Vierailija

Olen itse tällä hetkellä päivät kotona ja mies on töissä päivittäin klo 7-15. Tuppaa aika käymään pitkäksi joten uudet tekemis-ideat olisi tervetulleita!

Joskus saatan jopa nukkua pitkään jolloin aika ei ehdi käymään pitkäksi. Yleensä syön aamiaisen kaikessa rauhassa ja luen päivän postit. Sitten tiskaan (jos edellispäivältä jäänyt tiskiä), laitan pyykkikoneen päälle ja sitten tuppaan istumaan vain tietokoneella, kuuntelen musiikkia tai katselen telkkaria tai elokuvia. Pidemmänpäälle tuntuu pitkästyttävältä ja olisi kiva saada edes muutama tekeminen joita voisi vaihteen vuoksi välillä tehdä.
Minulla on kuntosalikortti mutta salilla käynti on mieheni ja minun "yhteinen harrastus" ja lähdetään salille aina miehen töiden jälkeen joten yksin ei tule kuntosalille lähdettyä.
Ollaan niin siistejä ja järjestelmällisiä että siivoamistakaan huushollista ei löydy, korkeintaan pyykkiä voi useana päivänä viikosta pestä. Kaikki harvoin tehtävätkin työt aina tehty, kuten mappien/asiakirjojen järjestelyt, mikron/uuninen pesu, kaappien (vaatekaappi, kuivaruoka-aine kaappi, siivousainekaappi ym).

Asutaan vuokralla kerrostalossa joten mihtään pihahommiakaan ei löydy.
Kavereita tai muita ihmisiä ei oikein löydy, joiden kanssa viettäisi aikaa tai joita näkisi aamupäivisin/iltapäivällä.

• ylös 3
  • alas 4

Kommentit (15)

Vierailija

Siis onko miehesi lukinnut asuntonne oven 7-15? Jos taas olet liikuntakyvytön, niin sinun pitäisi saada ulkopuolista apua, että pääsisit edes kerran päivässa ulkoilemaan tai käymään vaikka maalauskurssilla.

• ylös 17
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä käyn koiran kanssa parin tunnin lenkillä ja teen enemmän aikaa vieviä ruokia tai lähden kaupungille niinä päivinä, kun koneelta tv-sarjojen katselu alkaa käydä tylsäksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis onko miehesi lukinnut asuntonne oven 7-15? Jos taas olet liikuntakyvytön, niin sinun pitäisi saada ulkopuolista apua, että pääsisit edes kerran päivässa ulkoilemaan tai käymään vaikka maalauskurssilla.

Siinäpä se on kun en keksi poissa kotoa sen enempää tekemistä kuin kotonakaan. Kun mies pääsee töistä lenkkeilemme yhdessä kuntosalille jossa treenaamme ja kävelemme sitten takaisin kotiin. Kävelymatkoihin menee reilu tunti suuntaansa joten en välttämättä haluaisi kävellä "muuten vaan" sen lisäksi päivän mittaan kun muutenkin tulee päivittin käveltyä yli 2h kuntosalin lisäksi.

Vierailija

1) Opiskele netissä, esim. coursera.org löytyy paljon ilmaisoa yliopistojen ilmaisia kursseja. Googlaamalla myös lisää (ainakin englanniksi).

2) Aloita joku oma projekti? Mitä sinä itse haluat tehdä/saavuttaa? Esim.taidejuttuja, vapaaehtoistyötä, bloggaamista, kirjoittamista, ruoanlaittoa eri maiden mukaan jne.

3) Käy kirjastossa (leffoja, kirjoja, aikakauslehtiä, sanomalehtiä, musiikkia, tapahtumia, luentoja jne). Jos on lapsia, kirjastoissa on usein myös satutunteja ja muita vastaavia tapahtumia

4) Ota selkeitä tavoitteita. Vaikka katsoisit vaan leffoja tai sarjoja koko päivän, ota tavoitteeksi vaikka katsoa tietyn listauksen kaikki leffat, tutustua jonkun tietyn ohjaajan tai näyttelijän tuotantoon tms.

5. Tanssi! :)

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Minä myin omat ja kavereiden tarpeettomat omaisuudet. Osan sain ilmaiseksi, osan esim jos ystävän lapsi oli kipeänä, hän pystyi olemaan meillä pari päivää, siis äiti toi aamulla ja  haki töitten jälkeen ja siinä meni hirveesti aikaa.

Aina oli kuvattavaa, postitettavaa. Kun aloin tekemään sitä urakkana, tuli ihan hyvä päiväliksakin.

Siivosin aina kodin kun muut lähtivät ja ruoka oli valmiina kun tulivat, tarkastin lasten läksyt jne.

Ja sitten tietty hain töitä joka päivä.

Vierailija

Pelailen videopelejä, luen, käyn vaikka ulkona kävelyllä tai keskustassa vain hengailemassa.

Vierailija

Oho, minä tekisin käsitöitä ja lukisin. Kävisin jumpassa, uimassa, metsässä kävelemässä, taidenäyttelyissä... Toki pääasiallisesti pitäisi hakea töitä, jos kyse on työttömyydestä. Hakemusten rustaamiseen menee aikaa, kun joka työnantaja käyttää eri sähköistä järjestelmää.

Erilaisia kursseja on tarjolla, jos joutilaisuus jatkuu. Jos kestosta ei ole tietoa, on hankala lähteä mihinkään maalauskursseille tms.

Vierailija

Tässä muutamia vihjeitä: 

Aloita lähtemällä ulos. Katsele ympärillesi ja ihmettele. Tähän aikaan vuodesta voit alkaa harrastaa ornitologiaa, helpommassa muodossa lintujen bongausta. Hae kirjastosta lintukirja ja opettele tunnistamaan lintuja. Niitä kyllä löytyy vaikka keskeltä kaupunkia, aloita vaikka puluista. Mikä niiden oikea laji onkaan?

Sitten jatkat kasvien tunnistuksella ja keräämisellä, kun niiden aika tulee. Ota  kukkakimppu päivässä kun niitä alkaa löytyä. 

Syksyn tullen opiskelet sieniä, myös niiden ruuaksi valmistamista, ja talven pimeydessä otat käsiisi tähtikartan ja etsit taivaalta vaikka oman horoskooppimerkkisi tähtikuvion.

Voit opiskella aivan suomalaisissakin avoimen yliopiston kursseilla, ehkä parantaa asemaasi työmarkkinoilla.

Tee käsitöitä tai vaikka ryhdy kirjoittamaan tai piirtämään, mikä nyt sinun mielestäsi tuntuukin sopivalta.

Mitäkö minä teen? Lähden huoltamaan pihassa olevia elukoita, ehkä laitan sukset jalkaan ja lähden katsomaan, mitä otusta koira tuolla haukkuu. Niin, täällä maalla on paljon enemmän tekemistä työttömälläkin kuin kaupungissa. Toisaalta kaupungeissa on paljon enemmän kulttuuria ja sellaista, voi käydä vaikka kahvilla jossakin, teatterissa, elokuvissa, konserteissa ... ne tosin maksavat enemmän kuin luontoharrastukset.

Vierailija

Käyn salilla, ryhmäliikuntatunneilla, siivoan. Teen opinnäytetyötä muutaman tunnin päivässä, kerran pari viikossa myös pari tuntia menee koulussa. Luen reseptejä, suunnittelen aikatauluja, lenkkeilen. Leffojen katselu, kavereiden tapaaminen, luen myös kirjoja jonkin verran.. :--)

Siinä se aika menee aika pitkälti niinä päivinä kun lapset tarhassa ja mies töissä. 

Vierailija

Olen eläkeläinen jo kolmatta vuotta, ja saatan olla loppuikäni (olen nyt 30v). Asun yksin, eikä juuri ole sosiaalisia kontakteja. Ei ole televisiotakaan. Teen vaikka mitä. :D Olen aika hyvä öljyvärimaalari, kävelen viikossa 50-100 km, laitan hyvää ruokaa, punon koreja, veistelen, ulkoilutan kissoja, luen Raamattua (huvikseni. Huhhuh, mitä juttua siitä löytyy. Koraani sitten seuraavaksi), bongaan lintuja, juoksen tarjouksien perässä, kesäisin teen vaelluksia, syksyisin sienestän.

Ei mulla ole tylsää tai ankeaa, vaikka niin voisi kuvitella. Toisaalta nehän sanoo, että hullulla on halvat huvit, ja hulluuteni takiahan mä eläkkeellä olenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla, ryhmäliikuntatunneilla, siivoan. Teen opinnäytetyötä muutaman tunnin päivässä, kerran pari viikossa myös pari tuntia menee koulussa. Luen reseptejä, suunnittelen aikatauluja, lenkkeilen. Leffojen katselu, kavereiden tapaaminen, luen myös kirjoja jonkin verran.. :--)

Siinä se aika menee aika pitkälti niinä päivinä kun lapset tarhassa ja mies töissä. 

"Luen reseptejä"

Muistatko kaikki reseptit ulkoa?

Se aina vähän riippuu, että mitä voi tehdä, mutta kyllä jotain tekemistä aina löytää jos viitsii vaan tehdä. Harrastukset ja kaikki pikkupuuhastelu on ihan hyvää ajankulua. Se hyvä työttömyydessä/kotona olemisessa on, että voi tehdä melkein mitä vain ja milloin vain, lähteä vaikka tältä istumalta matkoille jos rahaa on onnistunut säästämään. Voi vaikka ihan rauhassa opetella jotain uusia taitoja.

Terveisin Naispelko22

SE ON LOPPU NYT

Vierailija

Kirjoitan romaania, käyn lenkillä, laitan ruokaa, luen, opiskelen. Minulla ei ole koskaan tylsää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen jo kolmatta vuotta, ja saatan olla loppuikäni (olen nyt 30v). Asun yksin, eikä juuri ole sosiaalisia kontakteja. Ei ole televisiotakaan. Teen vaikka mitä. :D Olen aika hyvä öljyvärimaalari, kävelen viikossa 50-100 km, laitan hyvää ruokaa, punon koreja, veistelen, ulkoilutan kissoja, luen Raamattua (huvikseni. Huhhuh, mitä juttua siitä löytyy. Koraani sitten seuraavaksi), bongaan lintuja, juoksen tarjouksien perässä, kesäisin teen vaelluksia, syksyisin sienestän.

Ei mulla ole tylsää tai ankeaa, vaikka niin voisi kuvitella. Toisaalta nehän sanoo, että hullulla on halvat huvit, ja hulluuteni takiahan mä eläkkeellä olenkin.

kuulostaa kivalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.