Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin noin viikko sitten syömään Seronilia vakavaan masennukseen, ja tänään seksiä harrastaessa en vain saanut. Seksi ei tuntunut oikein miltään. Aiemmin olen ollut hyvin seksuaalinen ja saanut useita orgasmeja. Sivuvaikutuksissa mainittiin haluttomuus ja orgasmikyvyttömuus, mutta vaikuttaako lääke näin nopeasti? Mieluummin olen masentunut kuin kyvytön saamaan orgasmia, mutta voiko tilanne vielä tasoittua kun syön lääkettä kauemmin vai kannattaako vaihtaa heti? Lääkevaihtoehdot ovat rajalliset sillä en lihomispelkoni takia voi syödä lääkettä jonka sivuvaikutuksena on painonnousu.

  • ylös 8
  • alas 2

Kommentit (15)

Tuo on yleinen SSRI - lääkkeiden haittavaikutus eli te todellakaan ole yksin ongelmasi kanssa. Joskus niitä määrätään pienempinä annoksina miehille, joilla on ongelmia liian nopean tulemisen kanssa. Tutulla sitalopraami aiheutti juuri kuvaamasi tilanteen. Tässä pari aiempaa keskustelua samasta aiheesta.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3950135/ketju/olenko_masennuslaakkeiden_t...

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/195066/ketju/_masennuslaakkeet_ja_o...

Lue ja katso löytyikö mitään apua.

Vierailija

Miehelleni määrään aikanaan pieni annos ssri-masennuslääkettä univaikeuksiin. Sivuoireena jopa pienellä annoksella oli dramaattinen muutos seksielämään: laukeamisvaikeudet ja vähitellen seksuaalisesti innokkaalle miehelle halun ja kiihotuksen loppuminen. Kun tajusimme mistä sivuoireita johtuivat,mies heitti lääkkeet pois ja soitti lääkärille, että ei olisi ikinä noihin tabletteihin pitänyt koskeakaan. Onneksi pillerit lopetettuaan seksielämä palautui entiselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla oli aikoinaan tuo sama ongelma kun söin citalopramia. Orgasmi oli vaikea saavuttaa ja monesti minut piti hoidella yhdynnän jälkeen kun en muuten kerennyt mukaan. Orgasmi jäi Muutenkin laimeammaksi lääkityksen aikaan. En syö hevillä enää minäkään noita.

Vierailija

Kannattaa kokeilla anaalista stimulaatiota. Suolihuuhtelun jälkeen tietenkin, sillä lailla ettei tule paska kikkareita pihalle sieltä sen hieromisen yhteydessä.

Vierailija

Kun aikanaan söin Mirtazapinia, orgasmit katosi lähes kokonaan ja sen kerran kun onnistuin kovan taistelun jälkeen saamaan, oli lopputulos laimea pettymys. Nykyään Voxra eikä mitään ongelmaa, ehkä jopa päinvastoin herätellyt lisää haluja ;)

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kiitti viesteistä. Odotan pari viikkoa ja jos tilanne ei muutu niin ilmoitan lääkärilleni haluavani vaihtaa lääkkeen. Pelottaa ettei minulle ole sopivaa lääkettä sillä en suurinta osaa voi syödä mahdollisen painonnousun vuoksi.

Vierailija

On mainittu pakkauksen ohjeessa että vaikuttaa/saattaa vaikuttaa libidoon. Itselläni onneksi ei, käytän 60 mg.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehelleni määrään aikanaan pieni annos ssri-masennuslääkettä univaikeuksiin. Sivuoireena jopa pienellä annoksella oli dramaattinen muutos seksielämään: laukeamisvaikeudet ja vähitellen seksuaalisesti innokkaalle miehelle halun ja kiihotuksen loppuminen. Kun tajusimme mistä sivuoireita johtuivat,mies heitti lääkkeet pois ja soitti lääkärille, että ei olisi ikinä noihin tabletteihin pitänyt koskeakaan. Onneksi pillerit lopetettuaan seksielämä palautui entiselleen.

Mikä lääke kyseessä?

Vierailija

Yleensä vaikuttaa pysyvästi libidoon. Kerran kun käytät SSRI-lääkkeitä, voi lähteä halut kokonaan, koskaan palautumatta. Tutustu myös serotoniiniriippuvuuden määritelmään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä vaikuttaa pysyvästi libidoon. Kerran kun käytät SSRI-lääkkeitä, voi lähteä halut kokonaan, koskaan palautumatta. Tutustu myös serotoniiniriippuvuuden määritelmään.

korjaus: SSRI-riippuvuuteen :)

Vierailija

Cipralexia söin jonkun aikaa.. En yhtään muista kauan meni, että tuo ikävä sivuoire ilmaantui, mutta lopetin kyllä pillerit aika äkkiä sen jälkeen, kunhan pahin ahdistus meni ohi. Se vaikutus seksuaalisuuteen vain lisää masennusta. Todella luonnoton olo, kun ei vaan saa orgasmia vaikka mitä tekisi. Tuli myös paniikki, että vaikutus onkin pysyvä. Onneksi ei ollut.

Vierailija

Sama vaiva oli kun söin sutalopraamia ja venlafaxinia. Nyt syön voxraa ja halut ovat palanneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olanzapinilla samanlaiset vaikutukset. Onneksi ei tarvitse syödä sitä enää.

Tuohan on neurolepti. Ei mitään tekemistä masennuslääkkeiden kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla