Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (6)

Vierailija

Kuulun itse siihen ryhmään joka vielä sata vuotta sitten olisi kuollut synnytykseen. Voimaannuttavaa luomusynnytystään mainostavat voisivat muistaa, että heillä on ollut myös onnea matkassa. Kaikille sitä luksusta ei suoda. Joskus riittää, että sekä äiti ja lapsi selviävät hengissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse siihen ryhmään joka vielä sata vuotta sitten olisi kuollut synnytykseen. Voimaannuttavaa luomusynnytystään mainostavat voisivat muistaa, että heillä on ollut myös onnea matkassa. Kaikille sitä luksusta ei suoda. Joskus riittää, että sekä äiti ja lapsi selviävät hengissä.

Mun mielestä aika kyyninen kommentti. Asioita ei voi oikein verrata. Nykyäänkin monissa maissa naisia kuolee todella paljon synnytyksiin. Mun ensimmäinen synnytys oli todella karmea kokemus, ja olisinpa voinut siihen kuollakin, jos en olisi ollut sairaalassa, samoin lapsi. Siksi olinkin erityisen onnellinen siitä, että seuraava synnytys oli voimaannuttava luomusynnytys.

Vierailija

Nuo "voimaannuttavat" synnytykset ovat ihan ok kunhan niitä ei aleta tuputtamaan niin että äidit, jotka joutuvat turvautumaan lääketieteen apuun kokevat jotenkin epäonnistuneensa. Miksi lehden kuvissa ei saisi näkyä sairaalan laitteita? Tai miksi ei saisi puhua kivunlievityksestä? Useimmille ne takaavat turvallisemman ja siedettävän synnytyksen joskaan ei mitään orgastista huippuelämystä. En koskaan lähtisi neuvomaan ketään synnyttämään kotona ammeessa, koska tiedän miten asiat voivat mennä nopeasti pieleen.

Vierailija

Voimaannuttava synnytys on so last season.
Itse olen menossa voimaannuttavaan sydänleikkaukseen luomuna ja ilman lääkkeitä!

Vierailija

Mä en oikeastaan edes ymmärrä mitä "voimaannuttava" tarkoittaa.

Mulla on kaksi helppoa synnytystä takana ja halusin kaikki mahdolliset kivunlievitykset. Esikoisesta sainkin, mutta kuopus tuli niin vauhdilla, että koko homma meni pelkän ilokaasun voimalla.

Joo, olihan kuopus virkeämpi syntyessään kuin esikoinen, mutta en mä mitään voimaantunut. Olin ja olen vain tyytyväinen, että selvittiin hengissä :)

Kahden äiti

Ensimmäinen lapsi epiduraalilla, toinen ilman mitään kivunlievitystä (synnytin toisen ulkomailla eikä mitään kivulievitystä saatu).
Molemmat lapset voi mainiosti syntyessään ja nyt, mutta toinen synnytys aivan älyttömän kivulias, en enää ikinä haluaisi kokea.
Jokainen synnyttää kuin parhaaksi näkee, ja kokemuksiakin on kiva lukea, mutta kennellekään ei saisi tyrkyttää tietynlaista synnytystapaa.
Tärkeintä on lapsen ja äidin hyvinvointi.
Tapa jolla synnytyät ei tee sinusta yhtään vahvempaa tai heikkompaa kuin toista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat