieno (mauton) peilipöytä/kampauspöytä, jota lähdettiin sitten isäni kanssa Ikeasta hakemaan. Pöytä maksoi muistaakseni 200€ pintaan ja silloiselle opiskelevalle osa-aikatyöntekijälle se oli iso raha. Tuotiin pöytä kotiini ja isäni kokosi sen. Siinä se sitten tönötti makkarissa seinää vasten ja se oli minusta ihan kamala... :D Siihen se jäi ja seurasi mua mukanani näihin päiviin saakka. Myin pöydän pari kk sitten muuton alta pois. Nykyään ilmeisesti tosi suosittuja, koska sain pöydästä hyvän hinnan ja ottajia oli paljon.
Nämä hutiostokset ovat jääneet mieleen, vaikka eivät ole olleet mitään erityisen kalliita, mutta ärsyttäneet eniten. Ohan noita turhuuksia ja turhan kalliita juttuja tullu osteltua pitkin elämää. Heh :D
Mä pyrin miettimään tarkasti ostoksiani, sitä tarkemmin, mitä kalliimmasta tuotteesta on kyse, eli kauheasti huteja ei tule.
Yksi 70e mekko on; onhan se nätti, ja pitkään himoitsin, mutta niin pirun tukala ja epämukava, että ei sitä tule käytettyä.
Parit noin 100€ kengät; kauniit kuin mitkä, mutta niin kauhean kivuliaat, että olen kumpiakin käyttänyt vissiin kerran.
Vierailija kirjoitti:
450e Wacomin piirtopöytä, jota en ole käyttänyt kuuteen vuoteen kertaakaan.
Myy meikeläiselle, maksan satasen.
Vierailija kirjoitti:
Auto (18 000 €). On ollut niin vähällä käytöllä, että halvempi olisi ajella taksilla.
Itsekin ajattelin 16 000€:n autoa virheostoksena vähäisen käytön vuoksi, mutta kyllä tuolla on päässyt ja pääsee täältä vähän syrjemmältä paikkoihin juuri silloin kun itse haluaa -> ei varsinainen virheostos. 600€ kello jota en koskaan ole pitänyt, kun on luonnossa niin ruma. Netin kuvassa näytti hyvältä.
En edes osaa laskea, kuinka paljon näitä on. Lähes poikkeuksetta kun siivoan kaappejani, törmään kenkiin, paitoihin, farkkuihin tai takkeihin, joita olen pitänyt ehkä yhden kerran, jos sitäkään. Puhumattakaan pipoista, hatuista, huiveista, aurinkolaseista ja muista asusteista. Suurin osa on toki hankittu alennusmyynneistä, "pakko ostaa, kun saa niin halvalla" -mentaliteetilla. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että kaapeistani alkaa löytyä sopiva asukokonaisuus melkenpä mihin tahansa tarpeeseen. Kun vaan olisi edes tilaisuuksia, joihin voisi hyödyntää tätä mahdollisuutta.
Neljästä IVF hoidosta (noin 3000 e kappale) on tullut huti. Onnistumisiakin on :)
Yhden matkan aikoinaan peruin ja jouduin maksamaan pari sataa euroa. Olin laskenut lomat vähän väärin :(
Useampia 50-100 euron vaate riippuu käyttämättömänä kaapissa.
Muutamat kerran käytetyt 100 euron juhlakengät jäi pieniksi raskauden myötä.
Lapselle ostin alesta130 eurolla talvihaalarin ja en raaskinut antaa hänen käyttää sitä kun sain ihan pätevän käytetyn 20 eurolla. Tästä varmasti saa omat pois.
Jos on muita niin onneksi on unohtunut :D
Vierailija kirjoitti:
Neljästä IVF hoidosta (noin 3000 e kappale) on tullut huti. Onnistumisiakin on :)
Yhden matkan aikoinaan peruin ja jouduin maksamaan pari sataa euroa. Olin laskenut lomat vähän väärin :(
Useampia 50-100 euron vaate riippuu käyttämättömänä kaapissa.
Muutamat kerran käytetyt 100 euron juhlakengät jäi pieniksi raskauden myötä.
Lapselle ostin alesta130 eurolla talvihaalarin ja en raaskinut antaa hänen käyttää sitä kun sain ihan pätevän käytetyn 20 eurolla. Tästä varmasti saa omat pois.
Jos on muita niin onneksi on unohtunut :D
Hee, kiva muistutus, matkan peruuttaminen maksoi myös useamman satasen viime syksynä :(. Ja vaateostoksista tullee vuosien saatossa myös tuhansia :(.
Mua pienituloisena harmittaa jo converset, jotka maksaa n.60€. Ostin liian pienet (!!!). Mulla on kyllä pieni jalka ja noissa menee koot jotenkin oudosti, mutta ilmeisesti ostin tyhmyyksissäni pienimmät mitä jalkaan menee :D sinnittelin yhden syksyn niitä käyttäen.
Monen sadan euron ultrahieno satulamallinen työtuoli, jonka piti ratkaista selkäongelmat. Ehkä se selälle olisikin hyvä, mutta siinä on todella epämukava istua ja polvet ja lonkat kipeytyvät, joten on jäänyt hyvin vähälle käytölle.
Juurihoidettavan hampaan korjaus. Olisi kannattanut poistaa samantien eikä tehdä edes juurihoitoa. Hajosi kahdessa vuodessa. Taisi kertyä 500€ kaikkiaan ja sitten kivut vielä päälle.
Meinasin tulla valittamaan n. 80e treenikengistä, jotka olivatkin hutiostos enkä kertaakaan ole käyttänyt. Näitä muiden kommentteja lukiessa alkaa tuntua, että aika vähällä oon kuitenkin päässyt :D
Lähes käyttämättömiä tiukkoja farkkuja löytyy vaikka kuinka monia. Suurin osa melko kalliita merkkifarkkuja. Samoin vartalonmyötäisiä slim-fit -paitoja ja takkeja löytyy kasapäin. Tiukat vaatteet näyttävät tosi hyviltä sovituskopissa, mutta tosielämässä en sitten kuitenkaan viitsi pitää niitä, koska ovat päällä niin epämukavia, vaan kuljen iät ja ajat lähinnä samoissa löysemmissä kuteissa. Sitten katselen kaupungilla kadehtien omasta mielestäni tosi tyylikkäästi pukeutuneitä ihmisiä, ja tajuan aika usein, että mullahan olis muuten itsellänikin kotona ihan samanlaisia vaatteita, kunhan vaan viitsisin joskus pitää niitä.
Juoksumatto :D onneks sain palautettua
Ikävuosina 20-30v olin kova ostelemaan itselleni vaatteita.. monia en käyttänyt ollenkaan tai pari kertaa. Näihin on palanut monia monia tonneja ..nyt ne makaa tuolla varastossa varmaan 7:ssä jätesäkissä enkä jaksa edes myydä niitä...
Nykyään ostan vain vaatteita oikeasti tarvitsen, joita voin alkaa käyttää heti ja jotka sopivat jo olemassaolevaan garderoobiini. [/quote]
- Olen opetellut saman. Rahaa ei mene hukkaan ja kaikki tulee tarpeeseen. Sen myötä on myös varaa hankkia huomattavasti laadukkaampia vaatteita ja kenkiä kaiken lisäksi. Win-Win tilanne : D
Yksityinen eläkevakuutus, johon meni noin 6000 euroa joskus yli 10 vuotta sitten. Siellähän ne rahat ovat hyvässä jemmassa ja toivotaan vain, etteivät kulut syö ihan koko pääomaan, jotta saisin edes jotain takaisin 20 vuoden kuluttua. Jos jään työttömäksi, niin sitten ehkä voin saada rahat aiemmin takaisin.
Omakotitalo.