Vierailija

Täällä kun niistä jatkuvasti puhutaan, niin olen alkanut pohtia, että minkä näköisiä ne ns. jännämiehet sitten ovat? Monissa keskusteluissa valitetaan, että baareissakin naiset kiinnostuvat vaan niistä jännämiehistä. Mistä te tiedätte, että juuri ne miehet ovat sellaisia? Mistä jännämiehen tunnistaa?

• ylös 26
  • alas 1

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Mitä "jännämies" tarkoittaa? Sana on tullut monta kertaa vastaan netissä viime aikoina.

t. ulkosuomalainen

• ylös 15
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jännämies on ainakin jossain mielessä komea, täynnä itsevarmuutta(/-ään) ja tottunut flirttaamaan. 

• ylös 30
  • alas 9
Vierailija

Olen miettinyt samaa. Mikä on sellainen tunnistettava piirre mikä on jokaisella jännämiehellä, kaikki mun tietämät "jännämiehet" on ollut ulkonäöltään ihan erilaisia. Osa on ollut stereotyyppisen linnakundin näköisiä ja osa "kilttimiehen" näköisiä, eikä kaikista oo voinut edes parilla ekalla tapaamisella tunnistaa jännämiehen luonteenpiirteitäkään.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä "jännämies" tarkoittaa? Sana on tullut monta kertaa vastaan netissä viime aikoina.

t. ulkosuomalainen

Minun käsitykseni mukaan he ovat ns. pahiksia. Miehiä jotka kohtelevat naisia huonosti, haukkuvat, pettävät ja hakkaavat. Jännämiehet ovat kiltin ja kunnollisen miehen vastakohtia. Kuitenkin "kaikki" naiset kuulemma haluavat tällaisen. Korjatkaa jos olen väärässä käsityksessä.

T:ap

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Ne näyttävät siltä mieheltä joka viimeksi "vei" palstapojulta naisen, eli meni juttelemaan naiselle jota palstapoju oli viimeiset kaksi tuntia tarkkaillut piilosta ja kehrännyt päässään kaikenmaailman skenaarioita. 

• ylös 33
  • alas 11
Vierailija

Jännämiehellä on prätkä, tatuointeja, lihaksia, nahka *asuste xx*, rööki huulessa, viski lasissa. Jännämiehen ääni on matala ja käheä ja jutut yksinkertaisia, kuten "pannaaks?" Jännämies on karvainen. Jännämies on kulkuri, sillä ei ole duunia tai omistuksia tai tulevaisuutta. Jos ihmettelet, eikö tämä muistata erehdyttävästi jotain moottoripyöräkerholaista elämämkoululaista jolle et antaisi kuuna päivänä, voin vakuuttaa luulosi vääräksi, olen oppinut av:lla että jännämies on kaikkein halutuin.  Yhtä haluttu on vain jännämiehen vastakohta alphamies, jolla on luksusauto, kravatteja, lihaksia ('cause of course), puku, sikari huulessa, whisky lasissa. Alphamiehen ääni on matala ja sointuva (hyvä erotusvinkki jos jäi piilarit kotiin) ja jutut inasen vähemmän yksinkertaisia, kuten "olen työmatkalla, lähtisitkö hotellilleni juomaan shamppanjaa?" Alphamies on karvaton. Alphamies on johtaja, sillä on yritys ja useita asuntoja ja loistava ura. Jos ihmettelet, eikö tämä muistuta erehdyttävästi hollywoodleffojen omahyväistä ja sovinistista leading mania jolle et antaisi kuuna päivänä, voin vakuuttaa luulosi vääräksi, olen oppinut av:lla että tämäkin tyyppi on kaikkein halutuin. Jos ihmettelet, miten naiset lankeavat vain näihin kahteen tyyppiin jotka kaiken lisäksi muistuttavat toisiaan vain kohdissa lihakset ja matala ääni ja muuten ovat kuin yö ja päivä ja oudon karikatyyrisiä, en voi auttaa, mutta kai me naiset ollaan vaan niin mystisiä?

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Mikä on sellainen tunnistettava piirre mikä on jokaisella jännämiehellä, kaikki mun tietämät "jännämiehet" on ollut ulkonäöltään ihan erilaisia. Osa on ollut stereotyyppisen linnakundin näköisiä ja osa "kilttimiehen" näköisiä, eikä kaikista oo voinut edes parilla ekalla tapaamisella tunnistaa jännämiehen luonteenpiirteitäkään.

Juuri näin! Siksi ihmettelenkin, mistä ne miehet jotka täällä valittavat jännämiesten suosiota, voivat tietää niiden naisten suosiota nauttivien miesten olevan juuri jännämiehiä. Minunkin kokemukseni on se, että jännämiehiä on kaikennäköisiä. Ja aina ei läheskään pari tapaamista riitä, vaan kusipäisyys saattaa paljastua jopa vasta vuosien jälkeen.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Niitä voi olla monen näköisiä.
Voi olla pitkä ja vahva, isoleukainen tatuoitu ja kovaääninen. Voi olla nyrkkeilijä tai narkki. Toisaalta esim. Putin on ehdottoman jännämies, edustaen tosielämän Bondina, juristina ja agenttina ehkä sellaista sivistyneempää tyyppiä.

• ylös 23
  • alas 4
Vierailija

Ei kai kukaan väittänytkään että jännämiehet pitäisi niitä naisia kovinkaan pitkään.

Vierailija

Onkohan jännämiehet sellainen,että hänellä on vähän keskivertomiestä isompi vehje,joka pönkittää egoa narsistisuuteen saakka?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onkohan jännämiehet sellainen,että hänellä on vähän keskivertomiestä isompi vehje,joka pönkittää egoa narsistisuuteen saakka?

Tämän kirjoittajan täytyy olla mies.
Uli siellä fantasioi jännämiehistä kaiket päivät ja varsinkin yöt..

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Eikä välttämättä edes valita, vaan havainnoi, ehkä harmittelee omaa paikkaansa asteikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jännämiehistä valita vaan naisista jotka ottaa mielummin jännämiehen kuin herkän runopojan. 
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
...

Totta! Pahoitteluni väärin muotoillusta väitteestäni. Eli mistä ne jännämiehen valitsevista naisista valittavat miehet/"Ulit" tietävät, että naisten valitsemat miehet ovat juuri jännämiehiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikä välttämättä edes valita, vaan havainnoi, ehkä harmittelee omaa paikkaansa asteikossa.

Miten he perustelevat havaintonsa oikeaksi? Esimerkkinä jos hän istuu baarin nurkassa havainnoimassa, ja näkee että tietyt miehet keräävät naisten huomion, miten hän voi tietää että nämä miehet ovat juuri niitä jännämiehiä? Jos hän ei siis tunne kyseisiä miehiä henkilökohtaisesti?

• ylös 12
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.