Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Te, joilla on PT, kertokaa, millaisia tapaamisenne ovat.
Kuinka usein tapaatte? Kuinka pitkiä tapaamisenne on ja mitä niihin sisältyy?
Minulla oli PT "kokemukset" Jutta ja superdieetit ja muiden tälläisten ohjelmien varassa ja siksi pudotus on ollut tosi korkealta nyt on PTn kanssa tavattu.
En halua kertoa sen kummemmin ettei minua tunnisteta, mutta kertokaa te omista kokemuksistanne että on mihin verrata :).

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Hiukan aiheen vierestä, minulla ei ole tällä hetkellä varsinaista koulutettua PT:tä vaan salijäsenyyteen kuuluvia ohjelman päivityksiä. Niitä tekee henkilökuntaan kuuluva työntekijä, en edes tiedä hänen koulutustaan. Olen silti luottanut työntekijään enemmän kuin omaan maalaisuuteeni.

Hän ei ihan selvästi osaa ottaa huomioon ikääni, erityiskysymyksiä terveyden suhteen eikä suhteuttaa treeniä kuntotasooni. Se on ruvennut aiheuttamaan jopa sellaisia ongelmia, että olen joutunut turvautumaan lääkärin. On pakko kai alkaa maksaa kalliisti ammattitaitoisemmasta ohjaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä en halunnut satsata hirveästi rahaa, joten kuntosalin PT teki mulle kehonkoostumusmittaukset ja saliohjelman joka käytiin yhdessä läpi, yht 2 tuntia. Liikun paljon muuten eli minua ei tarvitse "patistaa", ainoastaan tuo kuntosali on jäänyt vähemmälle.

Vierailija

Ettekö te joilla PT pn, voi kertoa , mitä teidän tapaamisiinne kuuluu ja miten pt teihin suhtautuu? Onko sen vuoksi tiedettävä minun tarinani?

Mielestäni en maksa jatkuvasta puhelimen vilkuilusta esimerkiksi. Minusta pt:n kuuluu keskittyä täysin asiakkaaseen sen ajan kun maksava asiakas paikalla on. Puhelimen kuuluisi olla äänettömällä tämän ajan. Vai mikä teidän mielipiteenne tähän asiaan on?

-ap

Vierailija

Olen antanut palautetta ja pitänyt parhaani mukaan häntä ajan tasalla, ilmoittanut mikäli jokin liike vihloo hermoa ja pyytänyt neuvoa kuinka tehdä sama vähän toisin. Muistuttanut häntä ongelmista, jotka (ihan oikeasti, tutkitusti) fysiikassani on. Jotenkin vain tuntuu, että pitää mamoiluna ihan todellista ongelmaa nivelien ja selkärangan kanssa. Että sisulla ja työllä selätetään.

Olen myös kertonut lääkärikäynnistä ja tulleista vammoista, mutta hän virnuilee hiukan pilkallisesti, että no oho! Ihan oikeasti kyse ei ole siitä, että haluaisin vain pitää kivaa salilla, vaan siitä etten tahdo mennä rikki enempää. Ikää on kuitenkin liki 50.

2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää huonoista kokemuksista? Miksi huonoja? Annoitteko palautetta?

Minäkin haluaisin tietää minkälainen on jengin mielestä hyvä pt, minkälainen huono.

Minulla pettymys on ollut tuo kun luulin että pt keskittyy täysin asiakkaaseen. Koko ajan kuultaa se liian täyteen buukattu kalenteri taustalta...Onko se sitten ahneutta vai mitä...minusta ei ole mukavaa että kun teen viimeisiä liikkeitä, seuraava asiakas norkoo jo ovenpielessä. Miksei ota vaikka puoli tuntia tai edes vartin asiakkaiden väliin...

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hiukan aiheen vierestä, minulla ei ole tällä hetkellä varsinaista koulutettua PT:tä vaan salijäsenyyteen kuuluvia ohjelman päivityksiä. Niitä tekee henkilökuntaan kuuluva työntekijä, en edes tiedä hänen koulutustaan. Olen silti luottanut työntekijään enemmän kuin omaan maalaisuuteeni.

Hän ei ihan selvästi osaa ottaa huomioon ikääni, erityiskysymyksiä terveyden suhteen eikä suhteuttaa treeniä kuntotasooni. Se on ruvennut aiheuttamaan jopa sellaisia ongelmia, että olen joutunut turvautumaan lääkärin. On pakko kai alkaa maksaa kalliisti ammattitaitoisemmasta ohjaamisesta.

Lukaseppa huvikses millaisen koulutuksen pt ovat käyneet. Et varmasti sen muutaman kk suurinpiirteen kirjekurssin jälkeen ihmettele, miksi eivät ota huomioon mitään.

Vierailija

Kaipaisin tietoa juuri tuosta, minkä mittaisia tapaamisenne ovat ja mitä niihin kuuluu? Minusta on hullua, että asiakkaalta kysytään, mitä tehdään.

Oletin, että pt:llä on kalenterissaan ylhäällä tyyliin;"Mirkun päivä, selkä& rinta" plus liikkeet ja ne tehdään intensiteetillä taukoineen. Ei keksitä tyyliin liikkeiden välissä että äääääh...mitäs jos vaikka sitten seuraavaksi kulmasuotu. Oletin, että pt suunnittelee hiukan valmiiksi noita tapaamisia, "elää" liikkeissä mukana, ei istu vieressä penkillä...Vaan tyyliin seisoo vieressä ja kannustaa viimeisissä toistoissa.

-ap

Vierailija

Kysyin kerran yhdeltä kuntosalilta, saako sinne tuoda "ulkopuolisen" pt:n ja jos saa, pitääkö minun maksaa pt:stäkin käyntimaksu kuntosalille. Vastaus oli: "Mikäli pt ei itse harjoittele, voit ottaa hänet mukaan ilman erillistä maksua."

Outo vastaus. Ei kai kukaan pt treenaile omia treenejään samalla kun ohjaa asiakasta. Eihän?

Vierailija

Minulla oli hyvä, nyt ei varattuja tapaamisia,ehkä taas syksyllä.

Käytiin läpi mitä haluan ja miten usein ehdin treenata ja miten.

Tehtiin saliohjelmax2 yhdessä, ja käytiin kaikki liikkeet läpi.

Seuraavilla kerroilla treenattiin, osa liikkeistä näitä ohjelmissani olevia ja osa muita. Katsottiin välillä pitääkö ohjelmaa muuttaa ja käytiin läpi miten voin tehostaa sitä lisäpainolla/toistoilla.

Välillä pt jutteli jonkun muun kanssa hetken, mutta pääsääntöisestikeskittyi minuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysyin kerran yhdeltä kuntosalilta, saako sinne tuoda "ulkopuolisen" pt:n ja jos saa, pitääkö minun maksaa pt:stäkin käyntimaksu kuntosalille. Vastaus oli: "Mikäli pt ei itse harjoittele, voit ottaa hänet mukaan ilman erillistä maksua."

Outo vastaus. Ei kai kukaan pt treenaile omia treenejään samalla kun ohjaa asiakasta. Eihän?

olisithan voinut tuoda vaikka poikaystäväsi treenaamaan 2 yhden hintaan systeemillä :D 

Vierailija

Jos et ole koskaan treenannut, voi tulla yllätyksenä, että kaikki ei menekään kuin Strömsössä. Elmantavan muutaminen on aina haastava prosessi. Se vaatii sitoutumista ja treeniä, jossa joskus voi paikat kipeytyä ja hikikin virrata. Joku Jutan superrdieettiohjelma antaa personaltrainereista epärealitisen kuvan, ja usien tuloksetkin ovat tosi hyviä Niissä varmaan auttaa se, että TV-kamerat ovat mukana ja jaksaa tsempata enemmän. Jo s, että pitää ottaa personal trainer mukaan treeneihin kertoo, että treeni on varmasti pakkopullaa ja epärealitiset odotukset purkautuvat personal trainerin mollaamisella. Avaimet ovat kuitenkin yksin sinun kädessäsi. Motivoitunut treenari ei tarvitse ketään vahtimaan omia suorituksiaan. Kukaan ei voi sinua pakottaa mihinkään. No pain, no gain pitää kyllä paikaansa. Itse olen treenannut jo lähes 30 vuotta ilman personal traineria ja olen edelleen huippukunnossa.

Vierailija

Kuopiossa on ainakin yksi todella hyvä PT. Koulutukseltaan Terveystieteiden maisteri. Teettää alkuhaastattelun, kuntotestin ja suunnitelman yhdessä mihin pyritään. Ohjaus on rauhallista ja liikkeet tehdään oikein ja sopivilla painoilla. Hintaan sisältyy useampi kehonkoostumusanalyysi ja ohjeet oikeanlaisesta ruokavaliosta.

Vierailija

Otin ruokavalion netin kautta eräältä naiselta (Sports Lady). Pyysi kirjoittamaan kaikki syömiseni joltain viikolta ylös ja meilasin ne sille. Ei kommentoinut ruokavaliotani mitenkään (oli täysin p:stä). Teki juttasuperdieettiruokavalion jossa rahkaa, raejuustoa, kanaa.... no joo laihduin 4,5kg kuussa mutta suurin osa hiilaripöhöä ja 3vkn kohdalla kyllästyin ruokavalioon...

Vierailija

Nähdään pt:n kanssa kaksi kertaa kuussa. Joka kerta kehonkoostumusmittaus ja paino. Aina kyselee etukäteen onko jotain toiveita treenin suhteen, eli mennäänkö ulos,salille vai joku kuntopiirityyppinen setti. Tsemppaa ja auttaa toistoissa jos maksismipainot. Välillä keksii sitä mukaan ku tehdään jos joku tuntuukin pahalta tai sitten "ei tunnukaan missään".
Saa soittaa ja laittaa viestiä koska vaan. Saliohjelma ja treenisuunnitelma päivitetään säännöllisesti.

Usein tulee seuraava asiakas paikalle kun ollaan lopettelemassa,pt vaihtaa muutaman sanan tämän kanssa ja toinen aloittaa omatoimisen lämmittelyn..keskittyy loppuun asti kyllä :) itsekin usein poljen esim pyörää sen aikaa ku pt lopettelee edellisen kanssa..eikä kumpikaan mua haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää huonoista kokemuksista? Miksi huonoja? Annoitteko palautetta?

Minäkin haluaisin tietää minkälainen on jengin mielestä hyvä pt, minkälainen huono.

Minulla pettymys on ollut tuo kun luulin että pt keskittyy täysin asiakkaaseen. Koko ajan kuultaa se liian täyteen buukattu kalenteri taustalta...Onko se sitten ahneutta vai mitä...minusta ei ole mukavaa että kun teen viimeisiä liikkeitä, seuraava asiakas norkoo jo ovenpielessä. Miksei ota vaikka puoli tuntia tai edes vartin asiakkaiden väliin...

-ap

Miksi tää sai alapeukkuja? Eli on normaalia tuollainen että asiakas tuntee koko ajan että pt:llä on kiire?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos et ole koskaan treenannut, voi tulla yllätyksenä, että kaikki ei menekään kuin Strömsössä. Elmantavan muutaminen on aina haastava prosessi. Se vaatii sitoutumista ja treeniä, jossa joskus voi paikat kipeytyä ja hikikin virrata. Joku Jutan superrdieettiohjelma antaa personaltrainereista epärealitisen kuvan, ja usien tuloksetkin ovat tosi hyviä Niissä varmaan auttaa se, että TV-kamerat ovat mukana ja jaksaa tsempata enemmän. Jo s, että pitää ottaa personal trainer mukaan treeneihin kertoo, että treeni on varmasti pakkopullaa ja epärealitiset odotukset purkautuvat personal trainerin mollaamisella. Avaimet ovat kuitenkin yksin sinun kädessäsi. Motivoitunut treenari ei tarvitse ketään vahtimaan omia suorituksiaan. Kukaan ei voi sinua pakottaa mihinkään. No pain, no gain pitää kyllä paikaansa. Itse olen treenannut jo lähes 30 vuotta ilman personal traineria ja olen edelleen huippukunnossa.

Tulipa siinä tuutin täydeltä paskaa. Urheiluvalmennus on siis vain laiskojen pakkopullaa, eikä ammatitaitoisen ihmisen ohjausta ja mentaalivalmennusta :D

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat