Sivut

Kommentit (21)

Mamma 2013-2014

Meillä esikolla oli orvokin siniset simmmut(meillä vanhemmilla on ruskeat nappisimmut)muutuivat sinisestä vihertäviksi ja nyt on suklaan väriset.
Kuopuksella oli taas heti synnyttyään tummat ja tummmuivat kokoajan että nyt on melkein mustanruskeat simmut.

Vierailija

No mun tytöllä vaihtui sinisistä vihreiksi vasta 5-vuotiaana. Valokuvat todisteena vielä. Miksiköhän niin myöhään? Ei kasvanut toki pimeässä, eikä laput silmillä:)

Vierailija

Esikoisella silmät pysyivät sinisinä.

Keskimmäisellä oli syntyessään myös siniset silmät mutta muuttuivat vihreiksi.

Kuopuksesta ei tiedä vielä (on vasta parin kuukauden ikäinen) mutta syntyessään hänellä oli (ja on vieläkin) harmaat silmät. Olisi kyllä kiva jos hän perisi isänsä ruskeat silmät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mun tytöllä vaihtui sinisistä vihreiksi vasta 5-vuotiaana. Valokuvat todisteena vielä. Miksiköhän niin myöhään? Ei kasvanut toki pimeässä, eikä laput silmillä:)

Meidän pojalla vaihtui 3-vuotiaana sinisistä ruskeiksi.
Itse olen nelikymppinen ja ruskeat silmäni ovat alkaneet muuttumaan vihreiksi.

Vierailija

Eihän kaikilla ole syntyessään siniset silmät. Meidän lapsella oli syntyessään rusehtavan harmaat silmät, nyt 4 vuotiaana on ruskeat silmät.

Vierailija

Minulla oli melkein mustat silmät pienenä, että oli joku mummo kauhistellutkin että onko tuolla tytöllä mustat silmät. Oli niin tummansiniset. Sittemmin vaaleni vähän mutta tummansiniset edelleen.

Vierailija

Tiesin jo odottaessa, että vaaleatukkainen ja -ihoinen pakkaus tulee, kera sinisten silmien. :) Molemmat vanhemmat kun ollaan samoin.
Laitoksella pojan tukka oli tummanruskea, mutta vaaleni nopeasti pellavapääksi. Silmät ollut koko ajan kirkkaansiniset :)

Vierailija

Ghanalainen musta työkaverini teki suomalaisen kanssa lapsen. Synnytysosastolla oltiin järkyttyneitä silmistä..niiden oletettiin olevan jotenkin vammaiset, kun olivat niin oudon väriset. Ghanalainen oli vakuuttanut, että aivan normaalia. Tutkittiin ja aivan normaalit olivat ja iän myötä tumman ruskeiksi muuttuivat.

En kyllä saanut sen puheesta selville, että miltä ne näytti.

Vierailija

Kaikilla lapsilla oli siniset silmät syntyessään. Esikoiselle jäi siniset silmät. Kahdella muulla oli siniset silmät noin 3-vuotiaaksi jolloin väri alkoi pikkuhiljaa muuttumaan. Lähempänä viiden vuoden ikää kahdella nuorimmaisella oli tumman vihreät silmät.

Vierailija

Miehellä on siniharmaat silmät ja mulla todella tummanruskeat, melkein mustat silmät. Meidän kohta 2-vuotiaalla on harmaanvihertävät silmät, vähän vaaleanruskeaakin joukossa. Niistä ei oikein saa selvää minkä väriset on. Onkohan tuo värinmuutos vielä meneillään?

Voiko vetää johtopäätöksen, että on ulkoiltu liian vähän/saanut liian vähän valoa, jos ne ei muutu ruskeiksi kuten mulla? :-)

Vierailija

Mun neljällä lapsella on myös viiden ikävuoden kohdalla silmät muuttuneet sinisistä vihreiksi. Täältä luetun perusteella tuntuu, että vihreä väri tulee melko myöhään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat