Tarjotaanko nykyään työttömille töitä päntiönään?
Kun itse takavuosina olin työtön, muutaman vuoden yhteensä, pätkissä. Sain tasan kaksi työtarjousta. Molemmat olivat tukitöitä valtion virastossa. Molemmilla kerroilla sen paikan sain, ja molemmilla kerroilla tulotasoni nousi pari sataa, vaikka olin vielä ansiosidonnaisella. Kyllä, siihen aikaan saattoi päästä tukitöihin myös ansiosidonnaiselta, viiden kuukauden työttömyysaika oli minimi. Kyllä niitä töitä piti itse hakea ja paljon.
Kommentit (7)
No vuoden aikana ei tullut yhtään "työtarjousta".
Siitä vaan tuli mieleen, kun puhutaan niin paljon tarjotusta työstä. Epäilen, ettei ongelma ole edelleenkään tarjotusta työstä kieltäytyminen, koska ei niitä tarjouksia pahemmin tule, vaan se, ettei töihin helpolla työtön-statuksella pääse. ap.
6 kk, ei ainuttakaan yhteydenottoa työkkäristä, saati jotain työtarjouksia (=kehotus hakea osoitettua paikkaa). Itse olen kyllä hakenut sitäkin enemmän.
Kyllä niitä jonkin verran tarjotaan, mut ei ne nykyään ole enää tommosia paikkoja. Kyseessä on siis joku tavallinen työpaikka, jota te-toimisto tarjoaa kahdelle kymmenelle asiakkaalle. Siinä sitä tarjottua paikkaa haetaan 200 muun normaalin hakijan seassa. Se on kato semmonen se tarjous.
Kyllä ,itse olen päntiöröissä lähes jatkuvasti. Ne ovat mukavia.