Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen siis kohtapuolin valmistumassa yliopistosta ja olen ajatellut, että jos pitäisin näiden raskaiden opiskeluvuosien jälkeen vuoden verran rentouttavaa lomaa. Töitä enkä työnhakua ajattelisi koko sinä aikana. Ajattelin, että sen vuoden ajan vain rentoutuisin, oleskelisin, harrastaisin kaikkia harrastuksia, makustaisin ja välillä juhlisinkin. Uskoisin, että tuon ajan jälkeen jaksaisin sitten taas työelämässä huomattavasti paremmin. Töitä kyllä varmasti ehtii tekemään kymmeniä vuosia ennen eläkeikää.

Mitä mieltä olette, jos pitäisin suunnilleen tuon verran lomaa? Kannattaako pitää?

Huom ei ole provo, jos joku epäilee. Oikeasti on vakavasti harkinnassa loman pitäminen.

• ylös 3
  • alas 4

Kommentit (7)

Vierailija

No onko mitään toivoakaan, että saat töitä vuoden laiskottelun jälkeen? Etkö voi naamioida sitä välivuotta vaikka jatko-opinnoiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos on rahaa ja näin, niin miksei. Kannattaa tosin keksiä joku selitys aukolle CV:ssä.

Vierailija

Töihin ei todellakaan noin vain mennä ja vuoden oleilu on iso miinus. Et sinä sen kummempi ole kuin nekään, jotka eivät vain ole töitä saaneet. Enpä suosittele. Ei se työn saaminen ole selviö muutenkaan. 

Realisti

Millähän meinasit kys. Lomaa rahoittaa? Mitää rahaa et tuu saamaan, jod et ilmottaudu työnhakijaksi jne. Typerä idea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onko mitään toivoakaan, että saat töitä vuoden laiskottelun jälkeen? Etkö voi naamioida sitä välivuotta vaikka jatko-opinnoiksi?

Minä uskon, että meillä jokaisella on paikkamme työelämässä. Minusta se on myös kohtuutonta, jos ihmisellä ei taloudellisen tilanteen ja muun tilanteen salliessa oikeus pitää lomaa tai vapaata. Ei elämä ole pelkkää työntekoa. -ap