Kallein hutiostos, jonka olet tehnyt?
Itselläni viimeksi tällä viikolla henkilökohtainen juttu, 500 e. Yöunetkin meni, kun harmittaa niin vietävästi.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Kvikin keittiö.
Oliko huono mielestäsi?
Nahkatakki. Yli 500€. Mittatilauksena teetetty, mutta en pitänyt siitä. Mielenhäiriö
450e Wacomin piirtopöytä, jota en ole käyttänyt kuuteen vuoteen kertaakaan.
Antiikkinen seinäkaappi (500 €) rakenteilla olevaan uuteen kotiimme, ihan antiikkiliikkeestä. Liikkeessä kokeiltaessa laatikot toimivat ja kaikki näytti hyvältä. No, raksa-ajan, ehkä n. 3-4 kk, kaappi seisoi vanhempieni autotallissa ja sillä aikaa jotain tapahtui. Kun kaappi sitten tuotiin meille, ei yksikään sen noin 16 pienestä laatikosta enää auennut ja takaseinä oli niin haperoa, ettei kaappia enää voinut ajatellakaan ripustettavaksi seinälle, kuten olin ajatellut. Ei auttanut minkäänlaiset kuivatusoperaatiot sun muut. Tuolla se nyt seisoo meidän varastossa, kun en tiedä, mitä sille pitäisi tehdä. Ehkä joskus, kun tämä häpeä laantuu, teen siitä jonkun pikku projektin ja kiskon ne laatikot vaikka väkivalloin irti. Aina kun yritän lähestyä antiikki- ja vanhan tavaran liikkeitä, mies muistuttaa kyseisestä hutiostoksesta ja suunta vaihtuu...
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä:
- Ajokortti aikuisena, melkein kolme tonnia paloi, en tarvitsekaan ajokorttia enkä oikeastaan halua ajaa. Eipä tosin ole varaakaan autoon enää, olisi vain kannattanut odottaa vähä pidempään ja antaa tilanteen selvitä ajan myötä. Olisi säästynyt rahaa, josta olisi voinut maksaa vaikka vähän paremman työmatkapyörän.
-Ostomaniassa ostettuja merkkivaatteita, mm. pikkumekkoja, joita en tule koskaan käyttämään missään. En kuitenkaan halua myydä ihan pilkkahintaan tai antaa ilmaiseksi jollekin, joka ei osaa arvostaa (vähän erikoisempia) merkkejä, joten hautaan ne vintille säilytyslaatikkoon typeryyteni muistomerkiksi ja toivon että vaikka tyttäreni niistä joskus pitäisi.
-Hillittömän korkeat korkkarit, en käytä korkkareita koskaan. En käyttänyt näitäkään.
-Sonia Rykiel for H&M- alusvaatteita säkillinen. Olivat muuten nopeasti alessa verkkokaupassa, toki kun olin ensin ostanut myymälästä täyteen hintaan omani. Eipä tullut seksipöksyjä käytettyä, just silppusin osan tekstiilijätteeseen, kun vetoketjujen ja muiden kierrätyskelpoisuudesta en osaa sanoa. En ole se ajatusteni aistillinen ranskatar, joka käyttää arkipuvustonsa alla satiinisia sukkanauhaliivejä :D
-Cliniquen täydellinen ihonhoitosetti. En ole koskaan saanut mistään kosmetiikasta oireita, nyt meni naama näppylöille ja kalliihkot putelit kavereille.
Miks et myynyt näitä hutiostoksia? Nämä on kaikki sellaisia tod.näk. joista voisi vielä saada edes osan rahasta takaisin. Ja kyllä, ihmiset ostavat myös alusvaatteita.
Ostin 11000€ flyygelin, aikomuksenani toteuttaa lapsuuden haave ja oppia soittamaan. No en oppinut. Kotiopettajia on käynyt ja opin soittamaan jotenkuten yhdellä kädellä mutta sitten kun pitäisi alkaa käyttämään toista kättä niin ei tuu kevättä. Mun kädet eivät vaan suostu toimimaan eri rytmeissä.
Odd Mollyn vaatteita, esim. pitsireunaisia aluspaitoja ja paitapuseroita, jollain 450 eurolla. (Tilasin ulkomaisesta nettikaupasta). Vaatteet olivat aika kovassa alennuksessa ja jotenkin siitä alesta sokaistuneena ostin. Minulla oli pari Odd Mollyn villakangas/kashmir-takkia entuudestaan joista pidin kovasti ja ajattelin jotenkin, että nuo alevaatteetkin olisi kivat. Ne jäivät kuitenkin käyttämättä kun tajusin ettei ole mun tyyliä ja pitäisi ihan erikseen ostaa vaatteita jotka mätsäisi noiden kanssa. Parin vuoden päästä myin ne edelleen ja sain omani pois.
Minulla on muutenkin ollut tendenssinä ostaa kaikenlaisia vaatteita ajatuksella, että tämäpä on kivan näköinen ja tätä voin joskus jossain käyttää, tätä käytän sitten kun olen laihtunut 5 kg etc. Vaatteet on sitten kuitenkin jääneet käyttämättöminä kaappiin. Onneksi olen saanut ne myytyä lähes aina eteenpäin ja useimmiten vähintään sillä hinnalla mitä itse maksoin. (Ostin ja ostan vaatteeni edelleen aleista ja ulkomaisista nettikaupoista on tullut tehtyä kunnon löytöjä, esim. 180 euron kengät 50 eurolla, 150 euron takki 40 eurolla jne. Eli aika halvalla tullut hankittua). Jossain kohtaa paloi kuitenkin hermo tuohon ja ryhdistäydyin, sekä tyhjensin vaatekaappini ja lajittelin kaiken sisällön kolmeen kasaan: säilytettäviin vaatteisiin, myytäviin vaatteisiin ja hyväntekeväisyyteen menevään vaatteisiin. Hyväntekeväisyyteen lähti joku 5 muovikassilllista vaatetta, myyntiin meni mm. 10 käyttämätöntä takkia... Nykyään ostan vain vaatteita oikeasti tarvitsen, joita voin alkaa käyttää heti ja jotka sopivat jo olemassaolevaan garderoobiini.
1000e moposkootteri, jolla ajoin kahdesti :(
Tämä nyt ei sinänsä ollut minun, mutta minulle ostettu. Muutin nopeasti miehen perässä maata seurustelumme alettua ja emme rehellisesti todellakaan tunteneet toisiamme kunnolla. Mies osti minulle muuttoa varten Louis Vuittonin luggage-setin... Siinä on ilmeisesti usean kymmenen tuhannen dollarin edestä LV-nimikoitua nahkaa. Jee. Käytän collegeita ja tennareita, ei ihan kamalasti enemmän hutiin olisi voinut mennä. No, se on melkein käyttämättömänä vaatehuoneessa, että ehkä sen arvo kasvaa?
Minun itse ostamani kallein hutiostos oli $3.000 iMac. Kannoin sen sitten ensimmäisen tilaisuuden tullen suoraan erään hyväntekeväisyysyhdistyksen toimistoon :D Minusta ei ole istumaan koneella yhdessä huoneessa, vaan olen enemmän kannettavan ystävä.
Purentakisko, olikohan jotain 200-300€? (Tästä on yli 10v, en enää muista...) Tarkoitus oli suojata hampaani öiseltä leukojen puremiselta ja stressin pahimmilleen yltyessä narskuttelulta. Mitä vielä, heräsin aina kiskon käytön jälkeen sellaiseen leukalihasten särkyyn, että itsku meinasi tulla kun suuta yritti avata! Eli se perhanan ylikallis muovinpala vain pahensi bruksismiani, joten käyttämättä lopultan jäi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustussuunnittelija, jonka suunnitelmia ei lopulta toteutettu. Lasku taisi olla jotain 4000 e.
Siis mitä? Mitä tää suunnittelija suunnitteli?
Meillä koko talon (n. 250 neliötä) suunnittelu tapeteista, matoista ja huonekaluista lähtien maksoi joitakin satasia, ei varmaan edes viittä.
Ei se ole hölmö joka pyytää...
Satasia? :O Tuliko valaistussuunnitelma samaan hintaan? Meillä maksoi 263m2 asunnon sisustussuunnitelma ja valaistussuunnitelma melkein $10.000.
Tilasin Italiasta kengät (300 euroa), mutta olivat hieman liian pienet ja unohdin palauttaa ne.
En voi sanoa että olisin ostanut mitään kallista ja sitten olisin katunut. enemmänkin on ollut toisinpäin, olen ostanut halvan tuotteen pihinä ja se on osoittautunut täysin p....ksi, joten näitä halpoja ja huonoja kun on ostanut, niin niistä on tullut taloudellista tappiota... Arvokkaan tavaran voi aina myydä.. käytettyä halpaa ei osta kukaan.
Sen verran tuli mieleen että taannoinen islannin matka oli täysin... kauniisti sanottuna, pieleen mennyt, josta jäi paha maku (sattui kaikkea erityisen ikävää)
En viiti edes kertoa, mutta maksoi jotain 800euroa ja painaa ihan vitusti. Enkä nyt edes pääse siitä enää eroon mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustussuunnittelija, jonka suunnitelmia ei lopulta toteutettu. Lasku taisi olla jotain 4000 e.
Siis mitä? Mitä tää suunnittelija suunnitteli?
Meillä koko talon (n. 250 neliötä) suunnittelu tapeteista, matoista ja huonekaluista lähtien maksoi joitakin satasia, ei varmaan edes viittä.
Ei se ole hölmö joka pyytää...
Ehkä oli kaveri joka teki suunnittelun. Tai tuli kaupanpäälle liikkeestä ostojen mukaan.
Ammattitaitoisen lasku on aina vähintään tonni.
Soutulaite 170 e, ei käytetty, vain kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Purentakisko, olikohan jotain 200-300€? (Tästä on yli 10v, en enää muista...) Tarkoitus oli suojata hampaani öiseltä leukojen puremiselta ja stressin pahimmilleen yltyessä narskuttelulta. Mitä vielä, heräsin aina kiskon käytön jälkeen sellaiseen leukalihasten särkyyn, että itsku meinasi tulla kun suuta yritti avata! Eli se perhanan ylikallis muovinpala vain pahensi bruksismiani, joten käyttämättä lopultan jäi :(
Harmi :(. Kauanko ehdit kiskoa kokeilla? Itselläni meni noin kuukauden verran alussa, kunnes kivut laantuivat. Kisko korjaa samalla yleensä hiukan purentaa ja tuntuu sen vuoksi alussa kivuliaalta.
Nyt esim. olin käyttämättä pari vuotta ja päänsärkyjen alettua kaivoin kiskon esiin. Purenta oli jo tässä välillä muuttunut ilman kiskoa ja viikon verran sattui osaan hampaista. Viikon jälkeen taas kiskoa ei huomannutkaan (ja päänsärytkin hellittivät). ap
Kaksi nojatuolia, kappalehinta noin 6000€.