Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Niin, että eikö tuossa ole jo ollut ihan reippaasti aikaa karistaa ne? :o

Paljonko teille nousi paino raskauden aikana? Entä missä ajassa lähti?

• ylös 8
  • alas 5

Kommentit (12)

Vierailija

Ei se, että on ollut aikaa karistaa ne, kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ne ovat raskauskiloja. Outo logiikka sulla :D

• ylös 28
  • alas 2
Vierailija

No eiväthän ne kaikkien "raskauskilot" muutenkaan ole raskauskiloja alkuunkaan, vaan jätskiä, suklaata ja hampurilaisia. 

Olen kyllä sitä mieltä, että ihmisten pitäisi suhtautua armollisemmin omaan ja muidenkin vartaloihin, mutta saa sitä olla rehellinen itselleen silti. 

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On ne raskauskiloja, kun ne on raskaudesta tullut. Mitä väliä milloin karistaa vai karistaako koskaan. Kyllä ne on raskauskiloja silti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, että eikö tuossa ole jo ollut ihan reippaasti aikaa karistaa ne? :o

Paljonko teille nousi paino raskauden aikana? Entä missä ajassa lähti?

Siihen aikaan kun minä sain lapsen, ei vielä hirveästi mietitty tuollaista asiaa, ei ainakaan mediassa. Raskausvatsan pientä kokoa ei ihailtu, raskauskilojen karistamista ei pidetty ykkösjuttuna lapsen saamisen jälkeen, eikä äidin ulkonäölle asetettu kovia paineita. Onneksi. Kovin tuntuu kurinalaiselta, lähes sotilaallisen kurinalaiselta nuorten äitien elämä nykyään. Miksi ihmeessä suostutte tuollaiseen? Jos miehet saisivat lapset, isyyslomalaiset miehet olisivat tosi rentoja veikkoja ja tuskin lähtisivät mihinkään timmiystaistoon mukaan. Ryhdistäytykää nuoret naiset, tuntekaa arvonne muutenkin kuin ulkonäön kautta!

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

No ei ne kyllä ole raskauskiloja vaan ihan perinteisiä kiloja. Raskauskilot = raskauden vuoksi tulleet kilot, jotka lähtevät pois piakkoin lapsen synnyttyä. "Raskauskilot" = porsastelulla ja tekosyillä saavutetut läskit, joita ei jakseta liikkumalla tai ruokavalion muutoksella saada pois, koska "ne on raskauskiloja!".

Eli eivät nuo enää ole raskauskiloja, olet läski.

Vierailija

35kg tuli, tiukalla dieetillä mentiin. Ongelmana puhjennut sairaus. 2 viikossa lähti 14kg, nyt 4 viikkoa ja lähtenyt 18kg. Sinänsä aivan sama, on tärkeämpääkin ajateltavaa <3

Vierailija

Mitä merkitystä sillä on, millä nimellä kiloja kutsuu? Mä alan kutsumaan vatsaani vaikka Einariksi, niin sitten ei ketään ahdista.

Vierailija

Mulla raskauskiloja tuli raskauksien aikana kumpaisestakin 8-10 kg, lähtivät molemmista hitaasti kuin itsestään imetyksen loputtua eli laihtuminen alkoi kun lapsi n. 1v ja jatkui siitä n. vuoden. Synnyksen jälkeen bmi ollut 26-27, muuten liikunnan määrästä ja vuodenajasta riippuen 22-23. Toisilla imetys laihduttaa, toisilla tarraa rasvat reisiin. Kyllä olen sanonut että viimeiset raskauskilot ovat lähteneet kun lapset on olleet parivuotiaita.

Vierailija

Ei ole. Mulle tuli 4 raskaudessa 3,5-10 kg painoa ja 2 kk synnytyksestä olin omassa painossa. Viimeisellä kerralla laitokselta lähtiessä 2 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Lapsi+lisukkeet painaa yhteensä n 6 kiloa joten kaikki sen yli on extraa

Vierailija

Mun mielestä se, että paino nousee normaalin verran raskauden myötä, EI ole mitään raskauskiloja. En mä ainakaan liho edes tilapäisesti, vaikka paino on raskauden lopulla ollut 10 kiloa enemmän kuin muuten. Raskauskiloiksi nimitetään nimenomaan raskauden aikana syömällä saatuja liikakiloja.

Vai viittaatko muka itse normaalipainoosi jollain "normaalikiloilla"? Mulla on näitä elämäkiloja 60, kaikki on tulleet elämän yhteydessä.

Vierailija

Painoa tuli raskauden aikana 14 kg (mikä neuvolan mukaan "pitikin" tulla kun olin niin hoikka). Sektion jälkeen lähdin sairaalasta sen 9 kilon kanssa. 2 kk siitä ja olin jo miinuskiloilla, kiitos imetyksen.
Nyt olen päässyt alkupainoon takaisin ja yritän saada hieman painoa lisää.

Tuota ap:n mainitsemaa tilannetta en kyllä ymmärrä: miten niistä kiloista ei vaan pääse eroon? Kun pikkuvauvan kanssa ulkoilee paljon vaunuilla, sitten taaperon perässä saa taas juosta koko ajan :D ja siinä välissä saa kannella koko ajan painavaa vauvaa sylissään...