Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen nelikymppinen nainen, korkeasti koulutettu, testatusti keskitasoa älykkäämpi. Olen kaikkien hihhulijuttujen ulkopuolella, en usko jumaliin ja vielä vähemmän uskontoihin.

Nyt kysyn av-raadilta, olenko kaikesta huolimatta myös hullu. Minulla on todella vahva tunne siitä, että minulla on ollut aikaisempi elämä, joka on vielä todella vahvasti läsnä tässä elämässäni. Jo pienenä minulla oli tunne siitä, että oikeasti olin intiaani ja poika. Olen jotenkin (harhaisesti) tullut siihen käsitykseen, että olen ollut intiaani jossakin Pohjois-Amerikassa ja saanut nuorena miehenä surmani jossakin taistelu- tai kaaostilanteessa.

En osaa millään lailla selittää, mistä tämä johtuu, mutta tunne on ollut minussa aina. Myös näkemykseni ja käsitykseni maailmasta on hyvin samankaltainen kuin hatarilla tiedoillani intiaaneilla kuvittelen olleen.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

• ylös 138
  • alas 27

Sivut

Kommentit (115)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eipä tuota voi kukaan epätodeksikaan todistaa. Omaa tunnetta on hyvä kuunnellla, edes puolitosissaan.

• ylös 98
  • alas 11
Vierailija

Luonnollista. Jälleensyntyminen on todellisuutta ja jotkut ihmiset ovat joillekin menneiden elämien kokemuksille avoimia. Sanoisin, että tuo tunteesi on annettu sinulle, jotta sinussa olisi edes jotakin, joka vetäisi sinua henkisyyttä kohti jossain vaiheessa elämääsi. Tutustu kuolemanrajakirjallisuuteen tai menneitä elämiä käsittelevään kirjallisuuteen. Etsi aiheesta kirjoja vaikka kirjaston hakukoneesta sanalla jälleensyntymä ja jos lähikirjastossa ei ole, etsi pääkaupunkiseudun helmet.fi sivustolta ja sitten tilaat kaukolainana. Kannattaahan sitä lähteä tutkimaan, niin löydät elämällesi syvemmän merkityksen.

Itse tein lapsena jotain kummaa leikissäni (ei sentään pahaa), jonka muistankin, vaikka olin alle kouluikäinen. Ymmärsin sen sitten aikuisena jonkinlaiseksi menneen elämän muistoksi, koska ei niin pieni olisi voinut semmoisia kuvitella.

• ylös 58
  • alas 29
Vierailija

Sinulla on vilkas mielikuvitus ihan kuten minullakin. Et ole ainakaan tuon asian vuoksi ns. hullu. Minä pystyn muun muassa "ohjelmoimaan" itseni näkemään haluamiani unia. Ja ne unet vasta ovatkin voimakkaita. Myös valveilla pystyn kuvittelemaan iitseni esimerkiksi lentämään niin, että lähes uskon lentäväni.

Tästä taidosta on muuten se hyöty, että koskaan ei ole tylsää. :)

• ylös 68
  • alas 6
Vierailija

Mua vähän jänskättää tuleeko omalle lapselle mielikuvia uudestaan syntymisestä. On sen verran tullu luettua tuosta aiheesta, että uskon joidenkin oikeasti kokevan tämmöistä.

• ylös 14
  • alas 19
Vierailija

Se, että tiedostaa aiemmat elämät, tai paremminkin elämän eri tasot, ei ole yleensä hulluuden merkki. Ellei noin muuten ole harhainen.. Tässä elämässä älykkäimmät ovat varmasti hankkineet sitä elämän tietoisuutta ja älyä jo aiemmin, ns. vanhana syntyneet. Kaikki eivät tätä toki muista/tiedosta ja uskon, että heidän elämänsä on aika paljon helompaa tässä maailmassa, jossa eletään tieteiden todeksi osoittamien asioiden harhassa. Eli kuvitellaan, että mitä ei VIELÄ ole voitu todistaa tieteellisesti, ei edes ole olemassa. Ihmiskunta ei olisi koskaan kehittynyt, jos aina oltaisiin jumiuduttu tähän ajatteluun. Onhan meillä vahvaa näyttöä jo asiaan liittyvästä kvanttikietoutumisesta, mutta koska ei voida todistaa vielä täysin, pidetään aivan huuhaana.

• ylös 73
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö, aikuiset ihmiset.

Jälleensyntyminen on huomattavasti todennäköisempää kuin se, että tälläkään pallolla koskaan syntyi sellaista elämää minä sen nykyään ymmärrämme. Se ensimmäinen ja ainoa jakautuminen oli aivan yhtä epätodennäköinen kun jokin luomiskertomus. Eli elämä tässä muodossa on aika ainutlaatunen ihme, josta emme ymmärrä vielä juuri mitään. Kaksostutkimus esimerkiksi avaa asioita, joihin nykyihmisen ei pitäisinedes uskoa.

• ylös 78
  • alas 20
Vierailija

Millaisen todennäköisyyslaskennan myötä tämmöiseen tulokseen pääsit? Mikä on jälleensyntymisen todennäköisyys?

• ylös 20
  • alas 15
Vierailija

Väitteessäsi on vielä semmoinen logiikkaongelma, että jostainhan sen jälleensyntymisenkin olisi pitänyt alkaa. Se myös estäisi eliöiden lukumääräisen lisääntymisen koska kaikkiin aivoihin ei riittäisi asukkeja.

• ylös 25
  • alas 29
Vierailija

Mun siskon lapsi kysyi vähän ennen kuolemaansa näin: Kun pieni lapsi kuolee syntyykö se uudelleen

• ylös 81
  • alas 3
Vierailija

Jokin intiaaneissa ehkä viehättää sinua ja koet yhteenkuuluvuuden tunnetta. Lapsena olet luonut itsellesi mielikuvan miten olet ollut intiaanipoika. Siinä kaikki. 

• ylös 33
  • alas 25
Vierailija

Et ole hullu. Olen minäkin akateeminen, fiksu ihminen. Ja niin vain minulla on vahva tunne siitä, että muistan jotain edellisestä elämästäni. Voisi tietysti olla jostain aiemmastakin, mutta asiat tuntuvat sellaisilta, ettei niistä niin hirveän kauan ole aikaa. Ja nämä tunteet / muistot eivät ole samanlaisia kuin tunteet tai muistot muuten. Siksi sitä heräsi miettimään, että mistä oikein on kysymys.

• ylös 42
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokin intiaaneissa ehkä viehättää sinua ja koet yhteenkuuluvuuden tunnetta. Lapsena olet luonut itsellesi mielikuvan miten olet ollut intiaanipoika. Siinä kaikki. 

Entä jos joku lapsi vaikka 4v, kertoo asuneensa pienessä mökissä puron rannalla ja hänen siskonsa kerran kaatui puroon kun leikkivät ulkona?
Meinaan, että välillä kuulee näitä tarinoita mitä lapsi ei itse oikein voi omien kokemusten perusteella keksiä. Mistä ne sitten tulee? Jotkut muistavat "sukulaisten" nimiä tai ruokia mitä on aijemminkin syönyt jne.

En usko että se olisi yleistä, enkä väitä ettei sinun veikkaus voisi hyvinkin pitää paikkaansa mutta itse en mene mitään asiaa täysin kieltämään jos siihen on edes jonkin näköinen mahdollisuus. Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.

• ylös 60
  • alas 5
Vierailija

Maailmassa on paljon asioita johon ei ole vastausta.
Itse näin valopallon jonka sisällä oli kasvot tulevan ulos ovesta.
Myöhemmin kuulin saman henkilön saaneen sairaskohtauksen samaan aikaan kyseisessä paikassa ja kuolleen. Näin jotain jota en pysty selittämään.

• ylös 77
  • alas 1

Sivut