Vierailija

Mulla ei ole koskaan ollut, aina pitää ottaa eväät töihin. Lounasruokailu tekisi aika paljon kuukaudessa halvimmassakin lounaspaikassa.
työvuosia takana 20.

• ylös 11
  • alas 5

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

On varaa. Maksaa 6,50 €/pv eli 32,50 viikossa. Ei mielestäni ole paljon täysipainoisesta ateriasta. 

Vierailija

Olis, koska ta maksaa, mutta syön eväitä. Käytän lounarit sitten perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On toki. Henkilöstöravintolassa annos maksaa 5.70-7.90, etäpäivinä syön tietysti kotona. Kuussa menee satanen noihin lounaisiin. Ja olen yh mutta arvostan kunnon aterian tuomaa hyvinvointia.

Vierailija

Kerran-pari kuussa. Tuntuu hurjalta maksaa yli 6€ keitosta ka leipäpalasta, jonka todelliset kustannukset alle euron. Tuhdimpaa ruokaa en halua / jaksa syödä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olis, koska ta maksaa, mutta syön eväitä. Käytän lounarit sitten perheen kanssa.

Ei varmaan ihan kokonaan maksa, sinähän saat verotettavaa tuloa...

Eikä niitä juridisesti saa käyttää kuin lounasruokailuun, ei perheelle...

terv. sisäinen tarkastus

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on nykyään mahdollista?

Vierailija

Täh? Kysyyko joku tosissaan, että onko varaa käydä lounaalla?! Silloin raha-asiat on sotkettu päin prinkkalaa, jos ei rahat riitä päivittäiseen syömiseen.

• ylös 7
  • alas 19
Vierailija

Ei ole varaa.

Tosin työnantaja antaisi lounaskortin, jolle palkasta siirrettäisiin lounasrahaa, mutta otan sen mieluummin palkkana ja ostan sillä omat eväät.

Syön niin vähän, ettei kannata ostaa lounaspaikan lounasta.

hepskukkuuta

On, maksan 6,30 Eur lounaasta veron eli maksaa minulle nettona noin 2,10 Eur. Ihan mitättömän vähän monipuolisesta lounaasta. Voisin maksaa myös tuon täyden 6,30 eur.  Ruokavaihtoehtoja on useita:
- salaatti valituilla täytteillä ja rtuoretta leipää

- salaatti + keitto ja leipä

- ns. linjastolounas: vapaasti vaikka kaikkia kasviskeittoa, lämmin kasviruoka, lämmin kala- tai liharuoka, lisäsalaatti, tuoretta leipää, jälkiruoka tai hedelmä aterian päälle.

Mutta, työpaikka on 60 kilometrin päässä kotoa ja teen suurimman osan ajasta etänä. Etäpäivinä syön joko edellisen päivän jämiä tai menen syömään salaatin paikalliseen kahvilaan (iso salaatti siellä 7 euroa). Joskus harvoin syön jonkun einesruoan (pinaattikeittoa tai valmisaterian pakasteesta).

Vierailija

On varaa. Meidän työpaikalla lounas maksaa 4€. Salaatti tai keittolounas 3,6€.

En vaan aina halua syödä samaa ruokaa (ruokalajit toki vaihtuvat päivittäin, mutta maku on silti sama), joten siksi otan välillä omat eväät.

Vierailija

Periaatteessa olisi varaa, mutta se tarkoittaisi karsimista jostain muusta. Lounas on siinä mielessä helppo säästökohde, että omilla eväillä saa yhtä hyvää ruokaa ja omaan ruokavalioon sopivan kokoisen annoksen, eikä oikeastaan joudu luopumaan mistään.

Vierailija

Mulla on työnantajan tukema lounas ja nautin sen joka päivä, hinta on aina se alin mahdollinen verotuksen kannalta, en muista tarkkaa summaa, mutta reilu 6 euroa.

Itse asiassa olen todennut, että ei ne eväät tule yhtään sen halvemmaksi. Tai toki tulisi, jos söisi vaikkapa valmismaksalaatikon eikä muuta tai jos tekee kotona ison satsin makaroonilaatikkoa ja syö sitä. Mun eväät olisi kuitenkin pääsääntöisesti joku salaatti, ja jos ostaa salaattiruukun, monipuolisesti vihanneksia/hedelmiä ja vielä jotain proteiinia kuten kanaa tai kalaa tai juustoa, niin äkkiä hinta on ihan samassa kuin valmiin lounaan. Lounaalta saan vielä hedelmän välipalaksi. Ja eväisiin pitää nähdä vaivaa, nautin valmiin lounaan helppoudesta. Kotona saa muutenkin ihan tarpeeksi laittaa ruokaa.

Vierailija

On. Olen it-alalla, hyvätuloinen sinkku, joten syömisestä ei ole koskaan tarvinnut pihistellä.

Vierailija

Lähellä on 8 - yli 10 e lounaspaikkoja. Käyn ehkä kerran kuussa, rahalle on muutakin käyttöä ja ei noista saa edes kovin hyvää ruokaa.

Vierailija

Miten ei voisi olla rahaa lounaaseen? Pitäisikö jostain muusta karsia, jos ei ruokaan ole rahaa? Saan melkin ihan minipalkkaa ja joka työpäivä käyn lounaalla. On vain pakko päästä sieltä työympäristöstä tuulettumaan päivän aikana.

Vierailija

Mulla ei todellakaan ole varaa käydä työpaikkaruokalassa kuin 2 x kk:ssa, eikä olisi varaa siihenkään mutta haluan edes välillä nähdä työkavereita  kunnolla (käteen jää tonni josta maksan vielä vuokran ja laskut). 

Eväinä syön puuroa ja itse tehtyä leipää + rahkaa. Ei tule kalliiksi.

Vierailija

Lähes päivittäin käyn. Lounasseteleillä. Ja vaikka ei saisi, niin kyllä niitä tulee annettua myös aikuiselle lapselle ja miehelle. Hyvin harvassa paikassa pyydetään nimmaria.

Vierailija

Työpaikkaruokalan ruoka ei ole sen rahan arvoista, joten otan mielummin eväät. Ruokalassa on myös jonoa ja siirtymisiin menee aikaa joten ruoka pitäisi hotkia 15min jotta ehtii takaisin töihin.

Jos siellä tai lähellä on jotakin hyvää niin sitten saatan mennä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerran-pari kuussa. Tuntuu hurjalta maksaa yli 6€ keitosta ka leipäpalasta, jonka todelliset kustannukset alle euron. Tuhdimpaa ruokaa en halua / jaksa syödä.

Ruokaravintolassa jopa 30% kate on erittäin hyvä ja harvinainen tulos, mutta väität että kulut ovat alle euron?

Siitä vain rikastumaan lounasravintolalla, jos se noin hyvä bisnes sinun mielestäsi on?  ; )

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.